Gå til innhold

livløs pc, hk ødelagt?

clawfing

Anbefalte innlegg

Nettop satt i nytt hk, cpu og minne i min maskin, men ser ingen lys på hk(pleier vel å være et lys som lyser når hk'et får strøm?) og får ikke noe respons da jeg skrur på.. Har satt sammen et par maskiner før så skjønner ikke hva jeg kan ha gjort galt. Kan hk være ødelagt? noe annet?

EPoX EP-RDA3+ hk

AMD XP2500+ Barton cpu

TwinMOS pc3200 1024MB minne

Radeon 9500pro skjermkort

Enermax 460w psu

80GB + 120gb hd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk også at du har koblet powerknappen på kabinettet til hovedkortet. (evt. kortslutt de to pinnene for å starte opp og dermed sjekke om det bare er knappen/ledningen som er gåen). Pass også på at CPU, skjermkort og RAM sitter skikkelig i. Hvis det fortsatt ikke funker kan du prøve CPU, ram, og PSU i en annen PC for å eliminere de som feilkilde.

Lenke til kommentar

har dobbelt sjekka kabler..skal til å skifte litt frem og tilbake med de gamle delene etter middag nå..håper jeg finner utav det.

Vil absolut ikke levere den på pc verkstedet 3 min herfra, ekstremt dyrt..

Lest om problemer mellom epox hk'et mitt og xp2500+ barton cpu'en..men det burde da lyse om hk'et fikk strøm eller vist litt liv..men men.. *krysser fingrene og håper på en løsning ikveld*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sendte hovedkortet og cpu'en tilbake til komplett, de testa dem men fant ingen feil..vet at skjermkort og psu funker..prøvde med pc2100 ddr ram fra min gamle maskin, men fikk ikke liv da heller, så alle deler funker..alle kabler står der de skal etter alt jeg kan..fatter mindre og mindre jeg nå..har lite lyst å levere delene til pc verksted og få dem til å finne utav det for 500-1000kr :shrug:

Er vel et tegn fra oven at jeg må slutte med data eller no dette :p

Lenke til kommentar

Det går fint ja, men du kan også ta ett skrujern mellom de to "kontaktene" denne ledningen skal sitte i for å kortslutte kretsen. Hvis det er ledningen det er noe galt med vil da pc'n boote. Hvis den ikke booter er det sansyneligvis hk eller noe annet.

ergo

Lenke til kommentar
' date='30/10/2003 : 20:49'] Det har jo ingenting å si. den gir bare hovedkortet ekstra strøm, helt unødvendig med hans oppsett..

ergo

Ja, det er sant...

Men burde det ikke uansett kommet en reaksjon fra f.eks kabvifter eller noe sånt når han slår på psu'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...