Gå til innhold

Hvoordan flytte mail og kontakter fra Thunderbird

TeVa

Anbefalte innlegg

Sitter med en utdatert laptop hvor det er brukt Thunderbird som mailprogram.

Sitter også med en ny laptop, hvor det skal brukes Windows Live Mail til samme jobben.

Og da trenger jeg hjelp til å om det lar seg gjøre å flytte alle mailene (som også ligger i flere mapper) over til den nye laptopen.

Det samme gjelder for alle kontaktene som ligger på den gamle.

Har brukt "MozBackup", og har dermed en fil med dette på, men kan den la seg importere på noen måte til Windows Live Mail ?

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge denne siden kan du importere .eml-filer til WLM ved å dra dem fra filutforskeren og inn i WLM-mailboksen.

I Thunderbird kan du lage .eml-filer av alle mailene dine ved å velge alle mailene dine og trykke File -> Save As -> File og velge en passende mappe.

Avhengig av hvilken type mail-konto du har brukt i Thunderbird, så kan det finnes enda bedre måter å komme i gang med en annen klient. Hvis du f.eks bruker IMAP-mail (bl.a. Gmail, Yahoo og Hotmail tilbyr dette), så er det bare til å koble WLM til IMAP-kontoen så syncer klienten alle mailene direkte fra serveren.

Thunderbird kan eksportere hele kontaktlisten din til en .csv-fil som du kan importere i WLM. Eksportering gjør du i addresseboken (Verktøy -> Addressebok) hvor du trykker Verktøy -> Eksporter og velger .csv som filformat. Denne kan importeres i WLM ved å følge guiden nederst denne siden.

Forøvrig synes jeg høres rart ut å skulle bytte fra Thunderbird til WLM. Men det er bare mitt synspunkt. ;)

Edit: Fikset link.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen "endrebjo".

Det funka fint med alle mailene.

Men kontaktene får jeg ikke til.

Den linken du la inn i svaret ditt, er den samme som omhandla mail-flyttinga, og der står det ingenting om flytting av kontakter. Har du en annen link?

Har exportert kontaktlista i Thunderbird, til en .csv-fil, men når jeg forsøker å importere den i WLM, så begynner den, men kutter etter ett sekund, og ingen kontakter er overført !??!!

Noen forslag ??

Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...