Martin Bøe Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 jeg driver med fitness, men lurer på hvor mye kalorier og hvor mange gram protein, karbohydrater og slikt du trenger for hver dag..? Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Hvor lang er en strek? Vanskelig og vite uten litt mer info, som alder, vekt, trening, mål, aktivitetsnivå, skal du opp i vekt eller ned i vekt? Bygge muskler, brenne fett? Lenke til kommentar
Martin Bøe Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Hvor lang er en strek? Vanskelig og vite uten litt mer info, som alder, vekt, trening, mål, aktivitetsnivå, skal du opp i vekt eller ned i vekt? Bygge muskler, brenne fett? Jeg er 15år, veier 72kg, 181cm, jeg driver på med mye løping og vannlig armhevinger/situps og ønsker å gå videre til treningssenter og bare bygge mye muskler ( slutte med løping ). Jeg ønsker mer muskler og mindre fett. Jeg skjønner dette tar tid med å bygge den kroppen jeg vil ha men jeg elsker og trene og er fast bestemmt på å nå måle mitt. (jeg ønsker ikke og bli fortalt at jeg er for ung og ikke kommer til å klare det) Endret 22. mai 2014 av #fitness Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 1) Du er i vekst 2) Du må ha progresjon for å bygge, ikke bare kroppsøvelser 3) Mer masse eller mindre fett pr periode, ikke samtidig Dette = 72x42=3024kcal pr dag Av dette vil 122g være fra protein , dvs ca 500 kcal Dett burde bestå sånn ca av 30% av totale kcal = 900kcal = 900:9 = 100g fett Resten blir da protein 500kcal - fett 900kcal = 1600kcal :4 = 400g karb. Så pirkete er det ikke , kun teoretisk siden du spør. Det viktigste er styrketrening med rett progresjon VS målet + totale kcal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå