Ano_Nym Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Dessverre så blir jeg selv for det meste tiltrukket av kvinners utseende, til tross for at jeg selv har et utseende som ingen kvinner finner tiltrekkende. Mannfolk er nok ikke noe særlig bedre enn kvinner der. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. mai 2014 Del Skrevet 26. mai 2014 Kvinner ER mer overfladiske enn menn. De vil ikke innse det selv, men slik er det altså. Det er blant annet bevist at kvinner "resirkulerer" attraktive menn, og da blir noen stående på siden og kommer aldri inn. Høyt utdannede pappaer resirkuleres Man ser det også ute på byen. Jenter, både de attraktive og de mindre attraktive, velger de mest attraktive guttene. Når de attraktive guttene er valgt ut, og det kun er de mindre attraktive guttene som er igjen, går resten av jentene hjem alene ettersom de ikke gidder å bry seg om de som er igjen. De vet at de har sjansen igjen neste gang de er ute... mens de gutta som er igjen mest sannsynlig blir stående igjen alene også da. Ettersom jeg har kamerater som er i begge leire, så vet jeg hva jeg snakker om. Noen av de skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke få med en jente hjem... men det er de mest kjekke av de. Jeg har også venninner som ikke skjønner at noen gutter har problemer med å "få seg noe", for selv om de ikke selv er noe glansbilde, så får de seg noe omtrent når som helst... av en av disse fellesstakene. Når det gjelder datingsider får alle mine venninner, både de pene og ikke så pene, haugevis med forespørsler. Men det er kun de kjekkeste guttene som får masse forespørsler. De mindre kjekke gutta har tom innboks dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned. Ja, jeg er ikke av de mest attraktive gutta selv, og derfor ser jeg dette hele tiden. Vi blir nedprioritert og sett ned på på grunn av utseende. Jeg bryr meg imidlertid mer om personen, enn utseende, og har vært forelsket i jenter som nok ikke anses som pene (selv om de blir pene for meg på grunn av personligheten). Men selv om jeg er en ganske oppegående person selv, så har det ikke lyktes å få noen av disse følelsene i gjengjeld. Jeg har forsøkt det som er av tips om klesstil, hårstil og så videre, men jenter vil bare være venn med meg. Og der stopper det alltid. Jeg gjør ingenting galt eller for dårlig... noe jeg får bekreftet igjen og igjen... jeg er bare ikke pen nok. Vi drøftet en muligens realistisk modell i en annen tråd, så jeg tillater meg å resirkulere et eget innlegg. Men det hjelper ikke når dere jenter er så kresne.Psss. Dere skal ha det så fint som mulig dere gutter også.Det er nok mange "mindre pene" kvinner der ute som sliter litt ekstra med selvbildet pga at alle gutta bestandig legger seg etter de fysisk penere jentene og driter i hvordan personligheten til disse jentene er utover det. Det er fordi de også forventer tilbud fra menn som er mer attraktive enn dem selv. Ei stygg og feit jente som er en svak 2-er kan kanskje forvente beilere som er 3 og kanskje 4, men ikke 6 - 10. Vi kan vise dette matematisk ved å ta utgangspunkt i 20/80-regelen og den vanlige attraktivitetsskalaen der mennesker gis inntil 10 poeng. Vi kan regne med at både menn og kvinner er tilnærmet normaltfordelt med en forventing E = 5 og et standardavvik S = 1,618. En P-verdi P = 20 % i hver ende av normalfordelingen tilsvarer en Z-verdi Z = +/- 0,842. Der Xm er verdien til en mann som er mer attraktiv enn 80 % av menn og Xk er verdien til en kvinne som er mer attraktiv enn 20 % av kvinner, får vi likningene (X - E) / S = Z , (Xm - 5) / 1,618 = 0,842 og (Xk - 5) / 1,618 = -0,842 Xm = 6,36 Xk = 3,64 Med andre ord, hvis du er en mann som blir vurdert til 6,36 på skalaen, må du nøye deg med ei jente med en verdi på 3,64 i henhold til 20/80-regelen. Man kan så klart ta hensyn til at forholdet flytter seg i menns favør med tiden og passerer 50 / 50 etter hvert, og derfor gjøre nye beregninger, men det er en liten trøst for oss at vi kan plukke frukter høyt oppi treet om 20 år. Sagt på en annen måte i forhold til ditt innlegg: Hvis du er en mann som er 6,36 eller bedre på en skala fra 1 til 10, er du blant de mest attraktive mennene som får 80 % av kvinnene. Hvis du er en kvinne som er 3,64 eller bedre på den samme skalaen, er du blant dem som deler på de beste mennene. Kvinner som er mindre enn 3,64 må slå seg til ro med menn som er mindre attraktive enn 6,36 eller ingenting. Men også disse kvinnene sikter høyere enn sin egen verdi og en del av dem ender opp med å velge det sistnevnte alternativet da ingen realistiske alternativer viser seg å være gode nok. Det betyr at hvis du er en mann som kanskje har en verdi på 3 eller mindre, er sjansene dine forsvinnende små. 4 Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 26. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2014 Zarac! Det er et knallsvar! takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå