Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg siktet mest til Di Maria overgangen som var den dyreste overgangen deres (og i PL). Dere hentet også Mata for en stiv sum i Januar. Jeg er derimot enig i at Rojo og Shaw er gode kjøp for fremtiden, men det er ikke poenget. Poenget var summen rundt Messi og hva han tilfører til et lag.

 

Nei, jeg ville ikke valgt å hente Messi fremfor spillere vi sårt trengte. Nå brukte vi ikke to milliarder på de heller, så sammenligningen er ikke helt relevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol. Blir for dumt å si at vi ikke trengte Di Maria. Kanskje ikke den viktigste spilleren, men siden han var tilgjengelig så hvorfor ikke? Vi har ikke andre vinger i verdensklasse akkurat. Er heller ikke mange andre vinger som er så fleksible som ham.

Han kan spille som typisk ving eller så kan man plassere ham helt ned til den sentrale midtbanen som indreløper.

Dyrt? Ja. Men vi har utrolig god råd. Bare fordi enkelte andre klubber ville ha risikert å komme på kant med FFP så betyr ikke det at vi ikke kan bruke 600m egenkapital.

Di Maria bringer så utrolig mye til laget. Han fosser av kreativitet, for å ikke snakke om kontringsstyrken som vi har manglet en liten stund.

Lenke til kommentar

Så har United bygget seg oppover gjennom mange tiår.

Ikke plutselig etter at noen skrev underskriften sin på noen juridiske papirer.

 

Men ja, det kan gjøres noen justeringer på FFP. Kanskje å sette et maksimumsbeløp på hvor mye man kan kjøpe for gjennom 3 år. Men så må det også tas i betraktning at spillere legger opp og at man da vil trenge erstattere.

Uansett så vil det være urettferdig at en klubb som har råd ikke får lov til å bruke sine penger slik de vil.

Det vil også hindre ordentlige budkrig.

 

En bedre løsning kan være at FA heller setter en kvote på maks 10 ikke-britiske spillere elns på A-laget, og maks 5 i start XI. Nå er det vel en kvote på hvor mange av spillerne som må være engelske. Og den er ikke spesielt høy.

 

Det hindrer riktignok ikke klubber å bruke penger innenlands, men det er ikke mange briter som er verdt flere hundre millioner.

 

Hva med at større klubber må betale en ekstra avgift til mindre klubber når man henter spillere derfra? Da snakker jeg ikke om klubber med rike eiere, men klubber som f.eks. Soton som ble robbet. De tjente latterlig mye, men er jo ikke lett for småklubber å hente gode erstattere.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig. FFP beskytter i bunn og grunn klubber om United - slik at de kan holde på sånn som de vil.

Akkurat på det er jeg enig med deg. FFP hindrer konkurranse, og gjør det nesten umulig for mindre lag å bli like gode som større lag. Et nytt system trengs, men jeg har selv ingen peiling på hvordan det burde være utformet.
Lenke til kommentar

Get French Football ‏@GFN_France 1m1 minute ago

Hatem Ben Arfa's deal with OGC Nice has fallen apart after a FIFA ruling. More to follow.

 

 

 

 

 

 

Mapou Yanga-Mbiwa har vært en suksess i Roma, og spilt fast i forsvaret. Helt frem til han hadde nådd 19 kamper. For dersom han spiller 20 kamper, så vil utlånet fra Newcastle gjøres permanent for rundt 60 millioner kroner. Nå klør de seg i hodet på St. James' Park og lurer på om de får franskmannen i retur. Ifølge Daily Mirror er det trolig snakk om et forsøk på å få ned overgangssummen fra italienernes side.

 

Er TV2 som har denne.

 

Lenke til kommentar

Han er mer enn god nok for Newcastle, men Pardew liker store, sterke, no nonsense-stoppere som klarerer ballen ved enhver anledning over ballspillene stoppere som Mbiwa, og han favoriserte både Williamson og Saylor over Mbiwa, til tross for at Mbiwa er begge overlegen. Carr var selv ute i media og forklarte saken, og han la ikke skjul på hvor kjedelig han synes Mbiwa-situasjonen var.

 

Newastle trengte sårt to nye stoppere, og Pardew synes det var helt OK å sende Mbiwa til Italia. Idiotisk.

 

Jeg håper Mbiwa kommer tilbake og får sjansen under en god manager. Hele situasjonen er noe av det dummeste jeg har sett. Skandaløs behandling av Mbiwa. Veldig provoserende.

 

Ben Arfa kan også komme tilbake. Mmmmmmh!

Endret av Sonny Chiba
Lenke til kommentar

Artig med Defoe tilbake i PL. Men spørsmålet er hvor god han er nå kontra dagene hans i Spurs.
Men godt for Sunderland å bli kvitt Jozy Altidore. Makan til elendig statistikk har jeg ikke sett på år og dag. 3 fattige mål på 52 kamper.

 

Men det er flust av spisser i Premier League som er elendige. Bare å se på Peter Crouch, Steven Fletcher og Roberto Soldado.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...