Gå til innhold

Wolfenstein: The New Order

Anbefalte innlegg

Utviklet av svenske MachineGames og utgitt av Bethesda Softworks.

Launch trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=rE1FAdw2P2M

Dette ble sluppet idag og av det jeg har hørt og lest om det så var det ett must buy for min del. Helt til jeg leste dette... http://www.pcgamer.com/2014/05/20/wolfenstein-the-new-order-technical-issues-the-problems-detailed-plus-a-few-fixes/#null

Var kanskje ikke veeeldig overraskende med litt texture pop-ins da det er ID softwares Tech 5 motoren som brukes med da samme problemene man hadde i Rage. Ser fantastisk ut med megateksturer men funket (og tydeligvis funker enda) litt dårlig i praksis.

Men det at spillet tidvis dupper ned i 2 fames !?! er jo helt uakseptabelt. Ser det skal komme en snarlig patch men den er vel ikke på plass enda?

Er det noen her som har kjøpt og prøvd det som kan gi noen tilbakemld?

Ser jo forøvrig at de to anmeldelsene som har kommet på metacritic (IGN og Gamespot) virker fornøyde med spillet da så litt forvirrende... http://www.metacritic.com/game/pc/wolfenstein-the-new-order

Edit: Ser at det bekreftes på andre forumer at det sannsynligvis er driver problemer og da spesielt med AMD kort og at folk med Nvidia GTX 780 kort kjører det fint med 60 fps på 1080p.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt det og spilt 3-4 timer. Har egentlig ingen problemer hverken med texture pop-ins eller framedrops , ligger ganske stabilt på rundt 60 FPS uten noen problemer. Alle instillinger på max og 1920x1080 oppløsning.

Har forresten vært borti at spilet CTD'et en gang, ellers ingen problemer.

Inten i7 3770k@4,8Ghz

Nvidia Nvidia GTX 690

32 gb Ram

Spiller spillet fra en 3 tb SSHD

Forresten hærlig spill så langt , utrolig morro.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har en helt grei PC selv, og har ingen problemer med å kjøre spillet på maks. Aldri opplevd problemer med frame rate, texture pop-ins og alt det der. Det jeg har merket er at jeg har tatt grundig feil de siste fem, ti årene. Jeg har trodd jeg misliker FPSer, men jeg misliker moderne FPSer. Gamle spill er fortsatt knallgode. Dette er viktig å huske på da Wolfenstein: The New Order ironisk nok er ganske old-school. :) Er faktisk første gang siden Doom 3 jeg har lyst til å fortsette å spille etter tre, fire timer.

Rask edit: Hadde forresten en bug helt i starten, der underteksten var helt på bærtur. Aner ikke om de tekstet feil samtale eller feil spill. :p Men det var bare en kort bug, og etter det har alt fungert knirkfritt.

Så vil jeg anbefale det? Tja... litt usikker. Om du liker moderne FPSer kan det nok bli litt ensformig. Bortsett fra starten er det lite on-rails, turrets og alt det tullet der, og brettene er ikke spesielt åpne. Har bare kommet inn i slottet ganske tidlig i spillet, så det kan jo endre seg. Men liker du old-school FPSer er det bare å kjøpe med en gang. ;)

Lite spørsmål til dere som har spilt det: Er i slottet i starten, på vei til the courtyard (checkpointet er i et turret der vi må drepe alle nazistene). Men folkene sier en beam er i veien, og jeg må flytte den. Hvordan gjør jeg det? De sitter oppe i et kræsjet fly, men de nekter å flytte seg.

Btw enda et kjapt spørsmål: Prøver å få stealth kill på en kamphund, men hvordan gjør man det? Har drept to mens de sover, men det telles ikke? Sniker meg fram til de og trykker den midterste musknappen, på samme måte som stealth kill på soldater.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av dem i squaden din skal kaste ned en jernstang som du bruker til å kile opp beamen slik de kommer seg under, det er en "scene" du aktiverer med å snakke med de på den andre siden.

Stealth kill på hunder fungerer bare menst de sover eller sitter, og fungere på samme måten som soldater ja.

Lenke til kommentar

En av dem i squaden din skal kaste ned en jernstang som du bruker til å kile opp beamen slik de kommer seg under, det er en "scene" du aktiverer med å snakke med de på den andre siden.

Stealth kill på hunder fungerer bare menst de sover eller sitter, og fungere på samme måten som soldater ja.

Var redd for det, ja. Tok det brettet på ny, og da kom jernstangen med en gang. Må nok ha vært en bug. Det samme gjelder hundene. Har tatt stealth kill på to av dem, men det registreres ikke. Kjipt. Får håpe det ordnes i en patch.

Men når det er sagt stortrives jeg fortsatt, og stealth kill er bare for en perk jeg ikke trenger. Mulig jeg gidder gjøre en bedre innsats om jeg tar en runde to. :)

Lenke til kommentar

Haha, artig. Et stykke ut i spillet kommer du til en slags hideout,

og hvis du går opp i tredje etasje og sover i sengen drømmer fyren slik at man kan spille Wolfenstein 3D. Ble dessverre drept med en gang og det funket bare en gang.

Hehe , ja den var artig! Klarte å holde meg levende en stund, men ikke så lenge jeg ønsket. Synst og det var en intressang illusjon som ble skapt da du har samme grafikk som ellers i spillet , menst alt annet rundt deg er Wolfenstein 3D, til tider såg nesten pistollen på skjermen ekte ut :omg:

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Sliter noe sykt med et mission. Er bare i kapittel 2.

Er på vei ut av sykehuset, men har ikke sjanse. For det første er det absolutt null steder å gjemme seg, fordi de forpulte robotene flyer over alt. Har klart å ta to av dem, men ble drept av den siste. For det andre sliter jeg med å finne nok ammo. Med mindre jeg må stikke av uten å ta dem eller ta dem med kniven tror jeg ikke at jeg kommer til å klare dette med det første. :(

Btw prøvde å gjemme meg inne og tvinge robotene til å følge meg, men da kastet en idiotsoldat en granat. Den sprenges i døråpningen, og vips hadde jeg 40 health (!) mindre.

Merket også en morsom detalj. Man kan kaste kniven for å ta en stealth kill fra avstand, og kniven blir liggende igjen på kroppen. Men om man bommer blir kniven liggende et sted i nærheten. :p Stort sett, i alle fall. Klarte å rote vekk en av knivene, så har bare en igjen. Men den er til gjengjeld godt brukt. :p

Likte ikke helt det valget man tar. Vi får jo ikke vite noe som helst om hvem som er hvem, eller hvilke konsekvenser det får? Kjipt. Det blir også lagret automatisk rett etter, så nytter ikke å bare laste inn forrige checkpoint for å teste det andre. Resultatet ble at jeg tok et helt tilfeldig valg, og aner ikke om jeg gidder spille igjen på ny for å ta det andre. Vi får se hva slags konsekvenser det blir - om jeg da klarer å fullføre spillet, men det ser ikke sånn ut for øyeblikket. :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Kjenner jeg begynner å gå lei allerede. For all del, gameplayet er knallbra, og historien fenger. Men det er for mye historie for min smak. En ting er at lange cutscenes drar oss ut av flyten i gameplayet. Vi bruker noen minutter på å skyte nazister, før vi sitter i mange minutter og ser en cutscene. Men når den er over er vi ofte i et helt annen sted, og ingenting av det vi gjorde har noe å si. Om vi så har 1% health og null ammo har ingenting å si. Etter cutscenen er vi tilbake til full health og full ammo. Synes dette kunne ha blitt glimrende som en film, men som spill blir det alt for mange pauser for min smak. Kjipt, er jo bare i kapittel 2, eller der omkring. (Nettopp gått av toget.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spillet flyter veldig godt på min pc. Har det på ultra settings. Det eneste problemet jeg har er at alle snakker så forbaska lavt. Hører ikke hva de sier, så må lese teksten for å få det med meg.

Heldig der, har selv en litt annen opplevelse, hvor jeg har shuttering o.l..

Lenke til kommentar

Spillet flyter veldig godt på min pc. Har det på ultra settings. Det eneste problemet jeg har er at alle snakker så forbaska lavt. Hører ikke hva de sier, så må lese teksten for å få det med meg.

Heldig der, har selv en litt annen opplevelse, hvor jeg har shuttering o.l..

Ok, AMD kort formoder jeg? har de gitt ut noen drivere etter release?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ok, AMD kort formoder jeg? har de gitt ut noen drivere etter release?

Ikke som jeg har fått med meg. Har dog funnet en måte som gjør at spillet ihvertfall er spillbart. Men kortet mitt skal i teorien kunne klare alt på ultra.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Rundet det i går og hadde ingen problemer utenom et par små bugs. Spilte på hard og det ble ganske utfordrende på de 2-3 siste brettene, spesielt sistebossen. Likte old-School-følelsen, men synes de kunne tatt det enda lenger ved å gi pc-utgaven quicksave. Sjekkpunkt på et fps på pc føles bare feil.

Lenke til kommentar

et veldig godt første intrykk fra Total Biscuit , som alltid :) 100% enig.

Er ikke enig i hans mening om grafikken, syns dette er en av de bedre fps spillene når det kommer til grafikk nå, greit nok ikke i nærheten av Crysis 3, men lagt bedre enn de fleste andre.

Greit nok texutrene er ikke high res nok, men animasjoner, modeler på soldatene, blod effekter, lys, røyk osv. er alt langt over dagens trøste fps spill.

Lenke til kommentar

Det største problemet jeg har med grafikken er grafikk motoren. Sitter med et Nvidia GTX 690 i PCen å måtte skru ned texturkvaliteten midt i spillet da det kom scener som fullstendi drepte FPSen. I forhold til hvordan det ser ut synst jeg det krever alt for mye. Merket og enormt mye merkelige lys oppførsel, spesielt skyggelegging i ansiktet til NPCer i spillet.

Når det er sakt, så elsket jeg spillet! men det er ikke et spill du kommer til for å bli blåst bort av grafikken. Metro og Crysis har vi for slikt.

Lenke til kommentar

Er spillet sensurert i Norge?

Jeg satt hos noen kompiser som hadde kjøpt dette spillet på PS4, og når man kommer til en ganske kjent sekvens i spillet der man skal velge en av to personer som skal dø. Jeg har sett sekvensen som egentlig skal skje der på youtube og hørt andre har snakket om denne, men når kompisene mine spilte denne scenen så var ikke den cutscenen med, det hele ble hoppet over og man fikk bare se ansiktet til BJ gjennom og en indre monolog.

Der skulle det vert en temmelig drøy cutscene, er det andre som kan bekrefte om det skal være slik eller? Har bare hørt at spillet var sensuret i Tyskland.

Og hakekors og alt det er med i spillet forresten så det er ikke den tyske versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...