Gå til innhold

[Løst] Nettbrett til barn


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er mer eller mindre blank på nettbrett og er ute etter noen tips. Skal kjøpe brett til en 7 åring.

Noen anbefalinger på gode kjøp , ris-ytelse?

 

Hun kommer nok til bruke mest til spill, nett, streame filmsnutter o.l

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si Surface brett er meget godt.

Skal vistnokk komme i mindre størrelser, men når vet jeg ikke

 

Største grunnen til å anbefale dette er den gode kontroller vi som foreldre har over bruken av brettet.

Og for å ikke glemme at man faktisk kan ha flere kontoer på brettet og da kan flere bruke dette på en fornuftig måte :)

 

Får Surface 2 på msstore.no til 4300 inkl tastatur.

Lenke til kommentar

Du får billige Android-brett fra kr 500, men anbefaler å gå opp til kr 1-2000 for å få kjent merke og oppdatert Android-versjon. Masse utvalg av app og levelige priser.

Selv bruker jeg et eldre Nexus 7 til ungene (7/8 år) og den nye utgaven til meg selv. 7" skjerm er normalt stort nok, og lett å ta med seg. Må lades etter 3-4 timers bruk, eller en uke uten bruk.

 

Jeg har også en eldre iPad, men den er dyr å kjøpe app til og gammel iOS støtter ikke alle app. Batterilevetiden til iPad er likevel uten konkurranse.

 

Har også et Acer Win 8.1 nettbrett, men der er det nesten ingen app å få tak i, og det lille som er koster penger. Må også lades ofte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Unngå de billigste. Personlig synes jeg at 7" er litt for lite, anbefaler ca 8". Beste kjøp for tiden er Samsung Galaxy Tab 3 8", som koster 1290 hos Lefdal, Elkjøp og Expert. Det er ikke i toppklasse på noen områder, men er et jevnt over bra alternativ: http://www.amobil.no/artikler/test-galaxy-tab-3-8/155089/alle

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Styr for guds skyld unna Kurio. Makan til skrot skal du lete lenge etter. Den skal liksom være ekstra robust for barn, men skjermen sprekker for et godt ord.

 

Mine unger hadde Galaxy Tab, men da de hadde spart opp litt penger kjøpte de seg en iPad Mini, og den har de vært kjempefornøyde med.

 

Så iPad Mini kan trygt anbefales.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

iPad mini er beste alternativet, men da bør man ha den med retina for å få ytelse som holder en stund (den uten retina har samme HW som iPad 2, den med retina har samme som Air), og da er prisen 3290 for den med 16 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...