AfterGlow Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Ny patentsøknad avslører spenstig konsept.Nå vil Google smelte sammen bærbare PC-er og mobiltelefoner Lenke til kommentar
ThhNor Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 jeg har Asus Padfone a86 og er veldig fornøyd med den løsningen, så hvis de klarer det like bra som Asus så kan dette bli veldig bra Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Incoming patent war med Asus? De var ute med padfone for leeeeeeenge siden (flere år siden i denne bransjen er leeeeeeenge) edit: etter å ha gransket patentet nærmere ser det ut til at det kun går ut på å bruke telefonens modem for å koble seg til internett på en sikrere måte. I og med at de ikke bruker telefonens prosessor(er) til å drive resten av hardwaret er de in-the-clear med Asus sitt padfone-opplegg. ....Men det får meg til å tenke.... Jeg har et modem+simkort i laptopen min allerede. Er ikke det same shit different wrapping? Eller bare bluetooth/usb tethering til pcen... ...Virker en anelse lite gjennomtenkt. Sikkerhet/kryptering kan i alle ovennevnte tilfeller implementeres i softwarelaget og dermed slipper man et gapende hulrom i en laptop som allerede må utnytte sitt tilgjengelige volum så effektivt som mulig i forhold til kjøling, batterikapasitet, fysiske dimensjoner og vekt. Endret 20. mai 2014 av Randominated Lenke til kommentar
pstub Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Incoming patent war med Asus? De var ute med padfone for leeeeeeenge siden (flere år siden i denne bransjen er leeeeeeenge) edit: etter å ha gransket patentet nærmere ser det ut til at det kun går ut på å bruke telefonens modem for å koble seg til internett på en sikrere måte. I og med at de ikke bruker telefonens prosessor(er) til å drive resten av hardwaret er de in-the-clear med Asus sitt padfone-opplegg. ....Men det får meg til å tenke.... Jeg har et modem+simkort i laptopen min allerede. Er ikke det same shit different wrapping? Eller bare bluetooth/usb tethering til pcen... ...Virker en anelse lite gjennomtenkt. Sikkerhet/kryptering kan i alle ovennevnte tilfeller implementeres i softwarelaget og dermed slipper man et gapende hulrom i en laptop som allerede må utnytte sitt tilgjengelige volum så effektivt som mulig i forhold til kjøling, batterikapasitet, fysiske dimensjoner og vekt. Er vel for å enkelt og greit slippe et ekstra SIM-kort/abbonnement.... Endret 20. mai 2014 av pstub Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Incoming patent war med Asus? De var ute med padfone for leeeeeeenge siden (flere år siden i denne bransjen er leeeeeeenge) edit: etter å ha gransket patentet nærmere ser det ut til at det kun går ut på å bruke telefonens modem for å koble seg til internett på en sikrere måte. I og med at de ikke bruker telefonens prosessor(er) til å drive resten av hardwaret er de in-the-clear med Asus sitt padfone-opplegg. ....Men det får meg til å tenke.... Jeg har et modem+simkort i laptopen min allerede. Er ikke det same shit different wrapping? Eller bare bluetooth/usb tethering til pcen... ...Virker en anelse lite gjennomtenkt. Sikkerhet/kryptering kan i alle ovennevnte tilfeller implementeres i softwarelaget og dermed slipper man et gapende hulrom i en laptop som allerede må utnytte sitt tilgjengelige volum så effektivt som mulig i forhold til kjøling, batterikapasitet, fysiske dimensjoner og vekt. Er vel for å enkelt og greit slippe et ekstra SIM-kort/abbonnement.... Tror du folk heller velger en slik løsning fremfor et tvilling sim? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Høres for meg ut som et nettbrett. Om det er nett tilgang på en Laptop de snakker om kan de jo alltids bruke internettdeling som er på de fleste Android telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå