Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei takk. Hadde selvfølgelig vært morsomt med ham i PL, men synes det bare går nedover med fyren (men det er kanskje ikke bare hans feil. Barca sin taktikk under Pep var nok en stor faktor til at han scoret mye mer før. Barca under Tito var ikke veldig ulikt Pep sin taktikk, men etter det så har Barca blitt dårligere, det samme med Messi. Tviler på at det er tilfeldigheter).

De vil nok ha en astronomisk sum nå som prisene hele tiden blir presset høyt. Mon tro, hva en 25 år gammel Ronaldo ville ha kostet idag.

Klubben vil jo tjene ca. 1,5 milliarder kroner på Chevy og Adidas per sesong fremover samtidig som vi har en haug av andre sponsorer + tv-inntekter og billettinntekter. Men så begynner flere og flere spillere å få høye lønninger. Er nok ikke noe problem det heller, men skulle United hente Messi så vil han definitivt be om mye mer enn det Rooney tjener. Og vi mangler fortsatt en verdensklasssestopper.

Endret av DaveSaves™
Lenke til kommentar

Bayern, Real og United er de jeg har sett bli nevnt i sammenheng med å ha råd.

 

Mener selv det er helt idiotisk å svi av 1.5-2 mrd på Messi. Blir oppriktig nedtrykt hvis vi gjør det. Vi har bedre ting å bruke 2 mrd på, 4 nye stoppere f.eks..

Dere brukte 1,5 i sommer på spillere. Jeg vil si at om man kunne vel mellom de dere kjøpte og Messi + 500 mill så velger jeg sistnevnte.

 

Det er nok bare Real og United som vil ha råd til Messi ja. Chelsea må selge flere av spillerne sine for å få råd og da blir han ikke verdt det. Ofrer ikke Hazard.

Lenke til kommentar

 

Bayern, Real og United er de jeg har sett bli nevnt i sammenheng med å ha råd.

 

Mener selv det er helt idiotisk å svi av 1.5-2 mrd på Messi. Blir oppriktig nedtrykt hvis vi gjør det. Vi har bedre ting å bruke 2 mrd på, 4 nye stoppere f.eks..

Dere brukte 1,5 i sommer på spillere. Jeg vil si at om man kunne vel mellom de dere kjøpte og Messi + 500 mill så velger jeg sistnevnte.
Ja fordi det er Messi vi virkelig trengte.

Se på spillerne vi hentet. 5 stykker (+Falcao).

Messi erstatter ikke alle disse, med mindre han kan spille i forsvar og dekke flere posisjoner på banen samtidig.

Så hvis du mener at Messi ville ha vært et bedre kjøp for oss så er fotballkunnskapene dine dårligere enn jeg trodde.

A-lagsspillere som ble solgt eller som la opp:

Büttner

Ferdinand

Vidic

Giggs

Evra

Kagawa

Welbeck

 

Ja, du har rett. Vi burde bare ha hentet Messi. Vi hadde sikkert gjort det bra med en hel backfirer hentet fra U21. Carrick og Fletcher som fast midtbaneduo gir meg vann i munn.

At vi hentet Di Maria forstår jeg ihvertfall ikke. Young og Valencia er angrepsspillere i verdensklasse!

Lenke til kommentar

 

 

Bayern, Real og United er de jeg har sett bli nevnt i sammenheng med å ha råd.

 

Mener selv det er helt idiotisk å svi av 1.5-2 mrd på Messi. Blir oppriktig nedtrykt hvis vi gjør det. Vi har bedre ting å bruke 2 mrd på, 4 nye stoppere f.eks..

Dere brukte 1,5 i sommer på spillere. Jeg vil si at om man kunne vel mellom de dere kjøpte og Messi + 500 mill så velger jeg sistnevnte.
Ja fordi det er Messi vi virkelig trengte.

Se på spillerne vi hentet. 5 stykker (+Falcao).

Messi erstatter ikke alle disse, med mindre han kan spille i forsvar og dekke flere posisjoner på banen samtidig.

Så hvis du mener at Messi ville ha vært et bedre kjøp for oss så er fotballkunnskapene dine dårligere enn jeg trodde.

A-lagsspillere som ble solgt eller som la opp:

Büttner

Ferdinand

Vidic

Giggs

Evra

Kagawa

Welbeck

 

Ja, du har rett. Vi burde bare ha hentet Messi. Vi hadde sikkert gjort det bra med en hel backfirer hentet fra U21. Carrick og Fletcher som fast midtbaneduo gir meg vann i munn.

At vi hentet Di Maria forstår jeg ihvertfall ikke. Young og Valencia er angrepsspillere i verdensklasse!

Må være forumrekord mtp mengde med sarkasme i det innlegget der.

Lenke til kommentar

Ryktes at Messi vil koste £500m.

Det er jo en latterlig høy pris for en 27-åring (fyller 28 i sommer).

Perspektiv:

 

Ronaldo kostet £80m

Totalt i La Liga, CL, Copa Del Rey, Spanish Super Cup og i CWC så har han scoret 285 mål.

Dette blir £280 701 per mål.

 

Messi har siden Ronaldo ankom scoret 298 mål i nevnte turneringer. Sannsynlig vil han ikke score så mye fremover, men hvis man likevel setter det opp mot prislappen som nevnes blir det:

£1 677 852 per mål.

Blir rimelig overrasket hvis noen biter på denne dealen. Er vel bare PSG som kan prestere noe sånt.

 

Men jeg blir også overrasket hvis denne prisen faktisk er ekte. Isåfall er det nok bare for å gjøre det vanskelig å selge ham.

Lenke til kommentar

Hvor får du den prisen fra? Messi har vel en klausul på £200m. Så om det stemmer må en klubb signere han på en £300m kontrakt. Biter på dealen? Tidenes fotballspiller, en av verdens desidert beste spillende fotballspillere og kun 27 år. Han kan fint holde et nivå i 6 år til.

 

Du presterer å indirekte hevde at Messi er på vei ned pga. en begrensa sesong. Han spilte VM finale i sommer, men så langt tilbake tar vi ikke med antar jeg? Barcelona er en skygge av seg selv. Om Messi kommer under styring av en manager med en plan så vil du se Messi igjen. Det er jeg 100% sikker på. Real Madrid og Ronaldo har blitt jekka ned flere ganger de også av Barcelona. Det er først nå under Ancelotti at klubben virkelig fremstår som enorme og enestående. Når du itillegg har ferdighetene som Ronaldo har, så vil man score mange mål.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Du har rett. Utkjøpsklausul 2 milliarder, men lønn for 6 år vil koste ytterligere 4 milliarder. Det er rundt 13mil i uka!

At han kan holde seg 6 år til tviler jeg ikke på. Men på samme nivå som han hadde i f.eks. 2012? Neppe. Tviler på at han noen gang kommer til å slå sin egen rekord.

Tror det kommer til å synke når han blir 30 år gammel. Mest pga. at han ikke har fysikken til Ronaldo til å holde kraft i han. Nå er han rask og smidig, mye pga. at han ikke er så veldig høy.

Tror altså at han ikke kommer til å score i av de 295 målene han har scoret siden 2009 i resten av sin karriere.

Og det er ikke bare å begynne å spille bra igjen. Det er tydelig at fyren har slitt med det mentale. Vil nok ta tid å tilpasse seg et nytt miljø.

Lenke til kommentar

Jeg satte prisen i perspektiv. Nå er det ikke akkurat så mange av kjøpene dere virkelig virkelig hadde behov for. Jeg er enig i at det ville vært galskap å hente Messi når man har åpenbare problemer defensivt, men nå styrket dere ikke dere sykt defensivt uansett.

Hva faen snakker du om?

 

Vi har hatt store problemer på midtbanen og hentet inn tre nye; Di Maria, Blind og Herrera.

Vi har hatt store problemer i forsvar og hentet inn to(tre) nye; Rojo, Shaw (og Blind).

 

Du sier så mye rart av og til Emils at jeg ikke har ord. Selvfølgelig forsterket vi oss hvor vi trengte det. At vi enda trenger 2-3 spillere er en annen sak. Vi har dessverre ikke vært "benådet" med en trener og eier som har hatt lyst å bruke milliarder de siste 10 årene - vi har det nå..

 

Du ville sikkert valgt Messi framfor Costa, Cesc, Matic, Remy og Luis. Dere forsterket jo dere jo ikke noe særlig med dem......

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...