Ooooj Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg bygde en ny pc, men "nettverksbrikken", zyxel NWD2205 Wireless N300 , har dårlig fart og ping, hadde laptop på samme sted før, hadde 50/10 da, nå har jeg 2/8. Kan heller ikke laste ned driver til denne, er bare kompitabel med windows 7, og får bluescreen vis jeg intstallerer den. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Det finnes jo driver til Windows8. Har du prøvd den? Ellers så er det vel litt dumt å bygge ny PC og ikke bruke kompatible komponenter... Hvis denne "nettverksbrikken" er plugget rett i maskinen, så kan du kanskje hente mer fart ved å koble på en skjøtekabel (som vel følger med) for å få den lenger unna metallkassa. Men sammenliknet med en laptop vil du alltid få dårligere signal fordi antenna på denne lille saken er mye mindre enn den i en laptop. Et lite hjertesukk: Fatter ikke at det er så mange som setter opp (ofte dyre, flotte) stasjonære PC-er med (ofte simpel, dårlig) trådløs tilkobling... Bruk kabel, selv om det er litt jobb å legge opp... Edit: Korrektur. Endret 20. mai 2014 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Det finnes jo driver til Windows8. Har du prøvd den? Ellers så er det vel litt dumt å bygge ny PC og ikke bruke kompatible komponenter... Hvis denne "nettverksbrikken" er plugget rett i maskinen, så kan du kanskje hente mer fart ved å koble på en skjøtekabel (som vel følger med) for å få den lenger unna metallkassa. Men sammenliknet med en laptop vil du alltid få dårligere signal fordi antenna på denne lille saken er mye mindre enn den i en laptop. Et lite hjertesukk: Fatter ikke at det er så mange som setter opp (ofte dyre, flotte) stasjonære PC-er med (ofte simpel, dårlig) trådløs tilkobling... Bruk kabel, selv om det er litt jobb å legge opp... Edit: Korrektur. Fikk installert driveren, men fortsatt elendig nett. Har allerede på skjøtekabelen som følgte med, hjelpet ikke stort. Kan være at ruteren står i nederste etasje, mens jeg sitter 2 etasjer ovenfor. Jeg angrer nå også på at jeg ikke bestilte et ordentlig nettverkskort, men gjort er gjort, kan ikke ha kablet, så får bare gjøre en ny bestilling da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Det er sannsynligvis signalstyrken som er problemet. Er du på samme sikringsskap, så kan du prøve homeplug. Ellers kan et kraftigere nettverkskort være løsningen. Skal du ha den beste løsningen med nettverkskabel, så kan du legg kabel ved å løsne listen ved vindu og føre kabelen gjennom isolasjonen. Det finnes flat Cat6-kabel som bygger ca 2mm. Endret 22. mai 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 22. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2014 Det er sannsynligvis signalstyrken som er problemet. Er du på samme sikringsskap, så kan du prøve homeplug. Ellers kan et kraftigere nettverkskort være løsningen. Skal du ha den beste løsningen med nettverkskabel, så kan du legg kabel ved å løsne listen ved vindu og føre kabelen gjennom isolasjonen. Det finnes flat Cat6-kabel som bygger ca 2mm. Kjøper heller et nettverkskort enn å kjøpe den homeplug tingen, blir nok å bestille i dag, får bare overleve enda en uke med elendig internet:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå