PROuser Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Har satt opp en eldre RV082 dual VPN ruter til mitt nettverk hjemme. Har oppdatert firmware. Bruker bare en linje inn og standard oppsett. Men når jeg bruker skal inn på en nettside fra en av datamaskinene, kan det av og til ta lang tid før siden lastes, og noen ganger får man tidsavbrudd, og chrome finner ikke siden.. men så kan jeg laste på nytt, så kommer den med en gang av og til. Av og til kommer sidene opp med det samme. Har grei hastighet på nettet. Har og prøvd å sette DNS server på ruteren til 8.8.8.8 og 8.8.4.4, men det hjelper ikke. så bare satt den på auto igjen.. Hva kan være feil? hva må endres? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Prøve en av disse DNS-serverne? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Har prøvd flere av dem, men hjelper ikke. Så det må være noe med ruteren innstillinger vil jeg tro.. Men hva kan det være? Noe med brannmuren? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg er litt usikker på hva HTTPS-instillingen på den gjør. Du kan jo teste med å disable innstillingene en av gangen. Det vil jo kun være disablet et par sekunder av gangen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 DNS påvirker ikke direkte innlasting av nettsider, står nettleseren din på "Slår opp" eller "Looking up" google.com for eksempel så ja, da er det DNS som holder deg igjen, men står det kobler til så er det andre problemer. Eneste oppgaven til DNS er å gjøre lesbare navn som Google.com om til en IP som du kan koble deg til. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Da er det vel bridge modus på NG X5668b modemet som mangler.. Men finner ikke funksjonen ut fra det andre forklarer på nettet.. sjekk bilde.. Hvorfor ikke bridge valg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå