Gå til innhold

[Løst] Håndholdt konsoll til å spille mario!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har helt siden jeg var liten elsket å spillet Mario, og da spesielt

Super Mario Bros. Deluxe, som jeg spilte på gameboy (av en eller annen type) jeg fikk låne av kusina mi

Zelda, og det greiene der interesserer meg ikke i det hele tatt, men er ute etter noe å spille mario på, altså. Kanskje jeg etterhvert finner meg noen andre spill som tidsfordriv, men først og fremst dette.

Hva burde jeg kjøpe for å kunne spille det? :)

Sett litt på Nintendo 3DS / 3DS XL, kan det passe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3DS (XL) er nok det beste alternativet ja. Den kan kjøre både 3DS- og DS-spill.

3DS-spill: Super Mario 3D Land og New Super Mario Bros 2
DS-spill: New Super Mario Bros og Super Mario 64 DS
Virtual Console: Super Mario Land 1 og 2, Super Mario Bros 1, 2 og 3, Super Mario Bros DX

(Virtual Console er samlebetegnelsen for gamle spill som blir gjenutgitt i eShopen til Nintendo.)

Lenke til kommentar

3DS XL er fin, ikke dyr, og du kan laste ned både nye og gamle super mario spill på eshop. De gamle koster 30-50 kr og funker helt greit på liten skjerm også.

Herlig :)

Hva mener du med "liten skjerm" ? At skjermen på XL blir mindre iom. at spillet er gammelt?

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

Nei, at skjermen er fysisk liten ift en stor tv-skjerm.

Haha, mente såklart at skjermBILDET blir mindre.... men det skjønte du vel

Tror nok det går fint med den størrelsen, er jo vant med gameboy, og skjermen der var jo ikke akkurat stor :)

Lenke til kommentar

Nei, at skjermen er fysisk liten ift en stor tv-skjerm.

Haha, mente såklart at skjermBILDET blir mindre.... men det skjønte du vel

Tror nok det går fint med den størrelsen, er jo vant med gameboy, og skjermen der var jo ikke akkurat stor :)

Det er helt konge å spille gameboy spill som er lasta ned :) Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar

Egentlig latterlig at ladern ikke følger med da dette burde være standard.

Da har du mye å le av i framtiden. Det blir nok ikke å følge lader med mobiltelefonen om ett par år. Om EU får ut fingeren så blir det nok standardisert lader til både laptop og kamera i løpet av noen år slik at disse heller ikke blir å følge med nye enheter.

Det er et miljøtiltak da det er store sjanser for at du allerede har en slik lader i hus når du går til innkjøp av varen din.

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt 3DS XL. Mario er grei han, men holder du deg utelukkende til det går du nok glipp av mye bra. Nylig kom Kirby: Triple Deluxe, og personlig liker jeg det langt bedre enn noe Mario-spill jeg har spilt siden Super Mario Galaxy 1 på Wii. Vi snakker en liten, rose klatt som suger opp fiendene for å stjele kreftene deres. Dermed får du stadig nye egenskaper som sverd, bomber, flammekaster osv. :p Eneste minuset er at plattformspillingen ikke er så helt vanskelig siden Kirby kan fly. Man må også samle skjulte sun stones i hver verden for å åpne neste, noe om setter en solid demper på flyten. Men det må man jo i Mario også, så vanskelig å holde det mot ham.

Ellers har vi jo Mario Golf, Castlevania på DS (Dawn of Sorrow, Portrait of Ruin, Order of Ecclesia) og sikkert mange andre ting. Det kommer ann på hva du vil ha. Anbefaler også å ta en titt i Nintendo-biten her på forumet. ;)

Lenke til kommentar

Egentlig latterlig at ladern ikke følger med da dette burde være standard.

Da har du mye å le av i framtiden. Det blir nok ikke å følge lader med mobiltelefonen om ett par år. Om EU får ut fingeren så blir det nok standardisert lader til både laptop og kamera i løpet av noen år slik at disse heller ikke blir å følge med nye enheter.

Det er et miljøtiltak da det er store sjanser for at du allerede har en slik lader i hus når du går til innkjøp av varen din.

Det finnes dvd og bluray spillere uten HDMI kabel. Altså må du kjøpe den separat. Utrolig teit.

Lenke til kommentar

En spesiell nettbutikk det er anbefalt å kjøpe den fra, der jeg kan få kjøpe konsollen og laderen, uten å måtte bestille hver del fra 2 forskjellige nettbutikker?

De hadde konsollen inne på Expert her jeg bor, men til 1799,- (+ lader som jeg glemte å spørre om prisen på) som er 200 kr mer enn på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...