xibriz Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 I det siste har jeg begynt å legge merke til hvor mye batteri telefonen min bruker når jeg sover. Og det er helt vilt. Mellom 25-30% av batteritiden forsvinner uten at jeg bruker den. Når jeg ser under "Forbruk" er dette de store tyvene: - Standby for mobil - Telefon inaktiv - Wi-Fi Jeg har prøvd "Strømsparemodus" og "Ekstrem strømsparemodus" uten at det har hadd noen særlig innvirkning. Jeg kan jo prøve å skru av Wi-Fi, men er det noen som vet hvorfor "Standby for mobil" og "Telefon inaktiv" skal bruke 31% og 23% av 30% strøm over en periode på 8-9 timer? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 -du syncer mange kontoer og mail etc -oppdaterer mange apps -mange apps som kjører i bakgrunnen Osv Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Jeg tenkte også det først, så jeg fjernet Twitter og værdata. Annet enn det så har jeg kun noen få apper som syncer: - Exchange (hver time) - GMail Ellers så har jeg kun installert følgende apper: - DNB - RD Client - Google auth - Barcode scanner - IKEA - MediaHouse Kan ikke skjønne at noen av disse appene skal bruke strøm når jeg ikke bruker telefonen. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Har du sjekka Batteristatsen? Innstillinger -> Batteri -> Statistikk. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Ja, har sett litt der. Lurer på hvorfor "Våken" bruker mye strøm på natten? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Vent nå litt... Jeg vet at skjermen kan ta imot berøring selv om telefonen i standby, men jeg har slått av "Motion Launch". Kan det være at skjermen reagerer på noe selv om dette er av? Jeg sover nemlig med telefonen under hodeputa EDIT: Etter litt googling så er det vel mer sannsynlig at en app holder telefonen "Våken" EDIT2: "Plassering" står til "Høy nøyaktighet", ender den til "Batterisparing" Endret 21. mai 2014 av xibriz Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Du har ikke prøvd å bare ta en restart av telefonen for så sjekke om samme problemene kommer igjen?Ser og at du har både bluetooth og NFC aktivert. Kanskje ta dette av når du ikke bruker det? Vet selv at NFC tar opp ganske mye strøm Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 I det siste har jeg begynt å legge merke til hvor mye batteri telefonen min bruker når jeg sover. Og det er helt vilt. Mellom 25-30% av batteritiden forsvinner uten at jeg bruker den. Når jeg ser under "Forbruk" er dette de store tyvene: - Standby for mobil - Telefon inaktiv - Wi-Fi Jeg har prøvd "Strømsparemodus" og "Ekstrem strømsparemodus" uten at det har hadd noen særlig innvirkning. Jeg kan jo prøve å skru av Wi-Fi, men er det noen som vet hvorfor "Standby for mobil" og "Telefon inaktiv" skal bruke 31% og 23% av 30% strøm over en periode på 8-9 timer? Trolig så ligger du imellom en deknings-felt som veksler imellom 2G/3G/4G og derfor bruket telefonen din strøm på veksling imellom de forskjellige nettene. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Du kan prøve å installere GSam Battery Monitor og se om den gir deg mer info enn den innebygde strømgrafen. Dessverre gir den ikke like mye info på KitKat som tidligere, men det er verdt et forsøk likevel. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Så kan du se litt her om du får noen apps som drar strøm? https://www.youtube.com/watch?v=bOqy4wGpy1c Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Samme skjedde med m8en min, jeg måtte restarte den så slutta det. Var Android OS (som kan være mye rart) som var synderen. Ellers anbefaler jeg Wakelock detector og Greenify. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Har også opplevd en gang at telefonen mistet mye strøm uten at jeg brukte den, men etter en restart var alt som før. Som regel mister jeg maks 2% i løpet av natta. Lenke til kommentar
MAGT Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Dumt spørsmål, men hvordan aktiverer du "supersparemodusen"? Finner den ikke. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Dumt spørsmål, men hvordan aktiverer du "supersparemodusen"? Finner den ikke. Innstillinger -> Strøm -> Eskrem strømsparingsmodus OK. Nå har jeg gjort følgende: - Endret "Plassering"-inntillingene til "Batterisparing" - Slått av NFC - Slått av Bluetooth - Deaktivert alle forhåndsinnstallerte apper jeg ikke trenger (og det er mange) Resultatet er at telefonen bare brukte 7-8% strøm i natt. I natt skal jeg prøve å ha på Bluetooth for å se hvordan den påvirker strømforbruket, fordi den bruker jeg ofte. Endret 22. mai 2014 av xibriz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Ved å bare slå på Bluetooth økte batteriforbruket til 8-9% Lenke til kommentar
MAGT Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Har begynt å holde Bluetooth av jeg også. Med en widget på forsiden tar det bare sekunder å skru på uansett. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 25. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2014 Har begynt å holde Bluetooth av jeg også. Med en widget på forsiden tar det bare sekunder å skru på uansett. Det hjelper ikke at det bare tar ett sekund å slå av/på når man sitter i bilen med telefonen i lommen å den ringer, men man har glemt å slå det på så det ringer ikke på handsfree. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå