Gå til innhold

Lærling som IKT-Servicemedarbeider

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært lærling i IKT-Servicefaget i snart 1 år, og jeg har fått en veileder som er veldig dominant og jeg føler at hver gang h*n har sjangsen, rakker h*n ned på meg, også foran våre medkolleger under div møter, uten at noen griper inn. H*n kan være spydig, komme med merkelige kommentarer som setter tvil ved arbeidet mitt, le av meg når jeg kommer med en forklaring på hvorfor ting ble som det ble. Jeg ble for eksempel borte i ca 45 min midt på dagen da en bruker trengte hjelp med en printer. H*n sender da en e-post til meg når jeg kommer tilbake og ber om en skriftlig forklaring på hvorfor jeg overser arbeidsinstruks og hvorfor jeg ikke informerte om mitt "fravær". Jeg har lest meg litt opp på regelverket ved min arbeidsplass, og jeg har ikke kommet over noe som tilsier at h*n kan kreve at jeg setter meg ned å bruker arbeidstiden på dette. Er det noen andre som er kjent med dette? Er det lov å holde på slik? Kjenner mest at jeg egentlig vil drite i å skrive noen forklaring. Jeg går da ikke på barneskolen lengre og er tross alt 23 år med fullskjegg, og anser meg som en anstendig person med bred arbeidserfaring.

Kan noen vise til regelverk i arbeidsmiljøloven?

Mvh

Lei gubbe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, dette er kanskje noe du kan ta opp med de som har ansvaret for deg i forhold til lærlingsplassen din. her hvor jeg er lærling er det opplæringskontoret (OKOS) som har ansvaret for lærlinger, de passer på at lærlingen trives og at arbeidsforholdet er slik det bør være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...