Albert Andersson Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Hei, Helge Andreassen. Fint portrett av en fugl jeg er litt usikker på når det gjelder art, men jeg tror det er en grønnstilk, som tilhører snipene ! . Grønnstilk er omlag 20 cm lang, og har en vekt på cirka 65 g. Fuglen er skarpt fokusert, og godt eksponert. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Flott liten fugl og ikke sikker men tror som Albert at det er en grønnstillk Hilsen Leif :-) Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Ikke akkurat Bippe Stankelben selv om den kan minne litt. Hva arten angår så forsøker jeg meg ikke på noen gjetting eller sjekking i mitt fuglebok biblotek som omfatter mest indiske fugler. Brukbar skarphet her og perfekt plassert i flata. Roar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Fint bilde med flott kameravinkel. Dette er nok en Temmincksnipe, (L 13,5 - 15 cm) Lenke til kommentar
h-a Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Høres ikke usannsynlig ut. Finner ikke fugleboka for øyeblikket, men stemmer bra med det en finner på nettet. Dette er nordpå, langs grenseelva mellom Finland og Sverige, og der var flere arter en til daglig ikke ser. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Fin liten fugel, grønnstilk, enig med Albert M v h Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg