Gå til innhold

Kamera til russetid

Anbefalte innlegg

Skal ta bilder i russetiden for skolens russeavis, tenkte da på å kjøpe et eget kamera til dette siden det sannsynligvis er stor sansynlighet for at jeg kan miste kameraet. Derfor tenkte jeg på å investere minst mulig i et slikt kamera. Kameraet bør også tåle en støyt siden det helt sikkert også kommer til å gå i bakken noen ganger. Noen anbefalinger til et slikt formål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Belzebub har rett i at et engangskamera er sannsynligvis beste investering.

Men om du vil ha digitalt (i tilfelle du IKKE mister det) som varer også etter russetida kan jeg foreslå et IXUS V1/2 med 2 megapixler BRUKT fra enten qxl.no, foto.no eller gibud.no.

Jeg har selv brukt et Olympus C-220Z, men autofokusen er treig og har ødelagt mang et bilde, likevel får du kanskje dette for rundt 1000 i dag (brukt vel å merke) og dette er et av de beste 2MP-kameraene du kan få tak i.

Evt. kan du prøve å kjøpe et av disse TRUST-kameraene. 4MP-modellen (som egentlig er 2MP) får du jo for en tusenlapp, og det kan jo funke bra. Disse får du muligens billigst på qxl.

Nå så jeg akkurat at oppfølgeren til C-220Z, Olympus C-150 bare koster 1200 kroner. Og dette kameraet har fast optikk, det vil si raskere autofokus!! Kanskje er dette kameraet du har lett etter!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...