Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Engelsk, muntlig eksamen, Vg1 våren 2014


Anbefalte innlegg

Her er en engelskoppgave jeg fikk. Kan noen se over og rette? Tusen takk på forhånd! ¦:·}

 

Du kan laste ned både i .docx og i .txt, siden enkelte lar seg irritere av word-dokumenter når det kun er ren tekst.

 

 

Jeg forstår ikke helt hva du har gjort/skulle gjøre i den første oppgaven der, ettersom at bøyningsformene ikke er konsekvente. F.eks. har vi buy - buying - bought, og så tell - told - told, før eat - ate- eating kommmer... ?

 

Oppgave 2/verb tenses:

 

Generell kommentar: Igjen er det mange av setningene (det utenfor parantesene) som er elendig formulert og uten mening, og flere steder er det som står regelrett feil. Ekelte tullete grammatikkfeil og, slik som "whater" i stedet for "water" og "ad" i stedet for "and".

 

  1. Skulle vel vært "has been" el. lignende forran increasing.
  2. Skal vel være "rose"
  3. OK
  4. Ut fra kontekst (andre setning), tror jeg det skal være "kills" ikke "killed".
  5. Setningen gir ikke mening, så ikke helt sikker (ikke verbets feil).
  6. Skal vel være "will" forran "start". "you're handing it in" er feil, det skal være "are you handing it in" (det er jo et spørsmål dette). Skal være "will" forran collect. Skal også være "will" forran give. Det er ingenting som heter "bee" - "would be" eller "is" funker.
  7. Skal være "is neccessary", ikke "neccessaries".
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Privatisteksamen i morgen, jeg. Har 5 i faget, men satser litt høyere for å dra opp poengene i ordinær kvote litt til. Satte opp John Steinbecks "Of Mice and Men" sammen med filmen av samme tittel fra 1992 på leselisten, og kjøpte pensumboken jeg brukte på leselisten (Targets) i dag. Tenkte å se filmen i kveld.

 

Sist jeg tok denne eksamemen var et to forskjellige oppgaver. Den ene gikk ut på å snakke om "The first American Colonies", og den andre var "The American Government". I tillegg hadde alle oppgavene en tekst vi skulle snakke om fra leselisten, men dette varierte selvsagt fra person til person (mtp forskjellige leselister). Skal dog ha eksamen i et annet fylke i morgen, så hvor mye det i Hordaland ligner på Møre og Romsdal, er jeg usikker på.

 

Jeg krysser fingrene for at jeg kommer opp i det samme som sist (American Government). Har 6 fra Samfunnsfaglig Engelsk der jeg på alt av skriverier (innleveringer og tentamener) drøftet forskjellige sider ved akkuratt det. Tipper jeg fortsatt kan snakke om det i godt over 1 time.

Har glemt å spørre, hvordan gikk det på eksamen? :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hei!

 

Svarer ganske sent, men håper dette kan hjelpe andre der ute som engang skal opp i engelsk muntlig. 

Jeg hadde muntlig eksamen i engelsk vg1 igår. 

 

Eksamen gikk ut på: 1. Trekke en oppgave. På arket stod det : Culture and society in the English speaking world. 

Her valget jeg å snakke om Amerika og Britain, da oppgaven er så stor. Dette forklarte jeg til sensor før før jeg skulle begynne. 

Snakket kanskje i 10-15 min. Hadde skrevet ned punkter og ''vanskelige setninger'' på arket. Kunne det meste, men var noen ganger jeg så ned på arket. Etter 15 min fikk jeg spørsmål om jeg hadde noe negativt å si om I Britain.. Altså noe nyheter.. crime.. Osv.. Svarte på det meste!

Tiden gikk veldig fort. 

 

Jeg endte opp med å få 5 på eksamen. De sa de ville ha gitt med 6 om jeg hadde gått dypere inn på noen av temaene.

 

Kan dere læringsmålene ok, vil eksamen gå strålende! Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...