JørgenW Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Hei Jeg har nylig kjøpt en 2000 Audi A4 1.8 Har litt peiling på bil, men ikke nok til at jeg tør å skru i vei uten å vite noe 1. Rett før bilen stopper 5-0 km/t når jeg bremser kommer det en "prompe-lyd". Noen snakket om at dette kan være ABS-føler ? Andre ting? Kan dette gjøres selv? 2. Høyre bremsecaliper foran har hengt seg på (sitter bittebittelitt fast), så bilen trekker bittelitt mot høyre når jeg kjører (ikke direkte merkbart, men fortsatt). 3. Gamle eier snakket om at bremserør/slanger burde byttes, noen som vet hvordan man gjør dette? på forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Bremser ordnes av mekaniker om man ikke har filla kontroll. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Som Snylter sier, her anbefales det å bruke et verksted.Om ABS-pumpa trigges rett før stans har du trolig svakt signal fra en hjulsensor. Henger bremser på får du onormalt stor slitasje på skiver og klosser, så det lønner seg å få fiksa dette. Bremserør med rustskade går det hull i til slutt, bremsevæska fyker ut ved brems og du mister til slutt all brems. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke har særlig erfaring med bil, ville jeg aldri prøvd å bytte bremserør, så ja --> Verksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå