Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diverse problemer med pcen (Windows7)

Anbefalte innlegg

Beklager hvis denne posten blir noe uoversiktlig. Skriver for øyeblikket i Notepad og copy/paster inn her.

Først og fremst så har PCen virket treg over en lengre periode (oppstart av Steam og Battle.net launcheren kan ta opptil flere minutter).

Trodde dette skyldtes overfylte WD Green disker, men nå viser det seg at det er noe helt annet.

Hendelsesforløp:

* Booter Windows 7 og ser at det mangler 1 stk harddisk.

* Tar umiddelbart en reboot og nå dukket heldigvis den "forsvunnede" disken opp igjen. Begynner å tro at disken har sett sine siste glansdager.

* Prøver dermed å starte opp en videofil fra disken. VLC (som ligger på SSDen) startet men filen ble ikke avspilt.

* Den grønne baren på adresselinja (indeksering?) brukte en evighet på å komme i mål, men selv etter dette så fikk jeg ikke åpnet noe som helst. Jeg kunne "browse" mapper men ikke noe mer.

* Deretter prøver jeg å åpne filer på mine andre lagringsdisker, men selv her var det absolutt ingenting som responderte.

* Task Manager dukket opp etter noen minutter men noe mer kan jeg bare glemme. Scrolle nedover på prosesser og/eller trykke på noe, førte kun til "not responding" og krasj.

* Skjønner nå at dette ikke dreier seg om feil på harddisk. Tar ut TP'en fra modemet og rebooter på nytt.

* Alt fungerer som det skal. Tenker nå at et virus eller noe lignende dritt har funnet veien til PCen min.

* Rebooter igjen, denne gangen med internett.

* Laster ned Malwarebytes og starter scan, samtidig som jeg begynner å skrive om dette her på diskusjon.no

* To minutter senere får jeg blåskjerm, noe jeg ikke har opplevd på år og dag.

* Rebooter igjen. Rett etter oppstart av Windows får jeg samme blåskjerm igjen.

* Ny reboot uten internett. Ingen problemer.

Noen som har opplevd noe lignende? Trenger virkelig hjelp her.

Man vet det er noe galt når du ber til Gud om at du skal rekke å copy/paste noe fra notepad og inn på diskusjon.no før PCen takker for seg. Helt tragisk men samtidig litt komisk.

Har forøvrig Norton Internet Security som ikke har oppdaget noe mystisk.

Endret av Larzen_91
Gjenopprettet innhold.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lukter re-install av windows her.

http://www.faultwire.com/solutions-fatal_error/BAD-POOL-HEADER-0x00000019-*1040.html

Du kan forsøke å boote til safe mode og avinstallere drivere og programvare, for så å legge inn nye/oppdaterte. Men det letteste er nok en fresh install.

Jepp, jeg tenker det samme. Alltid godt med en fresh install men samtidig er det noe man helst vil unngå.

Det er dog noe som virkelig ikke stemmer her. Problemene oppstår kun når jeg tilkoblet nettet.

Ting virker nogenlunde stabilt nå men disken som opprinnelig ble borte, er nå borte igjen. Dette skjedde etter jeg prøvde å starte Steam som ligger på den disken.

Skal utforske litt mer før jeg eventuelt tyr til en formatering.

Edit: Har ikke installert noe nytt på nevnt disk, på flere dager. Brukes kun til Steam og private dokumenter.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Ville gått på drivere først. Kanskje forsøkt å huske hva du har oppdatert, hva changelog til windows update sier eller hva de siste programmene du har lagt inn er.

Kanskje du kan løse det med en Rollback av (aktuell) driver i System --> Device Manager

Lenke til kommentar

Ville gått på drivere først. Kanskje forsøkt å huske hva du har oppdatert, hva changelog til windows update sier eller hva de siste programmene du har lagt inn er.

Kanskje du kan løse det med en Rollback av (aktuell) driver i System --> Device Manager

Etter mye prøving så har jeg muligens funnet feilen. Steam.

Hver gang Steam prøver å koble til nettet så krasjer programmet, deretter fjerner "Intel Rapid Storage Technology" disken min.

Steam var satt opp til å starte automatisk ved oppstart av Windows, så dette forklarer hvorfor ting ikke fungerte ved Win7 boot med internett.

Ved å fjerne Steam fra startup via msconfig så fungerer alt annet som normalt.

Starter jeg Steam nå og trykker "logg inn" så får jeg de samme problemene.

Dette forklarer også hvorfor alt fungerte fint da jeg tok ut nettverkskabelen.

Vet dette høres merkelig ut, men det er den eneste logiske forklaringen jeg kan komme med.

Jeg har i hvert fall aldri hørt om noe lignende.

Edit: Malwarebytes vil ikke starte, noe som er et tegn på at det er noe muffens på PCen(?). Prøvde den Chameleon greia også men til ingen nytte.

Brukte Malwarebytes-Clean og reinstallerte vanlig Malwarebytes. Etter fullført scan så dukket det opp rundt 25 pup.optional.sweetpacks. Satte disse i karantene og bæm, blåskjerm.

Prøvde å starte Steam i sikkerhetsmodus med nettverk, men samme greia der også. Krasj og bye bye harddisk.

Hvis det er et virus/malware, så klarer jeg ikke å identifsere det.

Gir opp for i dag.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

En liten update:

Er et par småfiler i Steam mappa som jeg ikke får slettet. Får "preparing to delete" i 5-10 minutter, etterfulgt av 0x8007045d error.

Etter litt googling så startet jeg chkdsk /r av disken. Er på stage 1, og det tar nå ca. 26 sekunder per fil.

Hvis hastigheten forblir uendret så vil det altså ta 33 dager og det bare på stage 1.

Sier seg selv at det er helt uaktuelt.

Er dette et tegn på at disken er på tur til å dø / mange sektorfeil, eller er det vanlig at chkdsk er ufattelig treg med store disker? Er snakk om en 2TB disk.

Vurderer å kjøpe ny harddisk, og overføre det som kan overføres.

Endret av Larzen_91
Gjenopprettet innhold.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...