-Tommy Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Hallais godtfolk! Etter lang tid i respiratormodus så har skjermkortet mitt virkelig begynt å ta kveld her nå så trenger et nytt skjermkort med MINIMUM 1HDMI 1DVI og 1DP. Er en eldre pc med Q9450 prosessor så orker ikke å synke så mye penger i skjermkort for at resten av pcen skal holde igjen. Foruten kravene om antall skjermutganger så er det viktigste kravet at det skal være stille, per dags dato så er det et HD5770 kort som står her med en Arctic cooling sak som man ikke hører under vanlig bruk. Jeg er egentlig helt lost etter mange år uten å følge med så hva er det som er mest bang for the buck for tiden? Om det er ATI eller Nvidia er ett fett bare så det er sagt. Thank uuu! Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 http://www.hardware.no/artikler/anbefaling-dette-er-skjermkortene-du-bor-kjope-til-spilling/131043 Par uker gammel. Har ingen erfaring med gpuer til under 3000kr dessverre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Vel: GIGABYTE Radeon R7 260X WF OC - 2GB ASUS Radeon R7 260X 1GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DirectCU II", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort Skal vel være litt mere stillegående en orginal AMD kjølere, i tillegg er det første skjermkortet overklokket fra fabrikk, så det yter nok noe mere en HD5770. Problemet er det er veldig få på laget, proshop vil kun få inn skjermkortet om 3-4 dager, mens komplett har kun 1 på lager. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 http://www.hardware.no/artikler/anbefaling-dette-er-skjermkortene-du-bor-kjope-til-spilling/131043 Par uker gammel. Har ingen erfaring med gpuer til under 3000kr dessverre. Aha, se der ja. Har desverre sluttet å lese Hw.no etter at de begynte med ekstra annonsene og sperret muligheten for adblocker så den artikkelen der har gått meg hus forbi. Vel: GIGABYTE Radeon R7 260X WF OC - 2GB ASUS Radeon R7 260X 1GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "DirectCU II", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort Skal vel være litt mere stillegående en orginal AMD kjølere, i tillegg er det første skjermkortet overklokket fra fabrikk, så det yter nok noe mere en HD5770. Problemet er det er veldig få på laget, proshop vil kun få inn skjermkortet om 3-4 dager, mens komplett har kun 1 på lager. Thank you, R7 260X så ut som en meget sterk kandidat! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg er nå i samme situasjon som TS, skal bytte ut et skjermkort som så å si har tatt kvelden (artifacts). men jeg ønkser i all hovedsak ikke et AMD-basert skjermkort, da jeg har installert Debian på maskinen. Anbefalinger? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Et forslag til https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-750-203061/detaljer Rimelig kort som burde treffe TS sine krav. Endret 20. mai 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 750 er moderne, trekker lite strøm og er relativt kraftig i den klassen. Vet folk bruker den i stuepcer og er fornøyd. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Et forslag til https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-750-203061/detaljer Rimelig kort som burde treffe TS sine krav. Når vi ikke vet hva trådstarter har tenkt å bruke skjermkortet til er det rimelig meningsløst å anbefale noe kort. Hvis det kun er snakk om å drive tre skjermer med DVI, HDMI, og DP er det massevis av billigkort som kan gjøre dette uten problemer. Hvis det er snakk om å kjøre spill må man derimot ha informasjon om hvilke(t) spill det er snakk om. GTX 750 oppfyller definitivt hovedkravene til trådstarter, men det er godt mulig at trådstarter også er helt fint dekket med et HD 6670... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Et forslag til https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-750-203061/detaljer Rimelig kort som burde treffe TS sine krav. Når vi ikke vet hva trådstarter har tenkt å bruke skjermkortet til er det rimelig meningsløst å anbefale noe kort. TS stiller sine krav. Da antar jeg at dette er de eneste kravene. Hvorfor er det da meningsløst å foreslå et kort? Hvis TS skulle spille, eller gjort andre oppgaver som krever kraftig(ere) GPU ville vel dette stått som et krav. Kortet du linker til er enda rimeligere, og sånn sett vil jo dette være et enda bedre valg gitt at støyen er lav. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Det skjermkortet jeg skal erstatte er et GeForce 8600 GT, en heatpipe-variant uten vifte. Men jeg ser knapt noen skjermkort lenger uten vifte bortsett fra de aller svakeste kortene. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Det må du nesten skylde på produsentene og butikkene. Du kunne kjøpt: Alpenföhn Peter 2 "Wing Boost 2", 140mm 2x 140mm vifter inkl Den ser ut til å støtte de aller fleste skjermkort, i dag, problemet er den er litt stor. Har du budsjett skjermkort kan du størst sansynlig droppe viftene. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2014 Da får jeg vel nøye meg med det som tilbys... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå