Gå til innhold

Trenger gode råd til ny pc med skjerm, budsjett 15000++

Anbefalte innlegg

Budsjett: 15000++

Bruksområde: Videoredigering, bilderedigering, gaming (SC2- FlightsimX +++) ellers alt annet forefallent pc arbeide. Wifi!

Jeg trenger i grunn alt fra A til Å i denne omgang. Totalt utskiftning. Dvs skjerm, tastatur, mus, høyttalere og pc

.

Viktig at vi snakker om en maskin som kan takle Flightsim X godt. OG SC 2.

Kjøper 1 skjerm til å begynne med, men tenker å utvide til 3. Mtp grafikkort er det viktig at det støtter 3 skjermer i fremtiden....men ikke NÅ.

Jeg har vært leser av dette forumet i flere år nå og er her er det svært mange kunnskapsrike personer.

Så jeg stoler på dere og spør...: hvilket oppsett kan dere foreslå for meg?

Tusen hjertlig takk for all hjelp som måtte komme selvsagt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skisserer ovenfor er mangelfult, og er nok heller ikke oppnåelig. Det kommer ann på hva du mener med "++" .. Hvor mye over 15K kan du strekke deg?

Hvis du skal kjøre 3 skjermer i fremtiden (og få nok FPS på den oppløsningen dette gir + eye candy) krever nok dette litt GPU-kraft (SLI 780 eller CFX 290 bør man vel ha), som igjen krever en god strømforsyning. Hvis du ønsker å "klargjøre" riggen for 3 skjermer i dag så tror jeg ikke du blir fornøyd hvis du kjøper alt (PC, skjerm, tastatur, mus osv) for 15K.

La oss ta et enkelt regnestykke (jeg antar her at du ikke driver med "hardcore" redigering, og går da for socket 1150). Dette er bare som et eksempel for å se sånn ca. hvilken "ballpark" man er i. Man kan helt sikkert bruke rimeligere komponenter, men ønsker du en god spillopplevelse over 3 skjermer så burde du nok opp i noe slikt.

• Hovedkort 1360,- (Inkl. WiFi)
  • CPU 2300,- eller Alt.2 1800,-
  • GPU eksempel 1, 2*3790,-
  • GPU eksempel 2, 2*3370
  • PSU 2360,- (Burde greit ta høyde for 2 skjermkort + overklokking)
  • Skjerm 1 2900,- (Dette er en god skjerm, men noen vil mene den har for lav oppløsning)
  • Kabinett 800,- (Valgte dette som eksempel - Har nok ekspansjons-slot'er og sidemontasje for vifter (kjøle skjermkortene).

Så uten SSD/HDD, minnebrikker, mus, tastatur, høytalere, kjøling og OS er du fort oppe i 16K.

Igjen - Du kan helst sikkert få dette til billigere (f.eks SLI GTX 770), men min påstand er at hvis du ønsker 80-100 FPS over 3 skjermer i BF4 i High så vil du måtte opp i noe slikt.

Kommentarer noen?

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...