kralmli Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Er 17 år og driver å funderer på hvilken bil jeg skal ha som førstegangsbil. Har funnet en Hyundai Galloper 1998, gått 240000, godkjent til 2016 og med null rust så vidt jeg kan se, til 30000. Stefaren min kjenner også han som selger den og vet at han ikke raver med ting, og at han har gjort alt etter boka hvis han har skrudd noe på den. Noen som har erfaringer med disse bilene, eller andre råd? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hei, ta bilen på et verksted og sjekk skikkelig for rust. Dette er rett og slett for godt til å være riktig. 2 Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Fant en jævlig strøken galloper på finn nettopp!: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48807800&searchclickthrough=true Hva synes dere? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hehe, ingen rust... dagens Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hvorfor akkurat Galloper!? Det er jo egentlig bare en gammel Mitsubishi Pajero med Hyundai-logo ... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Selv om jeg ikke har kjørt Galopper, tror jeg ikke at jeg bommer stygt når jeg tror at det er en bil med kjøreegenskaper under pari, dårlig sikkerhet og særs lav komfort. Og pen er den jo i hvert fall ikke ... Det må da være bedre å se på originalen - Pajero? Penere både inn- og utvendig, i det minste. Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Det er godt mulig, men jeg driver å øvekjører med en isuzu trooper fra 1986. Tipper kanskje det blir en liten oppgradering fra den uansett Ser selvfølgelig også på Pajero, men siden jeg fant en såpass "strøken" Galloper ville jeg vite hva folk synes. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Prisen var ikke ille. Pappa hadde en nesten ny 86 Pajero i sin tid. Da var det stas! Alle sånne biler må sjekkes grundig før rust. Annonsen sier ingen rust. Her er lukter det muffens og dermed kan du ikke stole på selger. Uansett ville jeg stasjet bilen med noen ekstralys. Hør også etter girkasselyder. Girkassen er svak på Pajero og liker i allefall ikke å bli kjørt med sperre på asfalt. Motor mangler muligens intercooler. Dette ettermonteres ofte og gir mulighet for solid trimming. Da må man være ekstra forsiktig med kassen. 1 Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Uansett, hvilken førstebil anbefaler folk generelt med et budsjett innenfor 40k, uten noen spesielle kriterier? Endret 30. mai 2014 av chrissia7x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå