Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med utenlandske internettsider

Anbefalte innlegg

Vet noen hva som foregår akkurat nå? Har de siste par timene hatt problemer med flere utenlandske domener. Kommer verken inn via kablet internett eller mobilnett, verken med pc eller mobil. Alle norske sider funker, men mange utenlandske bare laster, men blir aldri ferdig. Som for eksempel anandtech.com og tomshardware.com

Har prøvd fra 2 forskjellige kablede nett og netcom sitt mobilnett.

Er det bare meg? Eller er det noe som foregår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet noen hva som foregår akkurat nå? Har de siste par timene hatt problemer med flere utenlandske domener. Kommer verken inn via kablet internett eller mobilnett, verken med pc eller mobil. Alle norske sider funker, men mange utenlandske bare laster, men blir aldri ferdig. Som for eksempel anandtech.com og tomshardware.com

Har prøvd fra 2 forskjellige kablede nett og netcom sitt mobilnett.

Er det bare meg? Eller er det noe som foregår?

Nei, det er ikke bare deg. Jeg sliter med det samme.

Har prøvd fra 1 kablet bedriftsnett og trådløs 4G ruter fra Chess(Netcom).

Amazon.com er nede, men Amazon.co.uk er oppe. Cnn er nede, men BBC er oppe.
Skulle nesten tro det var amerikanske sider som er nede.
Lenke til kommentar

Skal være oppe igjen nå, routing problemer med vertfall cogent. Er snakk om problemer med sjøkabler. (Uten noen kilder bortsett fra CloudFare).. der Telia får skyld.

Tracert mot ebay.com gav :

5 <1 ms <1 ms <1 ms te1-8.ccr01.osl02.atlas.cogentco.com [149.6.116.105]

6 <1 ms <1 ms <1 ms te4-7.ccr01.osl01.atlas.cogentco.com [154.54.61.33]
7 8 ms 8 ms 8 ms te0-1-0-3.ccr21.sto03.atlas.cogentco.com [154.54.62.233]
8 18 ms 18 ms 18 ms te7-1.ccr01.cph01.atlas.cogentco.com [154.54.72.213]
9 18 ms 18 ms 17 ms telia.cph01.atlas.cogentco.com [130.117.14.34]
10 18 ms 18 ms 18 ms kbn-bb2-link.telia.net [80.91.249.50]
11 123 ms 108 ms 108 ms nyk-bb2-link.telia.net [213.155.134.52]
12 121 ms 114 ms 114 ms ash-bb4-link.telia.net [62.115.138.29]
13 114 ms 114 ms 114 ms ash-b2-link.telia.net [80.91.252.95]
14 * * * Request timed out.
Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt på Twitter, og Telia (Netcom) har visstnok hatt trøbbel med en "transatlantisk kabel". Jeg vet at Telia leverer internett til flere europeiske land, og det kan være at alle internasjonale sider med servere enten i Sverige eller i andre land som bruker Telia, har forårsaket problemene. Alle norske nettsider har fungert uten problemer, og vi vet jo at svært mange store nettsider velger å plassere en skandinavisk server nettopp i Sverige.

Det har også visstnok vært et strømbrudd i Gøteborg, og noen plasser i Sverige sliter de med oversvømmelse atm.

Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt på Twitter, og Telia (Netcom) har visstnok hatt trøbbel med en "transatlantisk kabel". Jeg vet at Telia leverer internett til flere europeiske land, og det kan være at alle internasjonale sider med servere enten i Sverige eller i andre land som bruker Telia, har forårsaket problemene. Alle norske nettsider har fungert uten problemer, og vi vet jo at svært mange store nettsider velger å plassere en skandinavisk server nettopp i Sverige.

Det har også visstnok vært et strømbrudd i Gøteborg, og noen plasser i Sverige sliter de med oversvømmelse atm.

Det kan vel kanskje forklare hvorfor om-routing tok sin tid (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...