Den Ukjente Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Hei! Har planer om å kode en aldri så liten hjemmeside for ett enmannsforetak innen juss-området. Siden skal kodes i HTML og CSS, med enkle slideshows laget i Flash. Spørsmålet mitt er bare hvor stor kapasitet jeg trenger på websiden. Jeg har laget en del websider i forbindelse med skoleprosjekt, men da har vi brukt localhost, og jeg aner ikke hvor stor kapasitet som er rimelig å kreve. En annen ting er hvilket webhotell man bør velge. Har sett en del på One.com, og det ser i mine øyne bra ut. Er det noen som har noen innvendinger på disse to spørsmålene? Mvh NeBlix Endret 25. mai 2014 av NeBlix Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Det første jeg ville sagt er at dersom du bare skal ha slideshows, så er Flash litt overkill og forferdelig kjedelig å vedlikeholde i lengden. Bruk heller en god JavaScript-plugin, for eksempel fra www.jssor.com eller lignende. Det blir mye spart i lengden på å gå denne ruten. Dersom du har erfaring med drift av servere tilbyr DigitalOcean veldig gode tjenester - jeg er svært godt fornøyd med både plass og ytelse og ikke minst utbyggbarhet. Utover dette har jeg ikke så altfor stor erfaring med webhoteller her til lands, men jeg ville sett til at du fikk minst 500MB plass, mulighet for SQL-databaser naturligvis e-post. Dette høres kanskje mye ut, men det tar også litt høyde for fremtidige prosjekter. Lykke til! Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hei, jeg hadde registrert domene på one.com og brukt en Bootstrap template, da har du alt det du beskriver, det er utrolig enkelt å bruke. Ikke bruk flash, bruk JavaScript, Bootstrap har en egen carousel komponent og den er nøye dokumentert. Det du beskriver høres ut som det rimeligste alternativet til one.com. Grunnen til at jeg nevner denne tilbyderen er at jeg selv er veldig fornøyd med dem og har brukt dem i mange år. Ut i fra omfanget hadde jeg ikke satt opp en egen cloud server, det høres ut som overkill, med det sagt er digitalocean fantastisk. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 (endret) Jeg har anbefalt one.com til en kamerat. Han brukt dem i flere år og har ikke klaget. Endret 21. mai 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå