Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyttalere kutter på venstre side framme!

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har komponentsett foran og 6"x9" bak i min bil.

dette har jeg et problem med. når jeg kjører og kommer over noe humpete i veien, så kutter diskan og bass/mellomtone høyttalerene på venstre side foran (komponent), og kommer heller ikke tilbake.

når jeg skrur til nesten fult volum, så kommer de igjen, fram til en annen ujevnhet i veien.

for en noen dager siden så prøvde jeg å bevege litt på signal kabelen til kanal 1 på forsterker (som er venstre foran), og lyden kom og kuttet igjen, så jeg mente det måtte ha noe med det å gjøre.

men da jeg snakket med bilradiospesialisten, mente de jeg burde bytte om delefiltrene for å se om det var det som var problemet, for det trodde de at var problemet. prøvde det, men det løste ingenting. lyden kutter fremdeles og jeg må skru høyt opp for å få den igjen, altså med effekt.

dette plager livet av meg, så om noen kommer med noen hjelpelige tips/erfaringer, hadde jeg såtte pris på det.

Mvh

Vegard Isdahl :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilsøking 101

a) Koble en annen høyttaler direkte til bilstereoen og kjør der det humper. Hvis feilen oppstår så er problemet i stereoen. Hvis problemet ikke oppstår så er feilen ikke i stereoen

b) Koble en annen lydkilde til høyttaleren med en helt ny kabel og kjør der det humper. Hvis feilen oppstår så er feilen i høyttaleren, hvis problemet ikke oppstår så er feilen mellom høyttaleren og stereoen.

c) Bytt det leddet som har feilen.

problem løst.

Lenke til kommentar

Prøv å bytte om kanal 1 og 2 (Signal kablene) og se om det da kutter på motsatt side når du kommer i ei dump.

Om det skjer, ville jeg byttet signal kabelen.

Om det fortsatt er samme side som kutter, så kan det være som nevnt over her, loddingene i forsterkeren.

Kan også være bryterene (til f.eks delefilter osv) på forsterkeren som er problemet.. men det vil du merke om du prøver å bevege litt på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...