Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus 500g med webkamera og minnekortleser..

Anbefalte innlegg

Har kjøpt denne routeren og et Asus 100g PCMCIA kort til barbære. Har også Nextgentel router. Jeg har koblet til en USB hub med webcam og 7in1 kortleser med 512mb kompactflash kort. Alt fungerer som det skal på hjemmenettverket. Men, det skal vist være mulig å nå både webkameraet og CF kortet via internett som det står i manualen. Jeg kan ikke så mye om nettverk og lurer på hva må jeg taste inn i adressefeltet for å nå disse? :-?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt denne routeren og et Asus 100g PCMCIA kort til barbære. Har også Nextgentel router. Jeg har koblet til en USB hub med webcam og 7in1 kortleser med 512mb kompactflash kort. Alt fungerer som det skal på hjemmenettverket. Men, det skal vist være mulig å nå både webkameraet og CF kortet via internett som det står i manualen. Jeg kan ikke så mye om nettverk og lurer på hva må jeg taste inn i adressefeltet for å nå disse? :-?

På forhånd takk!

CF kortet tipper jeg du får opp som en egen stasjon i min datamaskin? Høyreklikk på denne og velg deling så er det bare å dele den!

Webcameraet er værre, du kan ikke bruke det på andre maskiner, men du kan sikkert legge inn programmer for å se bildet fra det på andre maskiner med f.eks netmeeting.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at du er fornøyd med din .. fint for deg! :)

Jeg sitter sentralt i innkjøp av datautstyr, og har første hånds erfaring med at dette er noe dritt utstyr :)

Du har kanskje vært heldig å få den nye firmwaren som kanskje funker.

Men til folk som vurderer å kjøpe denne, tenk dere om!! Jeg vet ikke om jeg ville giddet å lide meg gjennom så mye trøbbel som det er med disse.

Webcamera driverene er håpløse... dem støtter fint lite av kamera, og printservern er ustabil. Det samme er trådløsnettet... routern er treg, og administrasjonssiden er dårlig....

beklager ... men, på bakgrunn av min erfaring med dette produktet var jeg bare nødt til å si i fra... spacelinken er ikke verdt den anbefalingen den f.x. fikk på itpro.no!

Lenke til kommentar

Har også denne ASUSEN....

Printserveren virker fint, men det er også det eneste.... har nå satt den som router/printserver til min gamle SMC. Det største problemet med ASUSEN er at den "kobler av" nettet. Da må man restarte routeren ved å ta ut strømmen. Nå dette i tillegg skjer flere ganger for dagen... grrr.

Lenke til kommentar

glibc, hvilken router ville du foreslå å kjøpe? Jeg skal ha en trådløs router til å bruke sammen med et tele2 adsl-modem. Trenger ikke all verdens funksjonalitet. Det viktigste er en firewall, og mulighet til å koble til maskinen trådløst og med ethernet kabel.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt sett på 3com sine routere. Dette er stabile routere som ikke akkurat er spekket med funksjonalitet (webcam osv.) men som leverer det en wlan router skal ... nemlig wlan.

smc er også et mycket godt alternativ.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel... du må vel skrive inn: http://din.utside.ip/ShowWebCam.asp

Så må du sjekke hva port webcammen er på, og sette dette opp i routeren.

Jeg får vel si at jeg har testet dette og får det ikke til å virke.... skylder på ASUS routeren....

Siste revisjon av bios : 1.6.4.8 Date: 2003/09/30

Altså har det kommet bare en oppgradering siden release... det er for dårlig når man vet hvor mye tull det er med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...