Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, fikk ikke så mye respons på min forrige så prøver på nytt jeg.

Hdd - En er Western Digital og den andre er av Hitachi

Strømforsyning - Mod X Stream-Pro 700W

Ram - Corsair Vengeance LP, 2 stk på 8GB hver

Hovedkort - Asus Maximus IV Gene-Z, står også League of Gamers nede i hjørnet på den, har hentet litt mer info fra hjemmesiden til Asus -

• LGA1155 socket for 2nd Generation Intel® Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3 Processors
  • Intel® Z68 Express Chipset
  • Dual DDR3 2200 (O.C.)
  • Mem TweakIt - Dynamic timing adjustments, DRAM efficiency gauge
  • ROG Connect with GPU TweakIt
  • SupremeFX X-Fi 2 Built-in
  • GameFirst / Intel Gb LAN

Prosessoren er jeg litt usikker på hvilken det er.

Min gamle pc'n tok dessverre dagen og jeg fant aldri ut av hva som var problemet, sjekket med flere folk som har litt peiling på dette men de visste til slutt ikke hva det kunne være men jeg mistenker at hovedkortet tok dagen.

For rundt 2-3 uker siden fikk jeg da en pc av en venn, den hadde alle deler i seg og den fungerer fint sa ham, jeg fikk ikke testet den med engang da jeg ikke hadde vifte til CPU og den fra min gamle pc passet ikke, min venn sa da jeg kunne få vannavkjøling vifte som han hadde til overs, jeg fikk i dag kjøpt kjølepasta så da var alt klart til å få den pc'n i gang.

Jeg tok først og blåste ut det jeg kunne av støv da den pc'n hadde stått hos kompisen min en liten stund ettersom han hadde en ny og bedre pc, jeg slet litt med å få satt på plass vannavkjølingen men fikk det på plass til slutt, jeg tok da harddisken fra min gamle pc slik at jeg kunne ha to og koblet de til, jeg gikk gjennom alle ledningene for å sjekke at alt var koblet til og skrudde på pc'n, da kom jeg til et problem.

Alle vifter snurrer og går, til og med de på skjermkortet, cd rommen fungerer, vannavkjølingen ser ut til å fungere den og selv om jeg er litt usikker på åssen man sjekker det, eneste problemet er at på skjermen så kommer det opp 'ikke videosignal' jeg prøvde da å koble til kabelen til den andre porten på skjermkortet men samme melding stod på skjermen, jeg prøvde ta å ta min brors gamle pc skjerm og prøve på den men den var bare helt svart etter å ha koblet til, jeg prøvde da og låne min brors HDMI kabel men fortsatt fikk jeg samme melding på skjermen, til slutt prøvde broren min å koble til sin skjerm som han bruker men også den var bare helt svart.

Etter å ha tittet og tenkt litt så prøvde jeg å koble fra den ene harddisken for å se om det kunne hjelpe men fortsatt samme problem, nå har jeg prøvd i en time å lete rundt på google men finner ikke noe som kan hjelpe meg, de postene jeg fant var om folk som fikk den meldingen etter å ha installert Windows 7/8, kjøpt ny skjerm, kjøpt nytt skjermkort, får den opp etter at windows logoen kommer opp eller at det fryser seg på loading med windows logoen før den meldingen kommer opp.

Jeg er nå dessverre tom for ideer og aner ikke hva problemet kan være eller hva jeg kan gjøre for å eliminere muligheter, er dessverre ikke så pc smart så jeg håper det er noe som har noen ideer eller kanskje har opplevd lignende problem og har en løsning.

Eneste jeg har gjort med siden jeg startet var å prøve å finne ut åssen jeg skulle sette på vannavkjølingen, etter å ha funnet ut det så smurte jeg på kjølepasta, han i butikken hvor jeg kjøpte det sa jeg skulle sette på en dråpe på størrelse med en ert noe jeg gjorde før jeg satt på vannavkjølingen og skrudde på.

Jeg skrudde deretter på en vifte og radiatoren til vannavkjølingen like over som jeg da så på en video at man skulle, jeg koblet deretter ledningen til viften inn på CPU OPT og ledningen til vannavkjølingen inn på CPU FAN på hovedkortet, litt usikker på om dette var riktig sted å koble de til men når jeg skrur på så snurrer viften og virker som om vannavskjølingen fungerer den og.

Etter det så tok jeg ut hdd fra min gamle pc da jeg tenkte å bruke min egen og den som jeg fikk av min venn, jeg koblet ledningene inn i de to før jeg så koblet de til hovedkortet inn på Sata3 ser jeg det står, jeg koblet så til cd rommen i Sata3 inngangen ved siden av der hvor jeg koblet til hdd, til slutt koblet jeg til ledningene fra strømforsyningen inn til skjermkortet og prøvde å skru på da problemet oppstod.

Vil legge til at når jeg ser på hovedkortet så lyser det på 'Start' og 'Reset' knappene, pc'n er ikke skrudd på, når jeg skrur på pc'n så fungerer cd rommen helt fint, og nå som jeg kom på det så hører jeg heller ingen pipelyd eller noe selv etter å ha koblet til høytalere bare for å dobbeltsjekke.

Har også prøvd å dra ut strøm kabelen og holde inn på knappen i 30 sekunder - 1 minutt som jeg så foreslått på et annet forum til en som også hadde fått ikke videosignal på sin skjerm men det hjalp ikke.

Jeg har i tillegg prøvd å koble til i flere skjermer og med HDMI kabel som nevnt ovenfor men det fungerte ikke.

.

Håper denne infoen hjelper dere mer erfarne med å muligens finne ut av hva problemet kan være da jeg ikke er så kunnskapsrik når det gjelder feilsøking og problemløsning på pc'er.

Takk for all hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har en CPU med innebygget GPU (HK har innebygget GPU) så er det bare å fjerne skjermkortet og se om du får noe signaler da. Ellers er det å fjerne alle unødvendige komponenter og trippelsjekke alle ledninger.

Dersom du har blåst vekk mye støv så kan det hende noe har skjedd dersom du hadde strøm tilkoblet pc'en mens du gjorde dette. Hadde det vært meg så hadde jeg fjernet alle komponenter og blåst alt støvfritt for så å montere alt på nytt igjen.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Dersom du har en CPU med innebygget GPU så er det bare å fjerne skjermkortet og se om du får noe signaler da. Ellers er det å fjerne alle unødvendige komponenter og trippelsjekke alle ledninger.

Dersom du har blåst vekk mye støv så kan det hende noe har skjedd dersom du hadde strøm tilkoblet pc'en mens du gjorde dette. Hadde det vært meg så hadde jeg fjernet alle komponenter og blåst alt støvfritt for så å montere alt på nytt igjen.

Strømmen var ikke i det jeg blåste, jeg koblet strømmen ut og tok med pc'n ned før jeg blåste ut støvet.

Ok fjerne skjermkortet er relativt lett, kan nok prøve på det nå og se om det skjer noe da :)

Lenke til kommentar

Ok nå tok jeg ut skjermkortet og skrudde på pc'n, vet ikke hva slags signaler jeg skal se etter men alt fungerer som i går, alt kjører og virker som om det er som det skal være, hører ikke noe pipe lyd eller noe fra pc'n.

Lenke til kommentar

Og skjermen sier fortsatt "ikke videosignal" ? Og regner med du har stilt skjermen inn på HDMI som signalkilde siden det er det eneste hovedkortet ditt har uten skjermkort.

Ja, prøvde 3 ganger for sikkerhets skyld men får bare opp 'ikke videosignal' dessverre

Lenke til kommentar

Hvilke kode står det på HK ved siden av den røde knappen ?

Litt usikker på hvilken kode du mener men ved siden av den røde 'start' knappen på hovedkortet, hvis det er den du mener, så har jeg 2 led pærer som viser 55, er det dette du lurer på?

Lenke til kommentar

Den koden betyr at minne ikke er installert. Så da er det noe krøll med RAM brikkene dine. Sjekk at de er satt korrekt på og prøv med bare en ram-brikke dersom HK støtter dette.

Eventuelt at HK er ødelagt: https://teksyndicate.com/forum/motherboards/bricked-my-maximus-v-gene-q-code-55/142320

Og tipset om å dra ut power og holde inne knappen betyr ikke strøm-kabelen men at du napper ut batteriet som sitter på HK.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Den koden betyr at minne ikke er installert. Så da er det noe krøll med RAM brikkene dine. Sjekk at de er satt korrekt på og prøv med bare en ram-brikke dersom HK støtter dette.

Eventuelt at HK er ødelagt: https://teksyndicate.com/forum/motherboards/bricked-my-maximus-v-gene-q-code-55/142320

Og tipset om å dra ut power og holde inne knappen betyr ikke strøm-kabelen men at du napper ut batteriet som sitter på HK.

Vel nå prøvde jeg med RAM brikkene fra min gamle pc for å dobbeltsjekke og jeg fikk samme kode på hovedkortet igjen, jeg som gledet meg til å få gamet litt igjen :(

Lenke til kommentar

Vel nå prøvde jeg med RAM brikkene fra min gamle pc for å dobbeltsjekke og jeg fikk samme kode på hovedkortet igjen, jeg som gledet meg til å få gamet litt igjen :(

Her ja nå ble det litt fremgang, satt inn en RAM brikke i slot 4 og trykket litt hardere bare for å være 100% sikker på at det sitter på plass så begynte led lampene å bytte på nr, stod først på 60 i 2 sekunder, så hoppet det til 72 i 2 sekunder før det stod litt på A9, stod også på A2 en stund men etter at jeg trykket på reset knappen så stopper det nå på d7

Endret av Bosnia91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...