Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Dette er på en måte fortsettelse på en tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1581434 Folk slutta å følge tråden og eg fekk ikkje svar på siste sprøsmål.. anyway:

Har endelig gadda å gjort noke med det.. kobla ifra og kobla til.. ser ut som at Hk funka ihvertfall fhjoo :) men strømforsyninga får eg meir trua på kan vere gale eller en kabel.. tingen er at no starta ihvertfall pcen, men den er sånn fram og tilbake på strømmen. Den dura og så dura den mindre så dura den igjen.. som at den går og så mista den strømmen, så går den igjen.. duuuuuur pufff duuuuuuur puff.. ka kan vere feilen? :S Skal eg gå for reklamasjon på PSU strømforsyninga?

Og så fant eg ut at om eg kobla CST 08 (viftekabel) til Hk der det står SYS_FAN1 så starta ikkje pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje strømforsnyngen er for svak?

Byttet strømforsnyning fra 500W til 250W i en gammel stasjonær. Hadde ikke mulighet for å kjøpe ny strømforsnyning da. Endte med at jeg slet kraftig med å installere windows, for PCen ville ikke starte når jeg koblet til CD-ROM. Fikk ordnet det til slutt, men den hikker en gang før den starter skikkelig. Bruker 2 RAM, plugger jeg i en tredje, hikker den flere ganger før den klarer å starte. Kan også være skade på strømforsnyningen, prøvd å starte PCen med en annen strømforsnyning? Kanskje låne av en kompis.

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar

Kanskje strømforsnyngen er for svak?

Byttet strømforsnyning fra 500W til 250W i en gammel stasjonær. Hadde ikke mulighet for å kjøpe ny strømforsnyning da. Endte med at jeg slet kraftig med å installere windows, for PCen ville ikke starte når jeg koblet til CD-ROM. Fikk ordnet det til slutt, men den hikker en gang før den starter skikkelig. Bruker 2 RAM, plugger jeg i en tredje, hikker den flere ganger før den klarer å starte. Kan også være skade på strømforsnyningen, prøvd å starte PCen med en annen strømforsnyning? Kanskje låne av en kompis.

Nei, fant utav de :) Var berre eg som hadde rota litt med ledningane og misforstått.. hadde ikkje kobla strømkabel til cpu oppe til venstre på hovedkort.. ^^ neste problem ligge då i installasjonen.. meda failed, check cable får eg opp.. trur de skal vere noke med hardisken.. må boote systeme fra den og de får eg ikkje til

Lenke til kommentar

Har den strøm + koblet til SATA?

Har du windows installert på disken?

Ja, kobla til strømkabel bak.. og så kabel fra disken til hovedkort vedsida av cd/dvd rom.. der dei skal vere. og disken dura og alt.. får den opp på BIOS settinga.. men får de alikavell ikkje til. Windows innstalert på disken? hmm trur ikkje det. følgte berre med ASUS cd, driver cd og ein anna en som kom me strømforsyninga elns.. kan sjekke om de blir helt nødvendig. Har lurt på om eg ikkje skulle hatt windows ja..

Lenke til kommentar

Ja, da må du nok boote fra CD eller USB og installere windows

edit: Regner med at dette er eneste disk? Altså at du ikke har windows på en annen disk i pc'en?

Ja, skjønna.. var usikker på installeringa og bootinga så eg søkte på youtube og følgte dei.. kjøpte en ''pc i deler'' pakke på Komplett.. er mulig det ikkje følgte med windows, men de blir litt dumt synst no eg..

Lenke til kommentar

edit: Regner med at dette er eneste disk? Altså at du ikke har windows på en annen disk i pc'en?

Ja, skjønna.. var usikker på installeringa og bootinga så eg søkte på youtube og følgte dei.. kjøpte en ''pc i deler'' pakke på Komplett.. er mulig det ikkje følgte med windows, men de blir litt dumt synst no eg..

Ikke sikkert du har windows key da nei. Å installere fra USB er oftest det beste synes jeg, spesielt siden nye laptops spesielt ikke har cd-rom lengre.

Lenke til kommentar

Ikke sikkert du har windows key da nei. Å installere fra USB er oftest det beste synes jeg, spesielt siden nye laptops spesielt ikke har cd-rom lengre.

Hmm, nei mulig eg må kjøpe windows til den då... heile prosjektet går til min lillebror :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...