Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tiltrekkes kvinner kun av utseende?

Anbefalte innlegg

Det hører dessuten til sjeldenheten til at det er damer som forsørger menn og barn.

Det er faktisk ikke så uvanlig lenger i dag at kvinnen i huset henter ut den høyeste lønningen. Her på huset hvor jeg jobber, i oljebransjen er det nesten 50/50 fordeling av menn og kvinner. Mange av mennene til kvinnene her har lavtlønnsyrker og jobber som snekkere, bilmekanikere osv

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fine mennesker vil kun ha sex med fine mennesker. Feite mennesker får ikke fine mennesker og har derfor sex med feite mennesker. Ja utseendet er ekstremt viktig om du skal ha dame.

Det er syv milliarder mennesker på planeten og ikke alle tenker som deg. ;)

Dess eldre man blir, dess mindre vil utseende som oftest telle. Man lærer at forelskelser gir seg og at menneskekroppen forfaller av seg selv. Man erfarer at tillit, kjærlighet, samarbeid, respekt, evnen til å være forelder, ansvarlighet osv. er mye viktigere enn hvordan noen ser ut.

Når man er yngre og hormonene herjer døgnet rundt, så er det nok å se en damesykkel for å bli opphisset og man er ofte veldig opptatt av kropp og sex. Når man blir eldre og har brukt nok tid på "deilige damer", så begynner man å se etter andre ting. Kropp blir for mange "bare en kropp" fremfor noe ekstremt viktig, og slike ting er ikke like interessant som før.

Man vil nok alltid legge merke til vakre mennesker og man vil som regel foretrekke en attraktiv partner, men å påstå at utseende er "ekstremt viktig hvis man skal ha seg dame", stemmer ikke. Det kan muligens stemme hvis du skal ha deg en jente eller en umoden dame, men forhold med umodne mennesker vil sjelden vare.

Ha det også i bakhodet at det varierer fra person til person hva som gjør noen vakker, og det er på langt nær alltid slik at pupper, rumpe og korrekt symmetri i ansiktet er utslagsgivende for at noen skal falle for en annen person. For mange er humor, glimt i øyet, selvtillit, integritet osv. mye viktigere når det kommer til å være attraktiv.

Jeg vil påstå at den mentaliteten du her presenterer er noe de fleste vokser av seg, og de som ikke gjør det, er ikke noen man bør satse på uansett hvis man ønsker en partner som vil stå ved din side i tykt og tynt. :)

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av mennene eller noen av mennene?

Spennende å høre hvis det faktisk er mange av de, dog må vi skille mellom det å bare tjene mer penger og faktisk forsørge en mann.

Mange.

Om man forsørger ett annet menneske vil jo det innebære at den andre personen går arbeidsledig hjemme. Det er vel en kjent sak at arbeidsledigheten i dette landet er svært liten sammenlignet med andre land.

Lenke til kommentar
Mange.

Om man forsørger ett annet menneske vil jo det innebære at den andre personen går arbeidsledig hjemme. Det er vel en kjent sak at arbeidsledigheten i dette landet er svært liten sammenlignet med andre land.

De aller fleste som går arbeidsledige i Norge er ikke blakke og må ikke "forsørges" av en partner grunnet manglende inntekt. De får enten dagpenger eller arbeidsavklaringspenger (AAP) via NAV. Det utgjør nesten 70% av den ordinære lønnen man hadde før. :)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Mange.

3,5% arbeidsledighet ganske stabilt, litt usikker på hvordan lønninger er for snekkere men jeg kan tenke meg ~400k i året gjennomsnitt? Det er god nok lønn til å ikke fare ut for noen pengeproblemer hvis man skulle bryte med partneren selv om det er en "lavstatus" jobb, synes det blir litt feil å bruke forsørge i ett slikt forhold.

Og for å være sikker her, når du sier mange mener du da størrelsesorden 7 av 10 eller høyere?

Lenke til kommentar

Selv min samboer som tjener ganske mye mindre enn meg klarer å forsørge seg godt selv. Jeg synes det er merkelig å gå inn i et forhold med den visjonen om at den ene skal være forsørger, for meg er det noe man gjør sammen.

Det skal sies, det er ikke uvanlig i dag at kvinner generelt klarer å forsørge seg selv selv om noen av dem tjener mindre enn mannen, og de færreste jeg kjenner forventer å bli forsørget. Jeg ser på det å bli forsørget som nesten litt nedverdigende rent personlig.

Lenke til kommentar

Det hører dessuten til sjeldenheten til at det er damer som forsørger menn og barn.

Det er faktisk ikke så uvanlig lenger i dag at kvinnen i huset henter ut den høyeste lønningen. Her på huset hvor jeg jobber, i oljebransjen er det nesten 50/50 fordeling av menn og kvinner. Mange av mennene til kvinnene her har lavtlønnsyrker og jobber som snekkere, bilmekanikere osv

Tilfeller gjør det ikke til normalen. Gjennomsnittsinntekten for menn er fortsatt langt høyere enn hos kvinne.

http://www.dagbladet.no/2012/10/15/tema/lonn/likestilling/innenriks/arbeidsliv/23883397/

Lenke til kommentar

Selv min samboer som tjener ganske mye mindre enn meg klarer å forsørge seg godt selv. Jeg synes det er merkelig å gå inn i et forhold med den visjonen om at den ene skal være forsørger, for meg er det noe man gjør sammen.

Det skal sies, det er ikke uvanlig i dag at kvinner generelt klarer å forsørge seg selv selv om noen av dem tjener mindre enn mannen, og de færreste jeg kjenner forventer å bli forsørget. Jeg ser på det å bli forsørget som nesten litt nedverdigende rent personlig.

Noen kvinner liker å ha muligheten til å prioritere annet enn jobb, og noen menn er villige til å forsørge en familie.

Dessverre for deg(og andre norske kvinner) lærer samfunnet dere fra ung alder at dere må være selvstendig over alle andre verdier, det er synd at de fleste av dere aldri vil kunne oppleve gleden over å dedikerer dere helt til hjem og familie enheten.

Og det er også synd at dere blir opplært til dette hatet mot tradisjonelle kvinner.

Lenke til kommentar

Noen kvinner liker å ha muligheten til å prioritere annet enn jobb, og noen menn er villige til å forsørge en familie.

Dessverre for deg(og andre norske kvinner) lærer samfunnet dere fra ung alder at dere må være selvstendig over alle andre verdier, det er synd at de fleste av dere aldri vil kunne oppleve gleden over å dedikerer dere helt til hjem og familie enheten.

Og det er også synd at dere blir opplært til dette hatet mot tradisjonelle kvinner.

Hat? Hva er det du snakker om?

Jeg kunne ikke tenkt meg noe verre enn å gå hjemme. Ingenting i mitt kjønn tilsier at jeg hører hjemme bak kjøkkenbenken. Hvis noen kvinner vil bli forsørget og kun gå hjemme så gjerne for meg, jeg har ingenting med hva andre måtte gjøre. Jeg derimot kunne ikke tenkt meg å ikke være i jobb. For meg virker det kjedelig og uinteressant. Jeg trenger noe mer enn bare et familieliv.

Dessuten trenger det ikke være enten eller. Jeg setter både pris på et familieliv og jobben min.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men jeg er ei så bra dame at jeg fint klarer en 100% jobb i tillegg til at jeg vasker, rydder og lager mat hjemme. Det er 0 problem.

Mange.

3,5% arbeidsledighet ganske stabilt, litt usikker på hvordan lønninger er for snekkere men jeg kan tenke meg ~400k i året gjennomsnitt?

Og for å være sikker her, når du sier mange mener du da størrelsesorden 7 av 10 eller høyere?

Jeg tror du er litt godtroende hvis du regner 400k i året. Jeg skal ikke si det sikkert, men de to snekkerne jeg kjenner sa de tjente rundt 350k i året. Her kommer nok mye an på hvilket firma du velger. De er begge faglært og er de to eneste norske i firmaet. Jeg tror mye ligger i at østeuropeere kommer inn og "presser" lønningene nede.

Jeg skal ikke komme å påstå med noe konkret tall hvor mange av mannfolka til damene som jobber her oppe som er snekkere og hvem som er plattformsjefer..
Men vi hadde en diskusjon om netopp dette med kvinners lønning i forhold til menn på jobb for noen dager siden og da var det flere av de rundt bordet som kunne skilte med å tjene bedre enn mennene sine enn som tjente dårligere. Dette trenger ikke bety at alle er snekkere. Det er folk på huset hvor jeg jobber som har utbetalt to-tre mill i året..

Poenget er at det er svært få familier i Norge i dag hvor mor går arbeidsledig hjemme og far jobber ræva av seg for salt på bordet.
Jeg misstenker (uten å virke dømmende) at i de fleste tilfeller hvor det faktisk er sånn så er det gjerne familier av utenlandsk opprinnelse og med andre syn og meninger.

Tilfeller gjør det ikke til normalen. Gjennomsnittsinntekten for menn er fortsatt langt høyere enn hos kvinne.

http://www.dagbladet.no/2012/10/15/tema/lonn/likestilling/innenriks/arbeidsliv/23883397/

Dette er da kjent kunskap? Det er allmenn kunskap at menn fremdeles i snitt tjener mer enn kvinner, men det er også kjent at dette er i ferd med å snu og at kvinner spiser seg innpå menn på lønnsstigen.
Jeg sa ikke at det var normalen, jeg sa at det ikke var uvanlig lenger at kvinnene står for den høyeste inntekten i husstanden.

Personlig tror jeg aldri kvinner vil ende opp likt med mannfolka på lønnsstigen av naturlige årssaker. Bak høy lønn ligger gjerne lang utdanning. Utdanning kræsjer ofte med at kvinner begynner å få barn og må sette utdanningen på vent noen år, enten barnet er planlagt eller ei.

Lenke til kommentar

Når noe ikke lenger er unormalt betyr det at det inngår i normalen.

Jeg brukte ordet Uvanlig. Men jaja. Hvis det er sånn det skal være; det er normalt i dag at kvinner tjener mer i løpet av ett år enn mennene. Samme hvor smertefult det kanskje er for enkelte å innrømme dette.

Det er mulig du selv ikke registrerer denne utviklingen da du kanskje selv jobber i ett mannsdomninerende yrke. Men så tror jeg også det frister mer for kvinner med en lederjobb for ett offshorefirma enn en jobb i millitæret. (Hvis ikke jeg husker helt feil jobber du der)

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

"Jeg ser på det å være mørkhudet som nesten litt nedverdigende rent personlig."

Er ikke dette hat heller?

Nå er du bare latterlig.

Jeg skrev følgende: "Jeg ser på det å bli forsørget som nesten litt nedverdigende rent personlig."

Så forklarer jeg litt i teskje, siden du synes det er så innmari fint å tillegge meg meninger jeg ikke har: Jeg ville aldri ha et ønske om å bli forsørget fordi jeg synes det er nedverdigende å bli forsørget. Det betyr IKKE at jeg mener det er nedverdigende at andre velger å bli forsørget av noen. Det ville i så fall vært rimelig tåpelig all den tid jeg selv har forsørget min eksmann. Selvsagt ser ikke jeg ned på han. Ikke ser jeg det som nedverdigende at han måtte bli forsørget av meg.

Dette går på meg. At jeg aldri kunne tenkt meg å bli forsørget fordi jeg ikke vil basere min eget liv på andre menneskers penger og veldedighet. Nei, jeg klarer ikke å forstå at andre kan få seg til å bli forsørget av andre, men jeg verken hater eller ser ned på dem. Å ikke forstå og være uenig med noens handlinger betyr ikke at man ikke respekterer at de har andre meninger og forståelse enn seg selv.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Kvinner ER mer overfladiske enn menn. De vil ikke innse det selv, men slik er det altså.

Det er blant annet bevist at kvinner "resirkulerer" attraktive menn, og da blir noen stående på siden og kommer aldri inn.

Høyt utdannede pappaer resirkuleres

Man ser det også ute på byen. Jenter, både de attraktive og de mindre attraktive, velger de mest attraktive guttene. Når de attraktive guttene er valgt ut, og det kun er de mindre attraktive guttene som er igjen, går resten av jentene hjem alene ettersom de ikke gidder å bry seg om de som er igjen. De vet at de har sjansen igjen neste gang de er ute... mens de gutta som er igjen mest sannsynlig blir stående igjen alene også da.

Ettersom jeg har kamerater som er i begge leire, så vet jeg hva jeg snakker om. Noen av de skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke få med en jente hjem... men det er de mest kjekke av de. Jeg har også venninner som ikke skjønner at noen gutter har problemer med å "få seg noe", for selv om de ikke selv er noe glansbilde, så får de seg noe omtrent når som helst... av en av disse fellesstakene.

Når det gjelder datingsider får alle mine venninner, både de pene og ikke så pene, haugevis med forespørsler. Men det er kun de kjekkeste guttene som får masse forespørsler. De mindre kjekke gutta har tom innboks dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned.

Ja, jeg er ikke av de mest attraktive gutta selv, og derfor ser jeg dette hele tiden. Vi blir nedprioritert og sett ned på på grunn av utseende. Jeg bryr meg imidlertid mer om personen, enn utseende, og har vært forelsket i jenter som nok ikke anses som pene (selv om de blir pene for meg på grunn av personligheten). Men selv om jeg er en ganske oppegående person selv, så har det ikke lyktes å få noen av disse følelsene i gjengjeld. Jeg har forsøkt det som er av tips om klesstil, hårstil og så videre, men jenter vil bare være venn med meg. Og der stopper det alltid. Jeg gjør ingenting galt eller for dårlig... noe jeg får bekreftet igjen og igjen... jeg er bare ikke pen nok.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at utseende har ekstremt mye å si, både for gutter og jenter.

Folk eter jo snart bare frukt og grønt, og trener heller enn å røyke, for å sette det på spissen.

Snart er det mer A4 å trene/spise sunt, enn å unne seg en kveld med røyk og hard fyll....

Så jeg tror presset på utseendet har forandret folk. Desto vanskeligere blir det for de som er "utenfor", dvs føler seg feite/stygge osv.

Eller - vi TROR det blir vanskeligere for dem.

Sannheten er at jeg selv IKKE liker jenter med bleket hår og striglet kropp/ansikt. Har aldri klart å bonde med slike damer, og har ingen interesse av dem. Og sånn er det nok for damer også, det la jeg merke til da jeg ble sammen med eksen. Hun likte sånne rare ting ved meg, som jeg aldri hadde regnet med.

Man må bare innse at mennesker faller for forskjellige ting, og utseendet er mye, men langt fra alt.

Selv liker jeg damer med "muskler": de damene med flisetynne legger og lår, og som veier 50 kg, liker ikke jeg. Jeg liker heller ikke veldig lave damer, selvom de er deilige.

Og sånn er det for damer også, de har ulike kriterier for menn. Noen like blonde menn med spiss nese, andre liker menn som er lave og muskuløse med tattiser.

Selv fant jeg at damene var mer interessert i meg etter at jeg hadde "trent" meg opp 10 kg i militæret, men var dette fordi jeg hadde mer muskler, eller var det fordi jeg hadde bedre selvtillit? Vanskelig å si.

Sikkert litt som TS skriver. Begge deler: TS har BÅDE mer muskler OG bedre selvtillit, og dama på jobben har kanskje akkurat blitt singel for alt vi veit.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, men jeg er ei så bra dame at jeg fint klarer en 100% jobb i tillegg til at jeg vasker, rydder og lager mat hjemme. Det er 0 problem.

Jeg tror du er litt godtroende hvis du regner 400k i året. Jeg skal ikke si det sikkert, men de to snekkerne jeg kjenner sa de tjente rundt 350k i året. Her kommer nok mye an på hvilket firma du velger. De er begge faglært og er de to eneste norske i firmaet. Jeg tror mye ligger i at østeuropeere kommer inn og "presser" lønningene nede.

Jeg skal ikke komme å påstå med noe konkret tall hvor mange av mannfolka til damene som jobber her oppe som er snekkere og hvem som er plattformsjefer..

Men vi hadde en diskusjon om netopp dette med kvinners lønning i forhold til menn på jobb for noen dager siden og da var det flere av de rundt bordet som kunne skilte med å tjene bedre enn mennene sine enn som tjente dårligere. Dette trenger ikke bety at alle er snekkere. Det er folk på huset hvor jeg jobber som har utbetalt to-tre mill i året..

Poenget er at det er svært få familier i Norge i dag hvor mor går arbeidsledig hjemme og far jobber ræva av seg for salt på bordet.

Jeg misstenker (uten å virke dømmende) at i de fleste tilfeller hvor det faktisk er sånn så er det gjerne familier av utenlandsk opprinnelse og med andre syn og meninger.

Jeg sjekket opp tallet og gjennomsnittslønn for en snekker var i 2012 386k(ikke langt i fra, legger mann på 2 år med lønnspålegg er man vel der), men nå skal vi ikke henge oss opp i snekkere, det er bare ett eksempel på ett av mange "lavstatusyrker" som ikke har det så ille som man skulle tro utifra det man hører fra meningmann.

Jeg ser for meg at hvis man har en samling kvinner, vil sannsynligvis de som ser det som status snakke stolt om at de tjener mer enn sine menn, mens de som tjener mindre ikke ser noe grunn til å snakke ut om det. Eller høres det galt ut?

Jeg kjenner til en del kvinner som om ikke er arbeidsløse( som yvonne2 fint demonstrerer blir det sett ned på) men de jobber deltid, og har ikke mulighet til å leve videre i samme levestandard hvis de ikke ble forsørget av en mann.

Statestikk fra SSB viser tross alt at 41% av kvinner i jobb arbeider deltid(til sammenligning jobber bare 13% menn deltid, tall fra 2013), og de arbeider også deltid over lengre perioder enn menn.

http://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/deltidsarbeid-blir-forskjellene-utjevnet

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i forsvaret, nå er det blitt en stund siden. Men der jeg jobbet i forsvaret var det ingen kvinner. Selv i det selskapet jeg idag har min primær jobb i er min sjef en dame, hun tjener jo selvfølgelig bedre enn meg i denne jobben, men totaltsett tviler jeg sterkt på akkurat det. Men ettersom at damer har fått kvoteringer i lederstillinger er det jo naturlig at det begynner å bli flere av dem.

Det begynner å bli mer og mer vanlig, men viss vi ser på snittet for nordmenn er det slik at menn tjener mer enn kvinner. At det finnes tilfeller der en kvinne er hovedbidragsyter til familie-økonomien er nok naturlig. Men jeg anser ikke det som veldig normalt, uten å ha noen tall å vise til.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket opp tallet og gjennomsnittslønn for en snekker var i 2012 386k(ikke langt i fra, legger mann på 2 år med lønnspålegg er man vel der)

Ja, det høres rimelig ut mtp hva de to kompisene mine sier de tjener også. Igjen, det kommer nok mye an på hvor du jobber som sagt. De klager ofte over at de har så dårlig betalt, men det gjør vel alle.

Jeg ser for meg at hvis man har en samling kvinner, vil sannsynligvis de som ser det som status snakke stolt om at de tjener mer enn sine menn, mens de som tjener mindre ikke ser noe grunn til å snakke ut om det. Eller høres det galt ut?

Det tror jeg nok stemmer. De er ihvertfall stolte over å ha "brutt normene" og kommet seg opp og fram og er økonomisk uavhengig. Og i en verden hvor mange fremdeles har "damene er bare ut etter penger"holdningen så skjønner jeg dem godt. Jeg hadde vært stolt sjøl hadde jeg hatt en årsinntekt på 3 millioner. Dog jeg hadde ikke brifet om det til gud og hvermansen.

Jeg jobber i ett lavtlønnsyrke. Merker at økonomien var mye bedre når jeg hadde samboer, selv om hans penger var utbetalinger fra nav. Det blir likevel feil å si at jeg "forsørget" han. Vi delte utgiftene. Selvfølgelig satt han igjen med mindre til sparing på slutten av mnd kontra det jeg gjorde. Men det fungerte, og jeg var lykkelig med han. Man kan ikke leve bare på luft og kjærlighet, men å si at de fleste kvinner velger menn med penger blir gammeldags. Det var jo det hele denne diskusjonen startet med i utgangspunktet.. Det er jo aldri ett minus at en person er trygg økonomisk.

Jeg har ikke høy lønn, men jeg er veldig flink med penger sånn generelt. Derfor virker jeg på mange av vennene mine som den som "alltid har penger" eller "aldri er blakk". Dette merker jeg at mange menn synes er ett stort pluss fordi de kanskje ikke selv er flinke med penger og de kanskje får inntrykk av at jeg tjener veldig bra. Jeg tror nok at Golddigger effekten er på god vei opp og fram blandt menn også.

Statestikk fra SSB viser tross alt at 41% av kvinner i jobb arbeider deltid(til sammenligning jobber bare 13% menn deltid, tall fra 2013), og de arbeider også deltid over lengre perioder enn menn.

http://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/artikler-og-publikasjoner/deltidsarbeid-blir-forskjellene-utjevnet

Her kommer nok forklaringen med barn inn i bildet igjen og at mange ikke er i 100% jobb pga dem. Det er feks ikke så lett å få barnehageplass hvis man har barn født sent på året. Da kan man "bli tvunget" til å være hjemme. Tror også dette henger sammen med at mange damer smelles på tjukken under utdanning og hopper av, mens mennene fullfører og dermed naturlig nok blir mer attraktive på jobbmarkedet. Jeg tror ikke det er så mange som ønsker å bo hjemme som husmor eller leve på mannen sin..

Jeg jobbet turnus før. 14/14 og når typen var på jobb var det gørr kjedelig hjemme. Første fridagen vasket jeg leiligheta. Så satt jeg bare å spilte Xbox til han kom hjem.

Det tok 2 mnd før jeg skaffet en ekstra jobb.

ettersom at damer har fått kvoteringer i lederstillinger er det jo naturlig at det begynner å bli flere av dem.

Akkurat denne kvoteringen provoserer meg veldig. Det blir helt feil. Du skal få en jobb basert på hvor dyktig du er til å igjennomføre den, ikke på hva du har mellom beina...

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...