guttorm Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei!jeg skal kjøpe meg en bærbar pc,og vi fikk nettopp et konserntilbud. Duger dette: Intel pentium M 1,4 GHz(yter som 2,4 tror jeg) 15" SXGA display (1400*1050) 1024 kb cache 512MB ddr sdram 60 GB Hd DVD/CD-RW combo drive ATI M.r. 9600 pro S-video 64 mb ram HP premiere sound 56kbps data modem 10-1000 Mbit`s onboard 2*USB2.0 1*friewire 1 integrert 802,11b wireless + div software. Noen feedback? Lenke til kommentar
Ohord Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Sykt herlig bærbar data, ville glatt kjøpt den. Eneste jeg savnet på en slik data var DVD-Brenner. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Sykt herlig bærbar data, ville glatt kjøpt den.Eneste jeg savnet på en slik data var DVD-Brenner. først trodde jeg det var dvd brenner med,men så var det bare en type software som var med,som støttet dvd+,kjipt,men ellers tror jeg den er ok. Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Intel pentium M 1,4 GHz (yter som 2,4 tror jeg) ? Om det er en 1,4ghz cpu tviler jeg på at den yter mer enn det som er oppgitt. Litt vanskelig å overklokke en laptop heh. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Det ER ein Intel Pentium M (Mobile?) og ytelseghz kan ikkje sammenlignes med ein IP P4 2,4ghz fordi de har forskjellig oppbygning. Men i realiteten er den like rask som ein P4 2,4 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Fin fin maskin. Er vel en HP tenker jeg... = HP premiere lyd. Ikke skyt meg om jeg tar feil. En del bedre enn min 1.5ghz Dell 500m ja, men koster vel fort det dobbelte og... Står ingenting om vekt og batteri dog. Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 helt ok pc det.. Fujitsu Siemens Amilio D 8830 Pentium 3,06 Ghz 15" skjerm Dvd brenner 512 mb ddr minne 80 gb hdd Radeon 9000 64 mb 1 firewire 5 usb 2.0 innebygd LAN +++ Betalte 17000 for den.. koselg maskin det ja,, Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 helt ok pc det.. Fujitsu Siemens Amilio D 8830 Pentium 3,06 Ghz 15" skjerm Dvd brenner 512 mb ddr minne 80 gb hdd Radeon 9000 64 mb 1 firewire 5 usb 2.0 innebygd LAN +++ Betalte 17000 for den.. koselg maskin det ja,, hehe,jeg har sett de innleggene dine før,og stoler ikke helt på dem. Men når du sier det så har jeg sett omtrent samme maskina,bortsett fra at i siemens maskina var det ikke 9600 skjermkort,men et mobilety radeon 9000.desuten kosta simensen 19000,kan jo hende at du har fått den på tilbud da men.... Edit:du har bæsja på leggen,maskina jeg beskriver nevner du jo faktisk i et tidligere innlegg. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Intel pentium M 1,4 GHz (yter som 2,4 tror jeg) ? Om det er en 1,4ghz cpu tviler jeg på at den yter mer enn det som er oppgitt. Litt vanskelig å overklokke en laptop heh. Du ser at den har en veldig høy cache,dette gjør at den er mye mer effektiv en en standar nortwood,Faktisk har intel også funnet ut at GHz ikke er alt. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 pris? Det er en hp ja. den vil koste meg 460 kr av bruttoen i måneden i 3 år,så kommer en skattefordel på 261 i måneden.Litt trixy reknestykket det dermferiepenger og alt muligt inn i bildet,men jeg tror ikke den blir så forferdelig dyr. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Intel pentium M 1,4 GHz (yter som 2,4 tror jeg) ? Om det er en 1,4ghz cpu tviler jeg på at den yter mer enn det som er oppgitt. Litt vanskelig å overklokke en laptop heh. Du ser at den har en veldig høy cache,dette gjør at den er mye mer effektiv en en standar nortwood,Faktisk har intel også funnet ut at GHz ikke er alt. Du skriver standard Northwood. Føyer bare til at det ikke dreier seg om en NW-kjerne med mer cache, men en Tualatin-kjerne (siste utgave av P3 på 0.13 mikron) med dobbelt så mye cache. Intel har altså børstet støvet av en litt eldre arktiektur som ble delvis skrinlagt tidlig for ikke å konkurrere med flaggskipet P4. Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 jaja.. her er vertfall linken til pcen.. Har vel det man kan kalle en grei slekt... onkelen min er med å importerer til Norge... 8) Det er vel det man kan kalle flaks!! jeg betalte 17299 for den.. prisen på den låg rundt 19500 når jeg kjøpte den... Topp maskin.. her er link til den.. og produktblad ligger der oxo.. berre å trykke på linken.. http://www.fujitsu-siemens.no/new/rl/produ...amiloDx830.html grunnen til jeg nevnte den maskina var at lillebror min skulle kjøpe den.. er ikke sikker på hva jeg skrev men men,,, Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er en hp ja. den vil koste meg 460 kr av bruttoen i måneden i 3 år,så kommer en skattefordel på 261 i måneden.Litt trixy reknestykket det dermferiepenger og alt muligt inn i bildet,men jeg tror ikke den blir så forferdelig dyr. Du må huske å ta med redusert opptjening av pensjonspoeng i folketryden også. Slike hjemme-PC ordinger er ofte ikke like lønnsomme som det kan se ut som, det kommer litt an på hvilken jobb man har, alder, hvor lenge man har jobbet osv. Og så vidt jeg vet blir ikke du stående som eier etter tre år, men må kjøpe maskinen derosm du vil ha den. Dersom du isteden kjøper en bra pc i dag til 13-14000 kan du selge den for 2-3000 etter tre år. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Det er en hp ja. den vil koste meg 460 kr av bruttoen i måneden i 3 år,så kommer en skattefordel på 261 i måneden.Litt trixy reknestykket det dermferiepenger og alt muligt inn i bildet,men jeg tror ikke den blir så forferdelig dyr. Du må huske å ta med redusert opptjening av pensjonspoeng i folketryden også. Slike hjemme-PC ordinger er ofte ikke like lønnsomme som det kan se ut som, det kommer litt an på hvilken jobb man har, alder, hvor lenge man har jobbet osv. Og så vidt jeg vet blir ikke du stående som eier etter tre år, men må kjøpe maskinen derosm du vil ha den. Dersom du isteden kjøper en bra pc i dag til 13-14000 kan du selge den for 2-3000 etter tre år. Ja det har du rett i.Men det er en veldig grei ordning da jeg ikke veill betale 15000 chash for en slik maskin.Vi leaser den ja og kan eventuelt kjøpe den i slutten av perioden,vet ikke om jeg vil gjøre det,men jeg tror jeg vil slå til.Nå har jeg akkuratt fått mail om at vi kan få med dvd spiller og trådløst tastatur/mus også 8) Til Billy vil jeg si at jeg mente å se at du skrev at skjermkortet i den første maskina var 9600 pro.Mulig jeg leste feil,(det står ivertfall ikke det nå)men ifølge et tidligere innlegg så har du maskina jeg beskriver(simensen jeg hadde sett)en din skal ha den nye du beskriver.Beklager vist jeg gjorde deg urett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå