AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hei. Klarte å miste bankkortet mitt i dag. Det er nå sperret, og nytt er bestilt. Kan mitt gamle bli misbrukt? Mistet på parkeringssplass. Trodde automaten hadde slukt det, så ringte nr på den. Fikk beskjed om at de ikke hadde fått noe beskjed om det. Noe mer jeg kan gjøre? Bør jeg være bekymret? Anonymous poster hash: 2ad01...283 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) hvis det er sperret, ja så er det sperret. Eneste det kan brukes til er ID Endret 19. mai 2014 av Sampson Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Er du skikkelig uheldig kan de missbruke personnummeret ditt på det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Er du skikkelig uheldig kan de missbruke personnummeret ditt på det. Det er jeg bekymra for :/ Anonymous poster hash: 2ad01...283 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2014 Kan jeg slappe av? :/ Ikke noe mer jeg for gjort..... Anonymous poster hash: 2ad01...283 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Sånn generelt er det ikke verdens undergang å miste ett bankkort. Men du kan som sagt være uheldig. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Det er vel typisk telefonabo som blir opprettet med falske IDer. https://idtyveri.info/ Liker at jeg må frem med bankbrikka i fler steder en før. Bestille kinobiletter med kortet så krever de mitt passord ol. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 hvis det er sperret, ja så er det sperret. Eneste det kan brukes til er ID Sannhet med modifikasjoner. Har en kamerat som mistet lommeboken sin. Sperret kortet og trodde alt var ok. Gikk en uke og han hadde 40,000kr mindre på konto. Det som var skjedd var at de som fant lommeboken hans, narkiser, hadde gått inn i butikker og "handlet". (Dette var forøvrig sommertid, så mye deltidsfolk i kassene uten mye erfaring). Det som de gjorde var å handle, og når de skulle betale med kort snek de ene hånden bak terminalen og nappet ut LAN kabel, da går terminalen i "offlinemodus", og man kan bruke det som visa kort (mao man bare skriver under. Bankene har gitt beskjed til butikker at de ikke kan gi ut mer en 1500kr på den måten, normalt er det vel 5000kr mener jeg. Men siden dette var sommerhjelper kunne de ikke alt og gav ut 5000kr gang på gang (mange butikker). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Så lenge kortet er sperret får han jo tilbake dette fra banken sin da. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Joda, det fikk han , gikk en uke eller to mener jeg. Men han måtte betale en egenandel på noen hundrelapper. Bare at det passet veldig dårlig da han og jentungen skulle på ferie den helgen pengene forsvant Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Er ikke artig og miste noe kort, Men om du er veldig nervøs for at noe kan skje med personnummer eller bruke kortet i "offline" så er det eneste du kan gjøre stort sett og følge med på om du får regninger som ikke tilhører deg og passe på kontobalansen, ser du noe uregelmessig eller at noe blir borte må du ta kontakt med banken. Du får igjen alt om noe skulle skje stort sett i alle tilfeller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå