Bosnia91 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Heisann Etter flere timer med hard jobbing har jeg nå (forhåpentligvis) kommet til siste fase av å få min nye pc til å fungere, jeg fikk til slutt etter å ha gått gjennom et par error koder opp en svart skjerm hvor det stod 'Reboot and select proper boot device' og etter litt google arbeid så viser det seg at pc'n rett og slett ikke finner harddisken. Har for øyeblikket 2 harddisker koblet til, den ene fulgte med pc'n da jeg fikk den av en venn så jeg tenkte jeg kunne bruke den og harddisken fra min gamle pc men jeg antar pc'n ikke kjenner igjen min harddisk. Jeg fant en youtube video hvor en forklarte hvordan jeg kan gå inn i Bios og velge manuelt hvilken hdd den skal lese fra men jeg skjønte dog ikke så mye da hans bios var helt grå med blå bokstaver mens min har en helt annen type meny. Jeg fant da et innlegg på et forum der en fyr hadde samme error kode og han ble bedt om å sette inn Windows cd'en og velge repair, det er det jeg prøver på nå, problemet er at tastaturet eller musa ikke vil fungere når det kommer til menyen der jeg velger språk, klokkeslett osv. Når jeg skrur på pc'n så får jeg en svart skjerm som viser at pc'en registrerer at 1 tastatur og 1 mus er koblet til og laseren på musa lyser helt fram til pc'en er ferdig med å lese filene fra cd'en og starter programmet, da skrur musen seg av og nå sitter jeg fast i installasjons menyen uten å kunne gjøre noe mer. Har prøvd å koble mus og tastatur ut og inn igjen, prøvde andre USB innganger men samme resultat, fungerer helt fram til pc'en booter windows filene og kommer til installasjonen da slutter begge å fungere og jeg får ikke gjort noe videre, er det noen som har noen forslag på hva problemet kan være? Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hørtes rart ut, kanskje du har et gammelt skoletastatur eller noe liggendes? Ellers så er du på riktig vei, når du klarer å få gang på repairen formaterer du den disken du vil installere windows på så er du good to go Lenke til kommentar
Bosnia91 Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2014 Hørtes rart ut, kanskje du har et gammelt skoletastatur eller noe liggendes? Ellers så er du på riktig vei, når du klarer å få gang på repairen formaterer du den disken du vil installere windows på så er du good to go Det har jeg ikke dessverre, hadde ikke noe problem med tastaturet tidligere og musen jeg har er kanskje 3 mnd gammel, har ikke brukt tastaturet eller musen siste 4-5 ukene da min gamle pc tok sin siste Watt og dro til de grønne gaming skogene. Jeg skjønner det ikke helt selv, som sagt så lyser musen og det kommer på skjermen at pc'en laster windows filene og jeg ser den gråe greia på bunnen som laster, så når den er ferdig kommer det opp at windows starter opp og det er til hit musen vil lyse, etter dette så slukner den når det kommer en ny loading bar med et par skog/neon grønne små barer som beveger seg mot høyre, skjønner for all del ikke hva det kan være og jeg skjønner heller ikke hvorfor noe som kan koste såpass mye kan være så vanskelig å få igang Forresten nå som jeg kom på det, ettersom jeg har 2 harddisker og min kompis sa det ligger noen spill og litt annet på den harddisken som fulgte med pc'en, trenger jeg å formatere begge to siden de er koblet til eller bare den ene så vil den andre bare ha filene på seg? Lenke til kommentar
Bosnia91 Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2014 Da løste det seg, vet ikke hvorfor men plutselig fungerer både mus og tastatur Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Flott Er den oppe å går nå hele greia? Finner du hardisk nummer 2? Lenke til kommentar
Bosnia91 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2014 Flott Er den oppe å går nå hele greia? Finner du hardisk nummer 2? Nja har litt problemer med viftene på bunnen i og med at de ikke vil starte, vet ikke hvorfor, jobber med saken, men har nå problemet at pc'en holdt på med Windows oppdatering og frøs totalt på 115 av 118 og jeg hadde ikke noe valg enn å skru den av manuelt da den hadde stått slik i over 1 time og nå starter den men skrur seg selv av etter 5 sekunder 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå