Neckrick Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Hei, jeg lurer på om jeg bør ha ekstra tid på matte eksamen. Jeg sliter veldig med dårlig motorikk. Jeg skriver veldig stygt, og noen ganger forstår jeg ikke hva jeg har skrevet, det blir også veldig rotete. Jeg skriver også veldig hardt, fingertuppene blir gule når jeg skriver. Jeg føler at jeg anstrenger meg for å skrive pent, det tar tid, og selvom jeg prøver å skrive pent, er det nødvendigvis ikke pent, men litt bedre enn om jeg ikke hadde gjort det. Struktur i oppgaven har veldig mye å si, det kan skille en 5 fra en 6. Jeg føler at hvis jeg skal skrive ganske ryddig må jeg nesten ha ekstra tid, det blir altfor vanskelig å kun få 2 timer på del 1. Nei, jeg er ikke som enhver gutt, det er litt spesielt for min del. I 7.klasse kom det en fysioterapeut for å 'dokumentere' at jeg slet med motorikk for å søke om pc, og det fikk jeg. Nå i 2.klasse føler jeg ikke meg noe bedre til å skrive, skriver fortsatt like dårlig, og det er tidskrevende og anstrengende å skrive pent. Kanskje det er fordi jeg er venstrehendt? Vet ikke. Uansett, har jeg rett på ekstra tid? Skulle gjerne hatt det. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Om det er fysiske og/eller psykiske omstendigheter som du mener gir deg rett på tilrettelagt eksamen, så er du nødt til å søke til skolen om dette før eksamen. I den søknaden må du ha med en erklæring fra lege/sakkyndig som bekrefter at du har problemer med noe som gir deg rett til tilrettelagt eksamen, her mest sannsynlig ekstra tid. Ut i fra det du skriver, så burde du absolutt søke om dette! Har selv hatt ekstra tid på eksamener, og det er gull verdt. edit: Du finner nok mer informasjon om dette på din skole sin hjemmeside eller hos service-avdelingen på skolen. Endret 19. mai 2014 av TB-GORGONPLEX Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Om det er fysiske og/eller psykiske omstendigheter som du mener gir deg rett på tilrettelagt eksamen, så er du nødt til å søke til skolen om dette før eksamen. I den søknaden må du ha med en i erklæring fra lege/sakkyndig som bekrefter at du har problemer med noe som gir deg rett til tilrettelagt eksamen, her mest sannsynlig ekstra tid. Ut i fra det du skriver, så burde du absolutt søke om dette! Har selv hatt ekstra tid på eksamener, og det er gull verdt. edit: Du finner nok mer informasjon om dette på din skole sin hjemmeside eller hos service-avdelingen på skolen Hvordan får jeg tak i en sakkyndig for å dokumentere dette på så kort tid? Eksamen er neste uke på fredag. En lege kan jo ikke hjelpe? Er ikke det uttafor legens 'område'? Endret 19. mai 2014 av Neckrick Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 19. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Er vanskelig for meg å vite nøyaktig hva slags "historie" du har, men i og med at du nevner at det har vært en person innom for å dokumentere det hele - så tenker jeg at det er noen rundt deg (fastlege eller en eller annen tjeneste) som har satt igang noe. Det skjer sjeldent noe av seg selv i dette landet! Det jeg trengte var en legeerklæring som sa at jeg hadde allergi, noe jeg kun trengte en telefonsamtale for å ordne. Samtidig tror det er en søknadsfrist for tilrettelegging av eksamen, så du burde absolutt ta kontakt med rådgivere/service-avdelingen i morgen! Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2014 Er vanskelig for meg å vite nøyaktig hva slags "historie" du har, men i og med at du nevner at det har vært en person innom for å dokumentere det hele - så tenker jeg at det er noen rundt deg (fastlege eller en eller annen tjeneste) som har satt igang noe. Det skjer sjeldent noe av seg selv i dette landet! Det jeg trengte var en legeerklæring som sa at jeg hadde allergi, noe jeg kun trengte en telefonsamtale for å ordne. Samtidig tror det er en søknadsfrist for tilrettelegging av eksamen, så du burde absolutt ta kontakt med rådgivere/service-avdelingen i morgen! Det var gjennom hjelpemiddelsentralen, men det er vel lagt ned nå. Men får kanskje bare høre imorgen p skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå