Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oppblåst mage eller noe annet?

jodaneida

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg føler jeg har en slags kulemage. Føler meg mest oppblåst etter å ha spist og tenkte da det kanskje kunne være laktoseintoleranse eller gluten. Stakk til legen og testet meg for dette og det viste seg at alt var i orden. Jeg har ganske flat mage når jeg holder den inne, men syns den eser seg sånn ut når jeg slapper helt av i magen...

Er det noe annet som kan gjøre at jeg får slik mage? har vært litt panisk iblant og tenkt at jeg har vært gravid, men sist jeg hadde ubeskyttet sex var 16 uker siden så magen må vel ha blitt merkbar da? har jo hatt regemlessig mens og ingen symptomer, men har hørt fra mange at man kan være gravid og samtidig ha det slik som nevnt over. Haha..

Men tror nok det er utelukket siden graviditetstesten var negativ.. men er det noen andre her som har det lignende som meg? hva gjorde dere i så fall? burde jeg ta en annen test?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å nevne at jeg har et sunt kosthold og trener styrke tre ganger i uken, er ganske aktiv av meg. Prøvde å kutte ut melkeprodukter og egg, noe som så ut til å funke i begynnelsen, men nå føler jeg bare at magen reagerer på alt

Lenke til kommentar

http://www.friskogfunksjonell.no/irritabel-tarm-hvordan-behandles-det/

Det er godt mogleg du reagerer på noko. Eg slit med det same sjølv. Et eg feil mat så ser det ut som eg er gravid, og eg er mann, så det er nappe graviditet. Eg har vore til fleire legar, men alt er normalt. Intolerans eller ømfintelighet får ikkje i gang immunforsvaret, og då vil dei ikkje finne noko på blodprøvar.

Lenke til kommentar

Det er ganske frustrerende å være jente og se ut som man er gravid når man ikke er det........

men kan vel kanskje stemme den artikkelen du sendte, har som nevnt testen meg på laktose og gluten, men reagerte selv i dag. Spiste steinalderbrød og laktosefri melk til frokosten og selv da fikk jeg utrulig ubehagelig mage to timer senere.... tror jeg nesten må ta en matprøve og se om det er andre ting som spiller inn, bare synd jeg ikke får gjort det før om en måned.. :/

Endret av snyy
Lenke til kommentar

Du kan reagere på alt mogleg. Eg reagerer ikkje på laktose, men kornprodukt, frukt og grønt. Den beste måten å teste på er å prøve seg fram. Å få hjelp av ein ernæringsfysiolog kan og vere nyttig.

Ja må nesten det, men så vanskelig å prøve og feile, vet liksom ikke helt hva det er i produktet man ikke tåler... får vel prøve neste gang jeg er hjemme å teste meg.... hadde vel bare et håp om å ikke føle meg som en hval når typen kommer hjem fra utenlandstjeneste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...