Gå til innhold

HTC One M8 mister mye batteri på natten

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg begynt å legge merke til hvor mye batteri telefonen min bruker når jeg sover. Og det er helt vilt. Mellom 25-30% av batteritiden forsvinner uten at jeg bruker den.

Når jeg ser under "Forbruk" er dette de store tyvene:

- Standby for mobil

- Telefon inaktiv

- Wi-Fi

Jeg har prøvd "Strømsparemodus" og "Ekstrem strømsparemodus" uten at det har hadd noen særlig innvirkning.

Jeg kan jo prøve å skru av Wi-Fi, men er det noen som vet hvorfor "Standby for mobil" og "Telefon inaktiv" skal bruke 31% og 23% av 30% strøm over en periode på 8-9 timer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte også det først, så jeg fjernet Twitter og værdata. Annet enn det så har jeg kun noen få apper som syncer:

- Exchange (hver time)

- GMail

Ellers så har jeg kun installert følgende apper:

- DNB

- RD Client

- Google auth

- Barcode scanner

- IKEA

- MediaHouse

Kan ikke skjønne at noen av disse appene skal bruke strøm når jeg ikke bruker telefonen.

Lenke til kommentar

Vent nå litt... Jeg vet at skjermen kan ta imot berøring selv om telefonen i standby, men jeg har slått av "Motion Launch".

Kan det være at skjermen reagerer på noe selv om dette er av? Jeg sover nemlig med telefonen under hodeputa :p

EDIT: Etter litt googling så er det vel mer sannsynlig at en app holder telefonen "Våken"

EDIT2: "Plassering" står til "Høy nøyaktighet", ender den til "Batterisparing"

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Du har ikke prøvd å bare ta en restart av telefonen for så sjekke om samme problemene kommer igjen?
Ser og at du har både bluetooth og NFC aktivert. Kanskje ta dette av når du ikke bruker det? Vet selv at NFC tar opp ganske mye strøm

Lenke til kommentar

I det siste har jeg begynt å legge merke til hvor mye batteri telefonen min bruker når jeg sover. Og det er helt vilt. Mellom 25-30% av batteritiden forsvinner uten at jeg bruker den.

Når jeg ser under "Forbruk" er dette de store tyvene:

- Standby for mobil

- Telefon inaktiv

- Wi-Fi

Jeg har prøvd "Strømsparemodus" og "Ekstrem strømsparemodus" uten at det har hadd noen særlig innvirkning.

Jeg kan jo prøve å skru av Wi-Fi, men er det noen som vet hvorfor "Standby for mobil" og "Telefon inaktiv" skal bruke 31% og 23% av 30% strøm over en periode på 8-9 timer?

Trolig så ligger du imellom en deknings-felt som veksler imellom 2G/3G/4G og derfor bruket telefonen din strøm på veksling imellom de forskjellige nettene.
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål, men hvordan aktiverer du "supersparemodusen"? Finner den ikke.

Innstillinger -> Strøm -> Eskrem strømsparingsmodus

OK. Nå har jeg gjort følgende:

- Endret "Plassering"-inntillingene til "Batterisparing"

- Slått av NFC

- Slått av Bluetooth

- Deaktivert alle forhåndsinnstallerte apper jeg ikke trenger (og det er mange)

Resultatet er at telefonen bare brukte 7-8% strøm i natt.

I natt skal jeg prøve å ha på Bluetooth for å se hvordan den påvirker strømforbruket, fordi den bruker jeg ofte.

post-69923-0-58938200-1400736239_thumb.png

post-69923-0-69611600-1400736259_thumb.png

post-69923-0-48552600-1400736269_thumb.png

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Har begynt å holde Bluetooth av jeg også. Med en widget på forsiden tar det bare sekunder å skru på uansett.

Det hjelper ikke at det bare tar ett sekund å slå av/på når man sitter i bilen med telefonen i lommen å den ringer, men man har glemt å slå det på så det ringer ikke på handsfree.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...