Puritania Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hei!Er sikker på at det er blitt spurt mye om dette før og prøvde å finne en relevant tråd men fikk ikke spørsmålet mitt 100% besvart.. Jeg deler nett med naboen som bor i etasjen over meg og det er ikke så veldig bra signal til tider. Det jeg lurte på er hva er den letteste måten å forsterke signalet på til underetasjen? Er det å trekke en kabel fra modemet hans også har jeg en trådløs ruter nede hos meg? Har lest litt på slike WiFi Hotspot dingser som man putter i stikk kontakten også, fungerer dette bra? Om det er noen andre alternativer tar jeg gjerne råd godt imot. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Det absolutt beste er å trekke kabel ned til den beste lokasjonen for en egen router i din etasje, da slipper du også "båndbredde" tap som du kan få om du velger å bridge via trådløst for å øke rekkevidden. Ett ferdig kabelstrekk er uansett en fordel å ha liggende senere for huseier ved salg, mye mindre problemer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Kabel er absolutt det beste. Hvis det er et rent modem, så har den sansynligvis bare en tilkobling, og da trengs det også en switch. Men det fungerer ikke hvis ISP kun leverer en IP-adresse. Hvis modemet egentlig er et rutermodem, så er det bedre med et tilgangspunkt (AP) eller en ruter satt opp som AP: Endret 21. mai 2014 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå