Gå til innhold

Er jeg norsk?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kom til Norge da jeg var tre måneder gammel. Norsk er det språket jeg kan best, norske tradisjoner er mine tradisjoner og så videre, men er jeg norsk?

 

Jeg mener selv at jeg ikke er norsk. Uansett hvor mye jeg prøver å bli det, kommer jeg aldri til å bli det, jeg kommer aldri til å bli sett på som helt norsk av andre nordmenn, derfor har jeg bare bestemt meg for at jeg ikke er norsk.

 

Da jeg diskuterte med moren min sa hun at jeg ikke burde si at jeg ikke er norsk, ettersom det kan fornærme noen og virke krenkende... Jeg har ikke løpt rundt og sagt at jeg ikke er norsk, men når noen sier til meg at jeg er norsk, så svarer jeg: nei, det er jeg ikke.

 

Hva syns du? Blir du fornærmet av dette? Er du enig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei! Jeg kom til Norge da jeg var tre måneder gammel. Norsk er det språket jeg kan best, norske tradisjoner er mine tradisjoner og så videre, men er jeg norsk?

 

Selvfølgelig er du norsk! Ikke ta deg nær av "Skatteflyktnings" dårlige sans for humor.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg kom til Norge da jeg var tre måneder gammel. Norsk er det språket jeg kan best, norske tradisjoner er mine tradisjoner og så videre, men er jeg norsk?

 

Jeg mener selv at jeg ikke er norsk. Uansett hvor mye jeg prøver å bli det, kommer jeg aldri til å bli det, jeg kommer aldri til å bli sett på som helt norsk av andre nordmenn, derfor har jeg bare bestemt meg for at jeg ikke er norsk.

 

Da jeg diskuterte med moren min sa hun at jeg ikke burde si at jeg ikke er norsk, ettersom det kan fornærme noen og virke krenkende... Jeg har ikke løpt rundt og sagt at jeg ikke er norsk, men når noen sier til meg at jeg er norsk, så svarer jeg: nei, det er jeg ikke.

 

Hva syns du? Blir du fornærmet av dette? Er du enig?

Da er du ikke norsk. Føler du deg norsk, er du norsk. Føler du deg ikke norsk, er du ikke norsk. Det er du som avgjør det.

 

Juridisk sett er du norsk hvis du har norsk statsborgerskap(og norsk pass?)

Andre vil si at du må være født i Norge, og ha norske forfedre for å kalle deg norsk.

 

Det kommer helt an på hvordan du ser det. Jeg mener at hvis man føler seg norsk, så kan man kalle seg det(og da mener jeg selvfølgelig de som er en del av det norske samfunnet).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål til de som mener at man ikke er norsk, selv om man er norsk statsborger, men har foreldre med annen nasjonalitet: Hva er det egentlig som skal til for å kunne definere seg selv som nordmann? Vil en person født i Norge, med foreldre med annen nasjonalitet, noen gang kunne kalle seg ''norsk''?

 

I og med at du behersker språket så godt som du gjør, og tross alt er oppvokst i Norge, så vil jeg kalle deg norsk.

Endret av Meridies
Lenke til kommentar

 

 

 

Hei! Jeg kom til Norge da jeg var tre måneder gammel. Norsk er det språket jeg kan best, norske tradisjoner er mine tradisjoner og så videre, men er jeg norsk?

Selvfølgelig er du norsk! Ikke ta deg nær av "Skatteflyktnings" dårlige sans for humor.

Hva hentyder du til? whistling.gif

 

Whistleblower, time to blow the whistle?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Du har norsk statsborgerskap, snakker flytende norsk og har bodd i Norge hele livet. I mine øyne er du i alle fall norsk.

 

Teknisk sett ja, men det viktigste kriteriet for å kalle seg norsk i mine øyne i allefall er at man følger norsk kultur og norske tradisjoner.

Hudfarge spiller ingen rolle sålenge ovenfornevnte er oppfylt.

 

Trådstarter må gjerne si at han er norsk, men hvis noen spør så er det sikkert hvilket land du opprinnelig kom fra de er interessert i å vite, og da kan det virke litt frekt å svare norge.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Prøver heller ikke å krenke noen, men i utgangspunktet er du ikke norsk (for meg) om hudfargen din avviker fra normal norsk hudfarge. Men har det noe å si? Neh. Det er hvordan du oppfører deg jeg avgjør om jeg liker deg eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

... for er det ett trekk ved en person som virkelig betyr noe, som virkelig definerer deg, så er det mengden melanin i huden din.

Meg du sikter til? Leste du det jeg skrev?

Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål til de som mener at man ikke er norsk, selv om man er norsk statsborger, men har foreldre med annen nasjonalitet: Hva er det egentlig som skal til for å kunne definere seg selv som nordmann? Vil en person født i Norge, med foreldre med annen nasjonalitet, noen gang kunne kalle seg ''norsk''?

 

I og med at du behersker språket så godt som du gjør, og tross alt er oppvokst i Norge, så vil jeg kalle deg norsk.

Ser du spør om to ulike ting her:

 

Hva skal til for å kunne definere seg selv som nordmann?

 

og

 

Vil en person født i Norge, med foreldre med annen nasjonalitet, noen gang kunne kalle seg norsk?

 

Om du har norsk statsborgerskap vil jeg si du per definisjon er norsk.

 

Definisjonen av nordmann synes jeg er langt mer interessant og ikke like lett å svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

 

Du kan aldri bli av nordisk ætt.

 

Uten sammenligning forøvrig, kan i dag samtlige analfabeter fra nær og fjern kalle seg norsk. Kulturmarxistene har med sin årelange kamp mot virkeligheten sørget for at ordet "norsk" ikke lenger har noen verdi i samfunnet.

 

En nordmann er å blir en etnisk, hvit mann/kvinne. Her finnes ingen andre definisjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...