Obscure Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hei. For ca. et halvt år siden solgte jeg mopeden min til en fyr, men hadde rotet bort vognkort del 2 så vi brukte bare en helt vanlig salgsmelding. Han som kjøpte mopeden har nå kontaktet meg og fortalt at han har fått vedtak om avskiltning da tidligere eier (meg) ikke har levert vognkort del 2. Jeg har lest meg frem til at det må leveres en tapsmelding, men jeg er usikker på hvem av oss som må levere den siden jeg ikke lenger står som eier.. Dette står på tapsmelding-skjemaet: "Den som melder tapet må vise legitimasjon, eventuelt vedlegge kopi av legitimasjon på den som underskriver tapsmeldingen. Hvis tapsmeldingen underskrives av andre enn kjøretøyets registrerte eier, skal også fullmakt fra registrert eier, samt kopi av dennes legitimasjon vedlegges. Leietakere må ha fullmakt fra leasingselskapet. Kopi av legitimasjon blir makulert på trafikkstasjonen."Så hvis det er JEG som må levere tapsmelding så må jeg altså få fullmakt og en kopi av registrert eier sin legitimasjon for å få sendt inn denne tapsmeldingen?... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Er ikke du registrert eier? Endret 19. mai 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
Obscure Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Ikke nå lenger nei. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Det skal ikke være mulig å omregistrere et kjøretøy uten at vognkort del 2 sendes inn. Ring Statens Vegvesen og spør hva som må gjøres. Tlf. nr. er 915 02 030 og tast 1. Det er åpent for spørsmål fram til kl. 19.45. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Du er jo fortsatt per definisjon kjøretøyets eier siden dere ikke har meldt eierskifte. Ergo er det du som må melde fra om dette til Statens vegvesen. Mvh Faller Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 De har jo meldt eierskifte på vanlig salgsmelding. Lenke til kommentar
Obscure Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Han som kjøpte den leverte salgsmelding, og når jeg søker opp skiltnummeret så står han som registrert eier. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hmm, da ville jeg, som mobile999 anbefaler, ta en telefon til Statens vegvesen. Lenke til kommentar
Obscure Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Okei, skal ringe dem. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Ingen vits i... det er selger som skal skrive tapsmelding på del 2, har gjort det flere ganger allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå