Skipstrixy Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 en ting har mine 26 år lært meg om jenter... Når en jente sier at hun ikke er "klar" for deg... Og unskylder seg med at det skjer så mye i livet hennes, og at hun ikke har tid... osv... mener hun egentlig at hun ikke på noen måte vil være kjæresten din - ever! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Åja. Ever, faktisk. Trist å høre om dine erfaringer da.Men da lurer jeg på, gjelder denne erfaringen din også kvinner som har vært borti en skamløs idiot som har banket henne opp og sendt henne på sykehus, i tillegg til å ha voldtatt henne noen ganger, samt utsatt henne for en gjengånde psykisk mishandling over flere år med trusler om gjentakelse når som helst. Det i tillegg til å bryte henne ned ved å bl.a fortelle henne at hun faktisk var heldig, som fikk lov å være sammen med en fyr som han siden ingen andre hadde lyst på henne, som selvfølgelig resulterte med å traumatisere kvinnen? Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Åja. Ever, faktisk. Trist å høre om dine erfaringer da. Men da lurer jeg på, gjelder denne erfaringen din også kvinner som har vært borti en skamløs idiot som har banket henne opp og sendt henne på sykehus, i tillegg til å ha voldtatt henne noen ganger, samt utsatt henne for en gjengånde psykisk mishandling over flere år med trusler om gjentakelse når som helst. Det i tillegg til å bryte henne ned ved å bl.a fortelle henne at hun faktisk var heldig, som fikk lov å være sammen med en fyr som han siden ingen andre hadde lyst på henne, som selvfølgelig resulterte med å traumatisere kvinnen? Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Har ingen erfaring med slike kvinner... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2014 Har ingen erfaring fra sånt fra før av jeg heller. Men gjett hva jeg synes om denne fyren da. Og likevel er han på gråten og forstår ingenting om hvordan hun kunne miste følelsene for han. Og jeg sverger, gjør han noe lignende mot henne, meg eller noen andre jeg kjenner igjen NOENSINNE, så kommer jeg seriøst til å vise han hva en skikkelig vrede virkelig kan innebære. Jeg kommer til å ødelegge han så jævlig at han kommer til å be meg om å drepe han heller før jeg er ferdig med han. Og da er jeg er egentlig bare såvidt begynt... Hva mener du da? Skaden har jo allerede skjedd. Hvor billig bør han få slippe unna? Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Synes det var en helt grei reaksjon du hadde. Hun kunne ikke nå, fordi hun hadde problemer som måtte løses. Greit at hun er klar over at hun har ting som må gjøres først. Hun må forstå at du ikke kan vente. Når du sier det så vet hun det. Alle spiller med åpne kort. Tilsynelatende. I verste fall snakker hun ikke sant, eller klarer ikke å si klart ifra, men siden du har sagt at du ikke vil vente er det avklart. Så får du eventuelt ta en ny runde hvis hun eventuelt blir klar. Hvis hun snakker sant og strir med ting, er det jo greit at hun ikke vil dra deg inn i dem. Får bare innse at det ikke er alltid vi kan hjelpe folk vi såvidt kjenner. Imens finnes det andre ting å bedrive... Anonymous poster hash: d4ac8...fc7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hahaha. Så flott å høre at du synes at reaksjonen min er grei da. For det er ingen som har fått oppleve noen kraftige nok reaksjoner fra min side enda.Og jeg har full forståelse for at hun ønsker å rydde opp på hjemmebanen først. Det er også årsaken for at jeg ikke har sagt noe i mot nettopp det, men slik jeg ser det, så finnes det ingen rettferdighet i dette bildet i det hele tatt. Og det er greit nok at henne ikke var klar for meg. Hun var nok ikke den eneste som ikke var / er klar for meg heller. Selv jeg var heller ikke klar for noe av dette, men jeg begynner å bli det.Rettferdighet ja. I en ideell verden, så hadde jo denne fyren fått skambank for lenge siden. Det i tillegg til å kanskje bli holdt nede av 4-5 menn og blitt voldtatt selv og, med en metallstang gjerne, så kunne han og fått oppleve hvordan en psykisk knekk virkelig kan fungere. Og etter dette, så kunne jo disse turtelduene fått prøve å reparere forholdet sitt, sånn at han også kan få oppleve hvordan ettereffekten er og den psykiske mishandlingen som følger med små drypp av trusler hele tiden, og ikke bare få smake på den fysiske mishandlingen. Så kan han få lov å gå rundt å være livredd for når det smeller det igjen neste gang, hvis henne er litt misfornøyd med noe. Og så må han gjennomgå den samme behandlingen på nytt, gjerne mye hardere også da for den del, for da lærte han jo åpenbart ingenting den første gangen.Nå sier jeg heller ikke at dette er noen normal reaksjon, men akkurat det gir jeg faen i. Slik som han sa det om den gangen han voldtok henne. Når man oppfører seg på en viss måte, så må en jo regne med at det blir naturlige konsekvenser. Og jeg kan også kan gå i flere år å bære på et sinne og nag for noe uten at det er noe jeg velger selv. Og denne gangen, så køddet denne fyren med feil dame. Det ironiske oppi alt dette, er jo at denne fyren har prøvd i alle år å isolere hun fra både venner og familien hennes. Han har prøvd å få meg ut av bilde flere ganger også. Sikkert slik at han kunne plage og mishandle henne i fred da. Men selvsagt klarte han ikke det. Det eneste han klarte var å isolere seg selv fra verden ved å fokusere all sin tid og fritid på å prøve å bryte henne mest mulig ned. Tillitt og respekt, er ikke noe som kommer av seg selv, men de skulle jo for all del ha fått lov å prøve å reetablere dette igjen etter noe sånt, hvis dette skulle være ønskelig fra hennes side.Denne fyren har faktisk prøvd å skremme meg og, ved å true med å banke meg opp, og å drepe meg også. Og misforstå meg ikke, når andre mennesker er hyggelig med meg så er jeg hyggelig tilbake også, men når noen prøver å true meg derimot så ber de om bråk.. Bokstavelig talt.Det har også vært snakket noe om at denne fyren kanskje skal flytte til byen vi andre bor i og. Hvilket som hadde passet utmerket egentlig for da slipper vi jo å reise så langt, hvis vi skulle føle for å besøke ham en dag..Og folk må gjerne tro at angst er vondt å ha, men absolutt all angst som har forekommet frem til nå har vært ganske lite rasjonell, fordi det er ingen som faktisk vet hvor jævlig jeg kan gjøre livet for ham.Jeg kommer forøvrig heller aldri til å spørre henne først om hvorvidt jeg bør reagere heller. Det er fordi at jeg vet allerede hva svaret hennes blir for jeg vet noen lunde hva henne fortsatt synes og føler om ham. Så da kommer jeg nok bare til å holde henne utenfor. Og alle spiller med åpne kort, sier du? Hehe. Det må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Siden når da, mener du ? Men du har jo helt rett ellers. Hun kan ikke forvente at jeg skal være klar for henne når enn og hvis hun skulle ha blitt klar for meg en vakker dag. Men hun kan forvente at jeg kommer til å stille opp for henne når som helst når det gjelder likevel. Uavhengig av hvilken relasjon jeg og henne ønsker å ha. Noe kjæresteemne ser det dog ikke noe lyst ut for, for jeg er ikke videre imponert i det hele tatt, så slik situasjonen er nå så burde man ikke ha så store forhåpninger for den slags. Men om jeg blir involvert i dramaet hennes likevel er det overhodet ikke noe problem for min del. Så.. Jeg kommer aldri til å snu ryggen min til henne igjen. For det har jeg allerede prøvd en gang og vi så jo hvordan det gikk... Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Anonymous poster hash: f3c62...ddc Lenke til kommentar
WPX Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Du er ikke seksuelt tiltrukket av henne. Men du ønsker dere skal være sammen og at hun skal være klar for deg, og du er klar til å drepe ham om han nærmer seg henne igjen. Mye merkelige motsetninger her, er hun egentlig bare en god venn du ønsker å beskytte og "redde" fra det hun har vært igjennom tidligere? Hvordan er det du ser for deg at et liv med henne er, egentlig? Hva er, for deg, å leve sammen med henne? Å like noen, men ikke være seksuelt tiltrukket, blir jo på en måte bare å være gode venner, er det ikke? Ellers så har jeg misforstått forskjellen på gode venner og kjærester. Eller du er aseksuell. Eller bare en merkelig type. Heller mest mot sistnevnte etter inntrykket jeg har fått av deg fra innleggene dine. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hehe. Hvordan inntrykk du har fått av meg betyr vel selvsagt ingenting. Først og fremst fordi du kan tolke dette akkurat som du vil uten at det trenger å være i nærheten av sannheten, samtidig som det inntrykket du sitter med av meg vil neppe være det samme du kan få av meg i virkeligheten. Forøvrig, så har jeg aldri sagt at jeg er klar for å drepe ham heller, ei at jeg ønsker å se ham drept. Det hadde blitt for lettvint og han hadde fått slippe for billig unna da. Og han forstår ingenting da av hva han har latt henne få gjennomgå. Og å "redde" henne fra noe har jeg ingen intensjoner om. Hvis disse to ønsker å være sammen så ønsker jeg dem lykke til. Men å beskytte henne og å jevne ut fordelingen litt er det minste jeg kan gjøre. Virkelig, jeg gjør det nesten ikke for hennes del engang, men mest for min egen. For egen skjær og pur glede. Og du ligger veldig mye i dette virker det som, snakker om å leve sammen med henne? Det har jeg aldri sagt noe om. Og ja, nå er jeg jo faktisk ikke seksuelt tiltrukket av henne, men det går fint an i min verden å ha en relasjon til en kvinne likevel. Men da som en venn eller bekjent heller ja. Nå vet jeg heller ikke hva du definerer som en venn eller bekjent, eller hvor mange av disse du har og hvordan disse relasjonene egentlig er, men uansett så blir sånt som dette veldig individuelt siden det finnes mange forskjellige typer venner og bekjente, og personligheter. Og ditt perspektiv på ting og hva du synes om meg, driter jeg loddrett i. Din erfaring, som påvirker og utgjør dine perspektiver, trenger ikke å være i nærheten av mine og sånn sett, så spiller ikke meningen din noen rolle for meg uansett. Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hehe ikke klar ja. Som barn tror man på slikt, det er like greit å si nei aldri. Egentlig slemt å gi dumme folk falske forhåpninger ved å anta at de kan bli klare. Men så syns sikkert mange tøser det er gøy å ha flere som er helt desp etter dem Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hehe ikke klar ja. Som barn tror man på slikt, det er like greit å si nei aldri. Egentlig slemt å gi dumme folk falske forhåpninger ved å anta at de kan bli klare. Men så syns sikkert mange tøser det er gøy å ha flere som er helt desp etter dem Hehe. Er du virkelig så tilbakestående som du fremstår her eller later du bare som nå? Forhåpninger kan selvfølgelig være bitch ja, men det problemet er dem som har de sitt, ikke andre som liksom har "gitt" de til noen. Og hvis du tenker deg litt om, hvem er desp her egentlig? Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2014 Hvordan er det du ser for deg at et liv med henne er, egentlig? Hva er, for deg, å leve sammen med henne? Å like noen, men ikke være seksuelt tiltrukket, blir jo på en måte bare å være gode venner, er det ikke? Ellers så har jeg misforstått forskjellen på gode venner og kjærester. Eller du er aseksuell. Eller bare en merkelig type. Heller mest mot sistnevnte etter inntrykket jeg har fått av deg fra innleggene dine. Jeg har ikke sett for meg hvordan noe liv med henne er. Høres det rart ut for deg? Emnet er.. blankt. Nesten. Jeg er en realist og jeg lever stort sett i nuet, så derfor sitter jeg ikke å fantaserer så mye lengre om diverse. Gjorde det mye før da, når jeg var et barn. Men jeg kan være åpen for å snakke om og å skape noen visjoner for livet og fremtiden med hverandre på noen måter (også, blant alle andre mennesker jeg har i livet mitt), men jeg lager ikke mine egne alene. Og så sitter og håper, som en relativt naiv tulling. Men du mener likevel at jeg burde gjøre det? Jeg har ikke fått noen som helst tegn på at jeg burde. Hun har jo kanskje fått det da muligens av meg, men jeg har ikke fått noe. Eller, hehe, jeg har jo selvsagt fått noe. Du forstår hva jeg mener. Igjen, jeg er en realist som oftest og ikke en som bæsjer regnbuer i drømmene mine. Så nå for tiden ser jeg vel bare for meg hvordan jeg IKKE vil ha henne i livet mitt. Men jeg fantaserer ikke da heller. Da er det, litt som nå, i virkeligheten vi snakker om, og ikke i noens fantasier. Ikke har jeg så veldig lang erfaring med at henne ønsker å prate med meg om disse tingene heller da. Tvert i mot kanskje? Så derfor har jeg heller ikke hatt noen grunn til å se for meg noe som helst. Annet enn hva som er. Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Åja. Ever, faktisk. Trist å høre om dine erfaringer da. Men da lurer jeg på, gjelder denne erfaringen din også kvinner som har vært borti en skamløs idiot som har banket henne opp og sendt henne på sykehus, i tillegg til å ha voldtatt henne noen ganger, samt utsatt henne for en gjengånde psykisk mishandling over flere år med trusler om gjentakelse når som helst. Det i tillegg til å bryte henne ned ved å bl.a fortelle henne at hun faktisk var heldig, som fikk lov å være sammen med en fyr som han siden ingen andre hadde lyst på henne, som selvfølgelig resulterte med å traumatisere kvinnen? Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc Spesielt i denne type situasjoner er det viktig å bryte all kontakt. Kvinner som blir misbrukt av sine partnere over lengre tid har ett avhengighetsforhold til de, det vil ikke endre seg og uansett hvor bra alternativ du tilbyr vil de ikke forlate partneren sin. Hvis det var håp hadde det skjedd for lenge siden. Hvis du ønsker å hjelpe, være som kjæreste eller venn, anmeld forholdet til politiet. Det er ingenting du kan gjøre direkte for å hjelpe. Forøvrig burde du ikke kalle deg realist, det å gå rundt med tanker om hevn og vold passer dårlig med ett realistisk syn på verden. Mye av det du sier høres mer ut som Elliot Rodger enn en rasjonell person. 1 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 28. mai 2014 Del Skrevet 28. mai 2014 Hehe ikke klar ja. Som barn tror man på slikt, det er like greit å si nei aldri. Egentlig slemt å gi dumme folk falske forhåpninger ved å anta at de kan bli klare. Men så syns sikkert mange tøser det er gøy å ha flere som er helt desp etter demHehe. Er du virkelig så tilbakestående som du fremstår her eller later du bare som nå? Forhåpninger kan selvfølgelig være bitch ja, men det problemet er dem som har de sitt, ikke andre som liksom har "gitt" de til noen. Og hvis du tenker deg litt om, hvem er desp her egentlig? Ts Anonymous poster hash: f3c62...ddc nei det er jenta som skaper forhåpninger ved å si slikt. Hvis jenta er ærlig og sier nei så blir det ingen falske forhåpninger og alt er egentlig greit, de fleste lærer se dette fort Lenke til kommentar
WPX Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Og ditt perspektiv på ting og hva du synes om meg, driter jeg loddrett i. Din erfaring, som påvirker og utgjør dine perspektiver, trenger ikke å være i nærheten av mine og sånn sett, så spiller ikke meningen din noen rolle for meg uansett. Hvorfor laget du denne tråden, egentlig? Hva oppnår du med å fortelle alle som svarer her inne at du driter i hva de mener og tenker om deg og situasjonen du er i? Og spar meg for "ja, hva er nå meningen med livet"-svar. 2 Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Visst hun hadde hvert interessert i deg så hadde hun ikke bedt deg om å vente. Det jeg hadde følt i en slik situasjon er å vare 2. valget hennes, visst hun ikke finner noen andre. Jeg hadde altså ikke sittet å ventet på en jente visst hun hadde bedt meg om det, finnes så mange andre fantastiske jenter å møte at å vente på en er ikke verdt det. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hva er poenget med denne tråden egentlig? Du angriper jo andre hele tida, forteller at andres personers perspektiv på ting driter du i? Hvorfor i det hele tatt lager du en tråd om noe, når du driter i det folk skriver til deg? Er dette en slags måte å prøve å gjøre deg selv litt spesiell og interessant på? Hyle ut om masse følelser og meninger for så å sette deg ned å klage over at du blir misforstått etterpå? Endret 29. mai 2014 av Andeith 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2014 Det var alt annet i livet hennes hun ikke var klar for, å håndtere. Og hun ønsket likevel å ha kontakt med meg på en armlengdes avstand, men det ønsket ikke jeg. Hun var forsåvidt ikke den eneste som ønsket den kontakten med meg heller, noe som ikke gjorde det hele ti ganger så tragisk og patetisk i det hele tatt. Så hun ba meg vente. Hun ba meg akseptere dette og kose meg med disse forutsetningene. Og jeg ventet men overhodet ingenting skjedde. Annet enn at hun ble distrahert ved å ha meg i nærheten slik at hun ikke fokuserte noe særlig på sine andre omgivelser. Lot dem fare som vanlig, men som med selskapet mitt som et lite ekstra krydder i hverdagen. Hva er poenget med det egentlig? Slik at ting skal ta ekstra lang, fordi fokuset aldri er der det bør være? Så da gikk jeg lei. Hvorfor skal jeg være den eneste som står på pinne på folk og ikke får det slik jeg ønsker det? Så til slutt satt jeg ned foten. Og ba henne om å gi en lyd når enn hun faktisk var klar for å ha en normal form for kontakt. Og i mellomtiden så får ingen av de involverte slik de ønsker det i stedet. Hørtes dette greit ut? Noen løgner dere ønsker å fylle tråden med eller noen annen form for respons evt? Anonymous poster hash: f3c62...ddc Når en kvinne spør om en pause eller litt tid for å tenke så må man bare gi henne det. Men uansett når det gjelder forhold og en person spør om litt tid for seg selv, så er det egentlig bare å innse at det er slutt. For hvis du blir sittende å vente til ingen nytte så vil du nok være irritert over det, så jeg hadde nok bare beveget meg videre. Meg selv så hadde jeg ventet 1 uke før jeg tok et standpunkt før jeg bare beveget meg videre, for hun kan enten komme tilbake eller så kan hun drite i det.. Skal du gå å vente på at hu kommer tilbake, noe hu muligens ikke gjør og du har brukt unødvendig tid på at hu skal tenke eller skal du bare fortsette livet ditt og bruke tiden fornuftig uten hodeværk så får hun ta kontakt hvis hun vil fortsette.. Så jeg hadde gitt hu 1 uke og så hvis hu ikke har tatt kontakt så "She´s out of here" ! Uansett når en i et forhold vil ha litt tid for seg selv, så er det stor mulighet for at hu/han vil utforske andre muligheter. Dvs knulle andre... Håper det ga deg svar... Kjærlighetslivet mitt er erfaringsrikt, men jeg har til gode å investere så mye/lite i noen som ikke betyr mer enn 1 uke. Om jeg ikke kan gi en jente mer enn 1 uke før jeg er i stand til å gå videre, er det ikke verdt det in the first place. Da hadde jeg heller bedt henne om å ikke ta en tenkepause, fordi jeg ikke kan gi mer enn 1 uke. Jeg har vært i den situasjonen før, og 1 uke betyr at jeg ikke er interessert fra før. Da gjør den motsatte part rett i å ta avstand. Hva skal jeg gå videre med etter 1 uke? Gå på date eller pule noen? Å ta vare på livet sitt eller hverdagen sin hadde jeg gjort fra dag 1, og dvs at jeg hadde sørget for å henge med venner, skolearbeid og fylt opp hverdagen min med viktige ting uansett. Hverdagen hadde ikke stått på vent i en uke. Om jenta er verdt det så venter jeg mer enn 1 uke, og orker ikke å mase på henne i mellomtiden. Om tiden tar 5 mnd så "tar vi det da", ikke på forhånd. Om jeg har gått videre innen den tid, så har det skjedd. Anonymous poster hash: dc0ec...723 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå