Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Klipp

Hei hå! Jeg har ingen problem med å innrømme at vi er en kjøpeklubb. Dette året har vi tilogmed sprengt alle grenser og brukt mer penger enn noen gang. Det eneste som gjør oss "bedre" (du får ha din egen mening om det) er at vi har tjent pengene selv med all suksessen vi har hatt, og ingenting har kommet fra rike eiere - det er heller motsatt hos oss, hvor eierne tar alle pengene fra oss.

 

Jeg forstår godt at Liverpool satser på bredde, det er helt riktig gjort også. I fjor led dere av lite bredde og i år skal dere også ut i CL. Jeg gidder ikke å diskutere det i det hele tatt.

 

De som har fulgt med Liverpool de siste årene vet veldig godt hvor mye samhold og selvtillit har å si. Manchester United er i bunn på begge to akkurat nå. Det er en helt ny filosofi, hvor 75% av troppen ALDRI har lært noe annet enn det SAF stod for. Det er en lang prosess som kanskje gjør at vi ikke blir i CL neste år heller.

 

Forskjellen på Manchester United og Liverpool er at MU er mye større bedrift. Eierne er redde for at vi skal falle ned i en grop (Liverpool, Leeds, osv.osv) for da stopper inntektene til dem. De bruker penger nå og sikkert til neste år også, sånn at de kan fortsette å tappe penger ut av klubben og inn i egen lomme. De jobber på spreng nå for å forhindre at vi mister suksess, sånn at vi vil tape penger på sponsorer, fans osv.osv.

 

Det er enkelt å forstå når det gjelder bedriftssiden, men også når det gjelder sportssiden - problemer er bare at det kan ta tid, noe dere sikkert vet alt om :)

 

 

Edit: Kan legge til at en stjernesignering ofte betaler seg selv en del i antall kjøpte drakter. Real Madrid solgte vel drakter for 20m euro på James den første uken etter at han var blitt offisiell. Ikke undervurder den inntekten.

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

...

Synd å si det, men må si meg veldig enig. Mange overvurderer verdien av stjernekjøp, mens unge og ukjente spillere blir undervurdert. Å kjøpe flest stjerner er ikke oppskriften på et godt vindu.

 

 

For en klubb som havnet på 7. plass i fjor og som sårt trenger å komme inn i det gode selskap igjen så er ikke "unge lovende" talenter samt det å bygge ut bredden på troppen noe man gjør. Det trengs en "quick fix" med den troppen vi har. Vi har spillere som Anderson, Cleverley, Fletcher, Young, Valencia osv. Burde rydda opp i den troppen vår for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

artig å se hva flere United fans skriver her inne, forsvarer en slik hinsides pengebruk (overgangsummer og lønn)

 

blitt Man City 2.0, får jo City sin innkjøps politikk til å se ut som Sogndal.

 

Sannheten er at Net-spend er det United som er den store stygge ulven. Vi får se om dere klarer å kjøpe dere til ligagull da. Blackburn, Chelsea og Man City har klart det før dere...

 

Selv hadde jeg satt mer pris på å bygge opp et lag og ikke kjøpe spillere i posisjoner som allerede er godt besatt.

Mye artigere at mange av dere påstod tidligere i sommer at ingen stjerner ville komme til United pga CL. Sånn er fotballen blitt, om man skal klare å henge i toppen er man nødt til å handle, i hvert fall for Uniteds del som har daukjøtt overalt på banen kanskje bortsett fra spissene og spillere i 10'er rollen.

 

Ja kanskje dere også burde bli et "kjøpelag", begynner jo å bli en stund siden dere vant gullet sist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan signere store stjerner, det handler for det meste om penger. Tror ikke mange har påstått at United ikke kan signere store navn pga en 7. plass.

 

Det jeg er litt sjokkert over er faktisk at United har råd til å bruke så vanvittig mye penger, spesielt uten Cl spill. Alle ser hvorfor de gjør det, men hva om nå om alle disse pengene ikke hjelper dem opp på en 4.plass eller bedre? Skjønner ikke at de tør å satse så hardt som de gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det jeg er litt sjokkert over er faktisk at United har råd til å bruke så vanvittig mye penger, spesielt uten Cl spill. Alle ser hvorfor de gjør det, men hva om nå om alle disse pengene ikke hjelper dem opp på en 4.plass eller bedre? Skjønner ikke at de tør å satse så hardt som de gjør.

http://www.united.no/nyhetsarkiv/united-tjener-100-mill-hvert-ar/

Lenke til kommentar

1. Tror ikke mange har påstått at United ikke kan signere store navn pga en 7. plass.

 

2. Det jeg er litt sjokkert over er faktisk at United har råd til å bruke så vanvittig mye penger, spesielt uten Cl spill. Alle ser hvorfor de gjør det, men hva om nå om alle disse pengene ikke hjelper dem opp på en 4.plass eller bedre? Skjønner ikke at de tør å satse så hardt som de gjør.

1) Jo, veldig mange har påstått akkurat det.

 

2) Råd? Vi tjener mer penger enn de fleste. £130m i inntekt forrige sesong, minus renter på lånet som var på rundt £20m. Det er over en mrd i året i inntekt det :)

 

I tillegg får vi en vanvittig sponsoravtale med Adidas til neste år som gir oss to lastebiler med ekstra penger i året.

Lenke til kommentar

Før var det jo bare galt å bruke eiernes penger på å kjøpe spillere. Nå som United bruker så mye av inntektene fra merkevaren som klubben har blitt så er det plutselig like ille.

Liverpool har ikke brukt lite de heller. Den eneste forskjellen er at de brukte en del inntekter fra salg av EN spiller. Bare en, ikke 9-10 som er så mange som har blitt kjøpt (elns). United har ikke trengt å selge unna. Vi har ikke det økonomiske behovet når inntektene er så store fra andre kilder.

Jeg tolker det som misunnelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en klubb som havnet på 7. plass i fjor og som sårt trenger å komme inn i det gode selskap igjen så er ikke "unge lovende" talenter samt det å bygge ut bredden på troppen noe man gjør. Det trengs en "quick fix" med den troppen vi har. Vi har spillere som Anderson, Cleverley, Fletcher, Young, Valencia osv. Burde rydda opp i den troppen vår for lenge siden.

 

Vel, jeg er delvis enig. Det trengtes et par toppkjøp, og en opprydning. Men nå har det blitt overdrevent. Hadde vi gjort en bedre jobb med spillere som Kagawa og Welbeck, så hadde vi aldri trengt å "erstatte" dem med eldre og mer etablerte stjerner. Vi virker bare desperate og uten noen form for langsiktig plan.

Lenke til kommentar

jeg tror Falcao kjøpet (lånet?) er et resultat av at de ikke fikk det de var mest ute etter, en type som Vidal.

 

Får de Vidal også så er dette tidenes kjøpefest og mangler sidestykke historisk.

 

Falcao kjøpet tror jeg kommer av at han ble tilgjengelig og var den beste spilleren de kunne få, selv om posisjojen hans ikke er den som var mest ønskelig å styrke.

 

Om et år så må dere betale £30M for Falcao eller miste han og stå uten local-lad Welbeck.

 

Hva gjør Van Gaal med Mata nå? Falcao MÅ levere fra start og burde ha 4-5 mål på de første 5-6 kampene. Hvis ikke dette gjør at dere vinner de neste 3-4 kampene så er det en skandale.

Lenke til kommentar

Det har blitt brukt mye penger. Jeg er glad for det. Det viser at det blir satset, men jeg håper selvfølgelig ikke at vi fortsetter sånn så fort vi har etablert oss i toppen igjen.

Synes også enkelte tjener for mye i forhold til alder og kvaliteter. Klubben burde gjøre unna noen salg også så gir vi ikke bort penger til spillere som aldri kommer til å spille uansett.

Håper Cleverley blir solgt. Synd med hvordan det ender, men håper han lykkes i en annen klubb.

Lenke til kommentar

United er overlegen Liverpool økonomisk sett. De har brukt rundt det samme på overgangssummer, men ta med lønninger så blir bildet veldig annerledes. Warrior vs Adidas avtalene sier og endel selv om jeg tipper Liverpool får mer neste kontrakt eller går over til Adidas/Nike.

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Vel, jeg er delvis enig. Det trengtes et par toppkjøp, og en opprydning. Men nå har det blitt overdrevent. Hadde vi gjort en bedre jobb med spillere som Kagawa og Welbeck, så hadde vi aldri trengt å "erstatte" dem med eldre og mer etablerte stjerner. Vi virker bare desperate og uten noen form for langsiktig plan.

Enig i mye av det du sier for tiden. Jeg skulle ønske at SAF tok et lite tak før han sluttet og la til rette for neste mann. Moyes kom inn til en umulig jobb. Man kan alltids si at troppen han fikk vant året før, men når SAF gikk ut porten gikk alt annet også. Trygghet, treningene, selvtilliten osv.osv.

 

Fallet ble så mye større enn jeg trodde det skulle bli. Det vi ser nå er helt vanvittig, men det er kanskje den eneste kortsiktige løsningen ledelsen ser. Et fall for United vil bli stort, alt for stort og det er nok derfor vi kaster penger rundt oss. Liker det ikke, men nå skal jeg ikke klage på alt som skjer. Har klaget på lite kjøpt, på dyre kjøp, og nå gidder jeg ikke klage mer. De får kjøpe hvem faen de vil, det skjer i hvert fall noe. LVG skal få tid til å sette sitt preg på laget og forhåpentligvis er vi tilbake i toppen igjen i 2015/2016 sesongen.

 

Jeg sa tidligere at jeg var skuffet hvis Falcao var det eneste kjøpt, for det er et kjøpt jeg mener vi kunne klart oss uten uansett hvor mye han tilfører laget - og til nå virker det som at jeg kommer til å bli litt skuffet også.

Lenke til kommentar

United er overlegen Liverpool økonomisk sett. De har brukt rundt det samme på overgangssummer, men ta med lønninger så blir bildet veldig annerledes. Warrior vs Adidas avtalene sier og endel selv om jeg tipper Liverpool får mer neste kontrakt eller går over til Adidas/Nike.

 

Nå var nettopp penger grunnen til at de gikk fra Adidas til Warrior, Adidas ville ikke tilby de en like lukrativ avtale.

Lenke til kommentar

jeg tror Falcao kjøpet (lånet?) er et resultat av at de ikke fikk det de var mest ute etter, en type som Vidal.

 

Får de Vidal også så er dette tidenes kjøpefest og mangler sidestykke historisk.

 

Falcao kjøpet tror jeg kommer av at han ble tilgjengelig og var den beste spilleren de kunne få, selv om posisjojen hans ikke er den som var mest ønskelig å styrke.

 

Om et år så må dere betale £30M for Falcao eller miste han og stå uten local-lad Welbeck.

 

Hva gjør Van Gaal med Mata nå? Falcao MÅ levere fra start og burde ha 4-5 mål på de første 5-6 kampene. Hvis ikke dette gjør at dere vinner de neste 3-4 kampene så er det en skandale.

Vidal kommer ikke. Falcao ble ikke hentet isteden for en sentral midtbanespiller. Heller siden RvP er skadet, Chicharito lånt bort og Welbeck på vei bort.

 

Falcao var nok den best tilgjengelige spissen. Ikke at han er dårlig. Bedre enn Rooney og RvP.

 

Skandale om Falcao ikke scorer 4-5 mål på nesten like mange kamper på de neste kampene? Er det ikke lov å tilpasse seg engang? Vi er ikke så samkjørte at han skyter oss til sikker plass i topp 4.

Lenke til kommentar

 

 

United er overlegen Liverpool økonomisk sett. De har brukt rundt det samme på overgangssummer, men ta med lønninger så blir bildet veldig annerledes. Warrior vs Adidas avtalene sier og endel selv om jeg tipper Liverpool får mer neste kontrakt eller går over til Adidas/Nike.

Nå var nettopp penger grunnen til at de gikk fra Adidas til Warrior, Adidas ville ikke tilby de en like lukrativ avtale.

Hvor lenge siden er det nå?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...