Vege1994 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hei. jeg har komponentsett foran og 6"x9" bak i min bil. dette har jeg et problem med. når jeg kjører og kommer over noe humpete i veien, så kutter diskan og bass/mellomtone høyttalerene på venstre side foran (komponent), og kommer heller ikke tilbake. når jeg skrur til nesten fult volum, så kommer de igjen, fram til en annen ujevnhet i veien. for en noen dager siden så prøvde jeg å bevege litt på signal kabelen til kanal 1 på forsterker (som er venstre foran), og lyden kom og kuttet igjen, så jeg mente det måtte ha noe med det å gjøre. men da jeg snakket med bilradiospesialisten, mente de jeg burde bytte om delefiltrene for å se om det var det som var problemet, for det trodde de at var problemet. prøvde det, men det løste ingenting. lyden kutter fremdeles og jeg må skru høyt opp for å få den igjen, altså med effekt. dette plager livet av meg, så om noen kommer med noen hjelpelige tips/erfaringer, hadde jeg såtte pris på det. Mvh Vegard Isdahl Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Feilsøking 101 a) Koble en annen høyttaler direkte til bilstereoen og kjør der det humper. Hvis feilen oppstår så er problemet i stereoen. Hvis problemet ikke oppstår så er feilen ikke i stereoen b) Koble en annen lydkilde til høyttaleren med en helt ny kabel og kjør der det humper. Hvis feilen oppstår så er feilen i høyttaleren, hvis problemet ikke oppstår så er feilen mellom høyttaleren og stereoen. c) Bytt det leddet som har feilen. problem løst. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Du sier jo selv at det skjer når du rører på signalkabelen inn på forsterkeren, så da har du problemet der. Er ikke uvanlig at loddingene i disse inngangene løsner/ryker Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Prøv å bytte om kanal 1 og 2 (Signal kablene) og se om det da kutter på motsatt side når du kommer i ei dump. Om det skjer, ville jeg byttet signal kabelen. Om det fortsatt er samme side som kutter, så kan det være som nevnt over her, loddingene i forsterkeren. Kan også være bryterene (til f.eks delefilter osv) på forsterkeren som er problemet.. men det vil du merke om du prøver å bevege litt på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå