Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i at det er lov å ha ambisjoner. Derimot er dette noe fotballspillere burde ha også før de signerer nye lukrative langtidskontrakter. Hva har de ellers agenter for?

Michael Owen signerte aldri ny kontrakt med Liverpool før han gikk til Real Madrid, da mislikte folk det fordi han ikke genererte større inntekter til klubben, som om det var spillerens ansvar å sikre klubben ekstra inntekter for han... (Noe som vi alle oppegående folk forstår at Owen m.fler ikke kunne brydd seg mindre om, forståelig) Mao, hadde ikke Payet skrevet ny kontrakt ville helt sikkert en hel del sagt han var en drittsekk uansett fordi han ikke skrev under på ny kontrakt slik at West Ham fikk mest mulig £ for han.

West Ham og West Ham-fans burde jo egentlig bare være strålende fornøyd med at han faktisk skrev under på ny kontrakt... Det var veldig lite gjennomtenkt fra Payets side, sett fra hans personlige ståsted, og han risikerer faktisk å bli værende i en klubb han ikke ønsker å være en del av. Jeg skulle gjerne sett det oftere at klubber stod på sitt og lot spillere råtne enn å ta profitt. Ikke fordi jeg ønsker å se ødelagte karriérer, men skriver man under på en kontrakt, så får man for svingende ta ansvaret av hva man har skrevet under på og respektere avtalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i at det er lov å ha ambisjoner. Derimot er dette noe fotballspillere burde ha også før de signerer nye lukrative langtidskontrakter. Hva har de ellers agenter for?

Man kan ikke signere en rå kontrakt med 120k pund i uken, for så å nekte å utføre arbeidet man har signert i kontrakten. Han kunne krevd å få en klausul eller to i kontrakten:

1) Utkjøpsklausul på en sum spiller og klubb begge syns er ok.

2) Klausul om å få forlate klubben hvis en stor klubb i utlandet tar kontakt.

Nei jeg har ingen sympati. Suck it up og stå for handlingene dine. Det må nemlig vi andre også.

Gode poeng, men vi vet jo at det ofte skjer at spillere signerer slike kontrakter som en "gentlemans agreement". Spilleren får bedre betalt samtidig som klubben får en sterkere forhandlingsposisjon ved salg. Alle vet at en 5-års kontrakt i dag ikke betyr annet enn at prisen på spilleren nettopp gikk opp.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at Payet ønsker seg bort, men synes det er feil å nekte å spille for å presse fram en overgang, spesielt med tanke på at han nettopp signerte en ny kontrakt og hvor mye support han har fått i sitt halvannet år her.

Men nå har jo Payet en historie med å presse fram overganger da, så det er jo egentlig ikke så overraskende. Er dessverre enda en skuffelse i en veldig skuffende sesong så langt. Gjør kampen mot Big Sam imorgen enda viktigere.

Misforstå meg rett. Jeg og synes det er gal oppførsel. Men slik er nå en gang fotballen blitt, og det må klubbene og fansen akseptere. De må forstå de nye spillereglene all den tid det utnyttes av begge parter. Sett deg i Payet sin situasjon, hva ville du gjort som 30-åring gitt dagens klima i internasjonal fotball?

Lenke til kommentar

Michael Owen signerte aldri ny kontrakt med Liverpool før han gikk til Real Madrid, da mislikte folk det fordi han ikke genererte større inntekter til klubben, som om det var spillerens ansvar å sikre klubben ekstra inntekter for han... (Noe som vi alle oppegående folk forstår at Owen m.fler ikke kunne brydd seg mindre om, forståelig) Mao, hadde ikke Payet skrevet ny kontrakt ville helt sikkert en hel del sagt han var en drittsekk uansett fordi han ikke skrev under på ny kontrakt slik at West Ham fikk mest mulig £ for han.

West Ham og West Ham-fans burde jo egentlig bare være strålende fornøyd med at han faktisk skrev under på ny kontrakt... Det var veldig lite gjennomtenkt fra Payets side, sett fra hans personlige ståsted, og han risikerer faktisk å bli værende i en klubb han ikke ønsker å være en del av. Jeg skulle gjerne sett det oftere at klubber stod på sitt og lot spillere råtne enn å ta profitt. Ikke fordi jeg ønsker å se ødelagte karriérer, men skriver man under på en kontrakt, så får man for svingende ta ansvaret av hva man har skrevet under på og respektere avtalen.

Nettopp! Og hva vet vi om hva som avtales bak lukkede dører? For alt vi vet var det noen som sa "signer denne kontrakten verdt X antall £ og vi lover å selge deg hvis det rette tilbudet kommer, vi vil bare at klubben ikke skal sitte igjen med for lite når den dagen kommer". Jeg er helt overbevist om at slike ting skjer utenfor de aller største klubbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...