Gå til innhold

Er NAV virkelig så ille?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ja.. "Tankeleser" er vel det nærmeste. Har mine erfaringer, for å si det sånn da. :)

Så det er din dokumentasjon? Da er det kanskje ikke noe vits i at jeg bruker tid på innlegget ditt...

 

Geir :)

Delvis VET allereda hva du hadde tenkt å svare, så han trenger igrunnen ikke ditt innlegg for å påpeke feilene i din tankegang. ;)

 

Videre kan jeg bare observere at man nok kunne trengt flere som Delvis innen NAV-systemet, slik at de kan skille bedre mellom de som virkelig trenger hjelp, og de som "later som" for å lure til seg penger. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke konsekvent, og sier ikke at det gjelder i ditt tilfelle. Du har sikkert jobbet nok uansett. Når man har arbeidet i 40 år har man gjort sitt sånn sett, for all del.

 

Ingen kan documntere det, i såfall ville NAV fått en lett jobb. Men jeg er overbevist om at det generelt er tilfellet. Mange fristes unektelig.

Har hørt flere personer si det rett ut også, men det kan jeg naturligvis ikke documentere.

 

Nå er det heller ikke sånn at jeg anklager personer for å ville ut av arbeidslivetsom sådan, de har nok innerst inne sine grunner. Som jeg sier, det er samfunnet og litt av hvert som er problemet :)

Lenke til kommentar

[...]Og truckfører bevis ville dermed hjelpe stort på antall oppdrag jeg kunne ta.

Det fikk jeg ikke.... Istedenfor så sendte de meg på et arbeidssøker kurs[...]

 

 

Et arbeidssøkerkurs ville de ha meg på også. Og jobbtrening.[...] Nav tilbyr lønnstilskudd. Problemet er bare at det kun er interessant for ufaglærte jobber. For faglærte jobber er 3 måneders halv lønn en liten utgift. Men firmaer som bruker ufaglærte til lette jobber kan spekulere i å ta inn stadig nye med Nav-tilskudd. De får sjelden fast jobb av den grunn.

 

Geir :)

Problemet: NPM og målstyring, uten at noen har satt seg ned å funnet ut hva egentlig målene er...

 

Har hatt ganske mye med NAV å gjøre, men bare fra "den andre siden" (først i noen av disse bedriftene som tar imot navkunder/klienter og senere i skoleverket der "vi" både tar imot og sender tilbake mennesker til NAV).

 

En klassiker er at navkontor måles på antall formidlinger og kostnad per formidling, dermed er det lite måloppnåelse på å sende en fyr rett i ett langvarig tiltak som ender med fast jobb (for "mine" typisk lærlingeplass kombinert med kveldsskole/deltidsskole som ender med fagbrev og fast jobb om 4 år) da dette bare er en formidling og masse penger ut. Jobbsøkerkurs, derimot, er fantastisk da det er kurs som bare vare en uke eller 4, koster minimalt og garantert gjør at du må ha "Datakurs", "restarbeidsevne utredning", "arbeidslivstrening" og annet kult i årevis fremover med høy måloppnåelse for ditt lokale NAV-kontor.

 

Edit: og ikke glem at om du "blir frekk" og svarer "på en utilbørlig måte" får du det minst egnede kurset de kan finne. Rekorden hittel er en fyr på 66 år og 7 måneder som ble sendt på "arbeidsavklaring for kartlegging av restarbeidsevne" etter å ha nektet jobbsøkerkurs.

Endret av M98kF1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det virker på meg som om NAV ble satt igang før "alt var på plass" fordi noen trodde at ting går seg til underveis.

Jeg tviler på om kriteriene for måloppnåelse hos mellomledere ble realitets vurdert.

Minner meg litt om da forsvaret satte igang intern fakturering.

 

Og om det som hittil er skrevet i tråden: Sjokkerende lesning"!

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Personlig har jeg bare gode erfaringer med NAV, men jeg kan helt klart se at andre har god grunn til å ikke være det. Liker dårlig de menneskene som snakker om hvor fornøyde de er med NAV og samtidig bagatelliserer de som ikke er det. NAV trenger reformer, og "byråkratiet" må reduseres. En kamerat av meg har søkt etter AAP 2 ganger og fått avslag. Problemet er ikke avslaget i seg selv, men at han begge gangene har bedt om samtale med en saksbehandler i tilhørende avdeling, og han fikk i tillegg psykologen sin til å sende et brev til NAV om at han ønsket et møte hvor han var tilstede. Men begge gangene kom avslag i postkassa uten noen som helst kommunikasjon med de som tok avgjørelsen. Det er alt for dårlig. Og da spiller det ingen rolle hvor gode NAV er i andre saker. Vi er alle individer, og om ikke en kjempe som NAV gir alle en god service, så er det ikke godt nok.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg tror vi må ta innover oss at NAV ikke driver med noe A4-greier.

 

De møter mennesker som er i vanskelige situasjoner, ofte veldig sårbare og frustrerte. Det kan være vanskelig for disse menneskene å forholde seg til byråkratiet i NAV. Samtidig er dette byråkratiet på plass for å regulere hvem som får hva fra folketrygden, og holde unna snyltere på best mulig vis. Det er faktisk viktig, for det er skattebetalernes penger de forvalter.

 

Det er faktisk ikke gitt at alle er interessert i å få en jobb av NAV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vi må ta innover oss at NAV ikke driver med noe A4-greier.

 

Nei og derfor er det dumt at regelverket og mandatet de har fått av politikerne (tross disses honnørord i debattene) er nettopp A4.

 

De møter mennesker som er i vanskelige situasjoner, ofte veldig sårbare og frustrerte. Det kan være vanskelig for disse menneskene å forholde seg til byråkratiet i NAV.

 

Ja,og da er det dumt - om enn menneskelig - at saksbehandlerne straffer dem for det, slik M98kF1 nevner i et innlegg over. (Jeg vil understreke at jeg ikke har opplevet det med mine saksbehandlere.)

 

Samtidig er dette byråkratiet på plass for å regulere hvem som får hva fra folketrygden, og holde unna snyltere på best mulig vis. Det er faktisk viktig, for det er skattebetalernes penger de forvalter.

 

 

Problemet med dagens samfunn er at byråkratiet er blitt et instrument for vokte statens interesser mot folk, mens staten burde være et instrument for å vokte befolkningens interesser. Hvem skal vokte oss mot en byråkratisk stat?

 

Det er faktisk ikke gitt at alle er interessert i å få en jobb av NAV.

 

Nei, men jeg våger å påstå at de fleste som kommer til NAV er, og de får ikke hjelp til det de heller.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Jeg tror vi må ta innover oss at NAV ikke driver med noe A4-greier.

Nei og derfor er det dumt at regelverket og mandatet de har fått av politikerne (tross disses honnørord i debattene) er nettopp A4.

 

Helt sant. NAV er i stor grad styrt av politikere. Det kommer reformer og påpakninger i hytt og gevær. Ad-hoc styring. Et privat konsern hadde sluppet unna denne belastningen.

 

 

De møter mennesker som er i vanskelige situasjoner, ofte veldig sårbare og frustrerte. Det kan være vanskelig for disse menneskene å forholde seg til byråkratiet i NAV.

Ja,og da er det dumt - om enn menneskelig - at saksbehandlerne straffer dem for det, slik M98kF1 nevner i et innlegg over. (Jeg vil understreke at jeg ikke har opplevet det med mine saksbehandlere.)

 

Straffer og straffer.. Det vet jeg ikke noe om. Jeg tror ikke de med vilje straffer noen.

 

Jeg tar også historier fra NAV-opplevelser med en klype salt. Klart at mennesker i sårbare situasjoner kan bli drit forbanna hvis de får avslag på noe (som de faktisk ikke har krav på).

 

 

Samtidig er dette byråkratiet på plass for å regulere hvem som får hva fra folketrygden, og holde unna snyltere på best mulig vis. Det er faktisk viktig, for det er skattebetalernes penger de forvalter.

Problemet med dagens samfunn er at byråkratiet er blitt et instrument for vokte statens interesser mot folk, mens staten burde være et instrument for å vokte befolkningens interesser. Hvem skal vokte oss mot en byråkratisk stat?

 

Staten er et instrument for å ivareta befolkningens interesser. Kontroll-delen er selvsagt også en del av dette, men ikke hovedformålet, slik som du antyder nå.

 

 

Det er faktisk ikke gitt at alle er interessert i å få en jobb av NAV.

Nei, men jeg våger å påstå at de fleste som kommer til NAV er, og de får ikke hjelp til det de heller.

 

Geir :)

 

Vanskelig for meg å vurdere. Men jeg registrerer at det svindles og lures en del mot NAV, og skattepengene..

 

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2014/05/20/Nav/nav-politianmelder-trygdesvindel-for-95-millioner-kroner

Lenke til kommentar

Her har vi et eksempel på misbruk. NAV: vi ser du er trommeslager på nettet

 

Synes det er helt rett vurdert av NAV, når de ser slik svindel.

 

Han hadde sagt han ikke kunne gjøre nesten ingenting, og så driver han i full vigør med conserter og fysisk aktivitet. Da mener Nav han skulle vært i en annen kategori.

 

Hvorfor reagerer folk på sånt? Det bare viser hvordan klienter sutrer og klager seg til sykepenger uten å ha egentlig grunn til det. Så i lokalavisa forøvrig, at det er dramatisk økning i unge uførhettrygdede i kommunen. Hele 13 % økning bare sålangt i år. Det går på at folk klager seg, spesielt på psykeske problemer står det.

Folk klager på alle slags bagateller nå, for da vet de at da kommer de i en mølle med først AAP, og deretter trygde. Dette forteller de hvernadre om, gir hverandre oppskriften på og så har du det gående.

Så blir NAV nedlesset totalt i sånne saker, og ting tar tid. Og så skylder folk på at det er NAV som er de gale oppi dette her. Det er feil. Sånn er det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du er flink til å dømme, "Delvis" - hva med at du som dømmer bare har delvis oversikt selv? Har du virkelig godt nok grunnlag, eller tviler du litt?

Lenke til kommentar

Ikke flinkere enn mange er til å dømme NAV hvertfall.

 

Men når man ser det og får det documentert at klienten kan gjøre ting han har hevdet han ikke kan, har de ikke da grunnlag til å reagere?

 

Hvis vi ska legge opp til et samfunn der folk skal få godt betalt frihet på et sølvfat, bærer det galt av sted. Og det ser vi tendensene til i dag. Det skal lønne seg å jobbe, og å ville jobbe.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke flinkere enn mange er til å dømme NAV hvertfall.

 

Men når man ser det og får det documentert at klienten kan gjøre ting han har hevdet han ikke kan, har de ikke da grunnlag til å reagere?

 

Fikk du med deg hva jeg skrev i første posten min? Der fortalte jeg om mine egne erfaringer i møte med nav-systemet - tror du jeg også lyver??.

 

Jeg uttaler meg ikke om den konkrete saken, annet enn at jeg tror ikke på en eneste ting som media forteller meg - tar alt med en stor klype salt, fordi media er ikke ute etter å opplyse oss om sannheter, men å få oss til å "klikke", fordi det er denne klikkingen som de tjener kroner på. Og annen og tredjehånds opplysninger, er hvis man bringer det videre, ikke annet enn sladder

 

Og, joda det finnes helt sikkert folk som snylter og unndrar seg vanlige borgerplikter, men inntil det er bevist over enhver tvil, er alle like uskyldige

Lenke til kommentar

Det finnes eksempler på at NAV behandler respektløst. Den ene videoen (som kommer etter han advokaten) er et kjent eksempel. Og det vil jeg si, det er en annen sak. De skal selvfølgelig opptre høflig og behandle folk ordentlige. Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nav-systemet er helt uberegnelig og tilfeldig, derfor må man passe seg veldig godt, for ikke å tråkke på en tikkende mine hos dem - for meg ser det ut som de setter stor pris på at man legger seg flat, står med hatten i hånden, og for all del; ikke bli sint eller frustret på noen måte - vær gjerne litt "grønnsak", for da kan det hende at den ukyndige saksbehandleren kan føle seg som en stor mektig redningsmann eller kvinne, for dette ubrukelige neket som har den frekkhet å ikke jobbe

Lenke til kommentar

Her har vi et eksempel på misbruk. NAV: vi ser du er trommeslager på nettet

 

Synes det er helt rett vurdert av NAV, når de ser slik svindel.

 

Den saken leser vi helt forskjellig, Delvis. At fyren spiller trommer 4 ganger i året, og sikkert angrer etterpå når han kjenner følgene, betyr ikke at ikke plagene er reelle. Det betyr at denne hobbyen gir ham så mye glede at han ofrer noen dager med smerter for å kunne drive med det.

 

At han ikke skulle få lov å diskutere på internett er jo helt vanvittig. Hva vil NAV, at man skal være sengeliggende og avskåret fra omverden for å få AAP? Hvordan skal man da komme seg tilbake i arbeid.

 

Et godt gammelt ordtak sier at "Lediggang er roten til alt ondt". Det er sant for NAVs klienter som for alle. NAV burde premiere folk for å holde seg i aktivitet, ikke straffe dem.

 

Så finnes det selvsagt folk som svindler og kanskje noen som "naver". Men vi har 160 000 AAP-mottakere for øyeblikket, og en og annen anekdotisk historie beviser ikke at dette er noe utstrakt problem. Spesielt ikke når historien er så tynn som denne.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Her har vi et eksempel på misbruk. NAV: vi ser du er trommeslager på nettet

 

Synes det er helt rett vurdert av NAV, når de ser slik svindel.

 

 

 

At han ikke skulle få lov å diskutere på internett er jo helt vanvittig. Hva vil NAV, at man skal være sengeliggende og avskåret fra omverden for å få AAP? Hvordan skal man da komme seg tilbake i arbeid.

 

Et godt gammelt ordtak sier at "Lediggang er roten til alt ondt". Det er sant for NAVs klienter som for alle. NAV burde premiere folk for å holde seg i aktivitet, ikke straffe dem.

 

 

Husker hvor flat jeg ble når jeg like etter å ha blitt sykemeldt, og måtte bytte til ny type jobb, og registrerte meg på nav-systemet, og ba om ett møte med saksbehandler samtidig. I påvente av at møtet skulle komme i stand, gjorde jeg det som jeg tidligere har fått beskjed av en annen saksbehandler, ved ett tidligere tilfelle av uforskyldt ledighet, hvor beskjeden var: "Du gjør jobben selv, finn ut av hva som må til, lag en oversikt, og be om ett møte, så ser vi sammen på saken". Jeg så gjorde, og var rimelig stolt av planen, som jeg hadde brukt noen kreative dager på å sy sammen. Uten å få noen skriftlig tilbakemelding om det bestilte møtet, ringte det bare en person fra nav, som spurte: Hva er det du vil oss? - jeg ble litt forbauset, og sa: Jeg er ledig og sykemeldt, men vil bare komme igang med jobben, selv om jeg faktisk er sykemeldt, fordi jeg er ikke lammet i noen deler av kroppen, inkludert hodet, så jeg tenkte å få sett på planen sammen med en flink saksbehandler ..:)

 

Hun svarte at "Det er jeg som er din saksbehandler!", hvor jeg sa at det forbauset meg litt, siden det bare var noen få dager siden jeg hadde vært innom, og da hadde jeg visst en annen saksbehandler, men nå er altså det endret .. Hun svarte ikke mer på den saken, men lurte enda en gang på hvorfor vi skulle ha møte sammen .. Jeg ble enda mer forbauset (ble faktisk ikke forbannet, var sannsynligvis nesten nede på agurkstadiet allerede da, muligens .. ;) ), og stotret frem: "Jo, jeg tror det er fint for alle parter å se hvem vi snakker med, og bli litt kjent med hverandre, bruker liksom å være vanlig, slik jeg har erfart det .. eeh kommer kanskje fortere i jobb .."

 

Hun snøftet irritert over telefonene og sa: "Vil du jeg skal friskmelde deg?" .. hvor jeg ble mer enn forbauset, og sa: "Fastelegen min er veldig oppegående, og jeg vil helst at hun skal foreta sånne vurderinger .. trodde det var vanlig også" .. Hun ble enda mer irritert og så rett frem: "Jeg bryr meg ikke om hva din fastlege sier, for jeg kan bestemme sånt selv, og for meg høres du altfor kvikk ut, til at du kan være særlig syk ... Og nå vil jeg ikke ha mer mas om møter, du har med å sende sykemelding, ferdig med det!!"

 

Jeg klarte å svelge den også, og lærte at skal man først være syk, ja så skal man helst også være musestille. Så jeg lot planen ligge, og intet skjedde mer

Lenke til kommentar

 

Her har vi et eksempel på misbruk. NAV: vi ser du er trommeslager på nettet

 

Synes det er helt rett vurdert av NAV, når de ser slik svindel.

 

Den saken leser vi helt forskjellig, Delvis. At fyren spiller trommer 4 ganger i året, og sikkert angrer etterpå når han kjenner følgene, betyr ikke at ikke plagene er reelle. Det betyr at denne hobbyen gir ham så mye glede at han ofrer noen dager med smerter for å kunne drive med det.

 

At han ikke skulle få lov å diskutere på internett er jo helt vanvittig. Hva vil NAV, at man skal være sengeliggende og avskåret fra omverden for å få AAP? Hvordan skal man da komme seg tilbake i arbeid.

 

Et godt gammelt ordtak sier at "Lediggang er roten til alt ondt". Det er sant for NAVs klienter som for alle. NAV burde premiere folk for å holde seg i aktivitet, ikke straffe dem.

 

Så finnes det selvsagt folk som svindler og kanskje noen som "naver". Men vi har 160 000 AAP-mottakere for øyeblikket, og en og annen anekdotisk historie beviser ikke at dette er noe utstrakt problem. Spesielt ikke når historien er så tynn som denne.

 

Geir :)

 

 

Når du sier det på den måten, høres det unektelig ut som et godt poeng.

 

Men nå tror jeg ikke NAV har gått til det skritt de har gjort på så tynt grunnlag som det. Det ville forbause meg meget.

Som det også står: "det går på en samlet vurdering.."

 

Hvis det er som du indikerer, skulle det ikke være noe problem for denne clienten å få lege/spesialist attest på at omstendighetene er slik du antar her.

 

Man har anledning være i aktivitet under AAP, det er faktisk noe av meningen. Man signerer en aktivitet eller behandlingsplan når man får invilget AAP. Og dette er basert på de erklæringer som foreligger fra lege og eventuelt specialist.

På meldekortene skal man krysse av hvis man har vært i arbeid, og om man har utført aktivitet og fulgt signert plan.

 

Jeg mener det skal være strikse regler, og ikke være rom for avvik når man er i denne fasen. NAV har et regelverk å forholde seg til, og er forpliktet å følge det. I dag er dette å regne som ren juss. Og sånn bør vær om ikke det skal skeie helt ut, som vi ser tendensene til.

 

Hvorfor tror du det er blitt en sånn formidabel økning av "syke" og trygdede de siste åra. Hvis det var logikk i det der, skulle det vært mange flere tilbake i tid i 30 åra feks. Men da var merkeverdig nok de aller fleste friske og jobbet til de var 70 uten særlig probemer. Sykemeldinger og trygdede hørte til sjeldenheter.

Det er jo ganske rart?

 

Awarewolf: Hvis du ble tiltalt på den måten du beskriver over her, har du all grunn til å klage. Ja du burde vel nesten anmelde vedkommende for person-terror. Men jeg er usikker på hvor langt jeg skal tro deg altså. Uansett, noe slikt er selvsagt fullstendig uakseptabelt. Jeg hadde gått rett ned å spurt hva fanden hun holder på med, og forlangt ny saksbehandler. Det der må du ikke finne deg i hvis det var sånn.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Her har vi et eksempel på misbruk. NAV: vi ser du er trommeslager på nettet

 

Synes det er helt rett vurdert av NAV, når de ser slik svindel.

 

Han hadde sagt han ikke kunne gjøre nesten ingenting, og så driver han i full vigør med conserter og fysisk aktivitet. Da mener Nav han skulle vært i en annen kategori.

 

Hvorfor reagerer folk på sånt? Det bare viser hvordan klienter sutrer og klager seg til sykepenger uten å ha egentlig grunn til det. Så i lokalavisa forøvrig, at det er dramatisk økning i unge uførhettrygdede i kommunen. Hele 13 % økning bare sålangt i år. Det går på at folk klager seg, spesielt på psykeske problemer står det.

Folk klager på alle slags bagateller nå, for da vet de at da kommer de i en mølle med først AAP, og deretter trygde. Dette forteller de hvernadre om, gir hverandre oppskriften på og så har du det gående.

Så blir NAV nedlesset totalt i sånne saker, og ting tar tid. Og så skylder folk på at det er NAV som er de gale oppi dette her. Det er feil. Sånn er det.

 

Så du synes NAV skal snu opp ned i menneskers liv uten engang å innkalle den anklagede til møte hvor han kan forsvare seg mot anklagene? Du synes virkelig det er slik saksbehandling skal foregå? AAP fungerer ikke slik at det er noe man bare får om man ligger nær døden hjemme i senga. Jeg har selv AAP, og jeg er i fulltids utdanning i form av en bachelor grad. Jeg har en utrolig forståelsesfull saksbehandler som ikke ville tatt en avgjørelse på mitt vegne uten å høre hva jeg tenker om det først. Det er slik et forhold med NAV burde være. Ikke en saksbehandler som søker opp brukerne sine på google for å finne noe inkriminerende som kan brukes til å overkjøre brukerne. Er det virkelig så ille at han spiller trommer en gang i blant? Det er åpenbart noe som er viktig for personen, og han sier selv at det er ikke en betalt affære. Det at han spiller trommer er uansett ikke et bevis mot at personen ikke har de plagene han hevder og som legen hans har bekreftet. Anklagene om aktivitet på facebook er så latterlig at jeg ikke gidder å kommentere det engang.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Misnøyen med NAV kommer av flere og delvis motsatte grunner:

 

1. Manglende kompetanse og feil hos NAV selv er naturligvis en av grunnene. I enkelttilfeller kan dette komme av saksbehandlere som ikke har tilstrekkelig opplæring eller jobber for unøyaktig, som igjen har å gjøre med tidspress og antall ansatte i forhold til oppgaver. Problemet er et NAV drives etter brannslukkingsprinsippet; en avdeling har aldri flere ansatte enn at de akkurat rekker over oppgavene sine, og en avdeling som går så bra at man er ajour og har god tid vil snart få sine ansatte overført til et sted hvor det brenner. Hvis man skal få gjort noe med kompetansen og kvaliteten må man enten redusere oppgavene til NAV eller øke antallet ansatte. Å redusere oppgavene betyr naturligvis å redusere tjenestene, og det er jo det "ingen" som vil, samtidig som "ingen" vil øke bemanningen drastisk. Man vil ha i pose og sekk men ender opp med ingen av delene.

 

2. Mange er misfornøyde med NAV fordi de er økonomiske liberalister og mener at man i langt mindre grad (eventuelt overhodet ikke) bør finansiere velferd med skatter, da det er dyrt, ineffektivt og passiviserende - sies det. Det morsomme er at disse menneskene befinner seg i samme hylekor som den følgende og helt motsatte kategorien NAV-kritikere:

 

3. De som er misfornøyde med NAV fordi de mener det er for vanskelig å få penger fra NAV og at utbetalingene de eventuelt får er for små. Dette er mennesker som ikke er sure på NAV fordi NAV gjør feil, men fordi NAV følger regelverket og ikke innvilger ytelser som brukerne ikke har krav på. Det er i bunn og grunn regelverket og ikke NAV de har et problem med, da NAV ikke kan fatte vedtak på tvers av reglene selv om det kan oppfattes som "moralsk riktig" i enkelte saker. Typisk for disse menneskene er at de har urealistisk høye forventninger til velferdsstaten og blir skuffet, til tross for at det norske trygdesystemet er uten sidestykke det mest generøse i verden.

 

Jeg mener misnøyen med NAV er summen av disse tre aspektene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Awarewolf: Hvis du ble tiltalt på den måten du beskriver over her, har du all grunn til å klage. Ja du burde vel nesten anmelde vedkommende for person-terror. Men jeg er usikker på hvor langt jeg skal tro deg altså. Uansett, noe slikt er selvsagt fullstendig uakseptabelt. Jeg hadde gått rett ned å spurt hva fanden hun holder på med, og forlangt ny saksbehandler. Det der må du ikke finne deg i hvis det var sånn.

 

 

Jeg har jobbet i staten/forsvaret i 18 år, og det man for all del ikke skal gjør når systemet er "idiotisk", er å påpeke at det er det. Det enkleste er å bite det i seg, så man ikke får en sånn skjult liten hake ved sitt nummer, som sier: vanskelig klient ..

 

Får man først ett sånt stempel, er det ikke måte på hvor nådeløst og forstokket ett digert system kan være.

 

Og det skal sies at jeg med den "ydmyke holdningen", selv om den er for meg helt overfladisk og falsk, ser ut til å virke. Dessuten skal man helst ha store egne ressurser å falle tilbake på, eller ett godt system i ryggen, eks. forsikringselskaper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...