AfterGlow Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 «Otto» er et fleksibelt kamera du kan bruke som du selv vil.Dette kameraet lar deg lage animerte GIF-filer på et blunk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Selve kameraet er på 5 megapiksler og har et 35 mm f/2.0-objektiv. Kameraet skal være i stand til å ta bilder med en oppløsning på opptil 2592 x 1944 piksler, HD-video på 1080p med 30 bilder per sekund, eller VGA-oppløsning på 640 x 480 piksler med 90 bilder per sekund. Dere har glemt et viktig ord: ekvivalent. Objektivets egentlige spesifikasjoner er 3,24mm f/2,0, som enkelt forklart gir bilder som er ekvivalent med 35mm f/22 på et fullformatkamera. Mer info og diskusjon om sensorstørrelser, blenderekvivalens og brennviddeekvivalens i denne tråden. Fra kickstarter: Image capture is done though an f/2.0 35mm equivalent optical glass lens onto an Omnivision OV5647 5 megapixel ¼” 1.4µm backside illuminated pixel CMOS sensor, capable of images up to 2592x1944px, HD video up to 1080p30 / 720p60, and VGA 640x480 at 90 frames per second! We think it’s quite a little powerhouse. Endret 20. mai 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Simen1 - pretty please, with sugar on top: Hva med å heller lage en egen tråd om akkurat dette, med diskusjon, video og tekniske forklaringer? Så kan du heller skrive kortere og linke til denne tråden, i stedet for "full" forklaring og embedding av en over halvtime lang video, som er litt i overkant å sette seg inn i. Så kan du heller for eksempel skrive: Dette er et 3,25mm f/2-objektiv, og fullframe-ekvivalent til et 35mm f/22-objektiv - ikke et 35mm f/2-objektiv. Jeg synes det er tull å bare regne ekvivalent brennvidde og beholde blendertall - blendertallet skal også regnes om Les og diskuter mer i denne tråden (lag link til tråd). ..eller noe lignende, så du både får opplyst uopplyste og ventilert egne meninger, uten å spamme og forstyrre andre tråder. Så slipper vi lange, tekniske forklaringer, videoer og lange diskusjoner i hver dømrade tråd om objektiver. Diskusjoner, videoer og lange tekniske forklaringer hører hjemme i egne tråder - de hører ikke hjemme i enkeltråder for artikler om optikk. Så kan vi i artikkeltrådene diskutere det gjeldende temaet artikkelen er om, og ikke ekvivalens. Joda - ekvivalens er interessant som tema, men det bør omtales i egne tråder, og ikke som kapring av tråder om andre temaer. Ok? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Et digert og klumpte, dårlig mobiltelefonkamera som vil koste rundt 1800 kr ferdig levert til en adresse i Norge. Jeg lurer stadig oftere på hva det er slags dingsedilla-klientell som henger på Kickstarter. Trondster: Ok, gi meg 16 minutter og 22 sekunder. Ferdig! Endret 20. mai 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Et digert og klumpte, dårlig mobiltelefonkamera som vil koste rundt 1800 kr ferdig levert til en adresse i Norge. Jeg lurer stadig oftere på hva det er slags dingsedilla-klientell som henger på Kickstarter.Jepp - dette er i kategorien leketøy - men den er morsom, da! Trondster: Ok, gi meg et par kvarter.Lag gjerne to tråder: - Hva er ekvivalens? (teknisk, som vi nok alle er fullstendig enige om) - Bør man oppgi ekvivalens for blendertall? (det er evt her uenighetene ligger) 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 De fleste har et bedre leketøy i telefonen sin, selv om den er noen år gammel. De fleste telefoner takler et utall rimelige/gratis low-fi apper. Jeg lagde bare én tråd. Synes begge spørsmål hører hjemme der. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Kunne vært noe fantastisk men dette ble bare ekkelt... Veldig trist. Lenke til kommentar
tore_uio Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Skulle gjerne sett at Sony sin app-platform var åpen, men det er i hvert fall en del apper tilgjengelig nå til diverse kamera (https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/) og wifi-kommunikasjonen er åpen slik at man kan lage spennende løsninger for å bruke mobilen som avansert fjernkontroll. Har problemer med å se det store poenget med kameraet i artikkelen i dagens marked, spesielt siden kameraet ikke er i nærheten av å konkurrere på bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg