asad Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Finnes det et program som gjør det mulig å holde øye med på hva som avsluttes og hva som gjør shutdownen treig? Lenke til kommentar
asad Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Ingen vet om noen programmer? dataen min bruker en evighet på å skru seg av...hjelp!! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Du kj0rer vel ikke tilfeldigvis Windows XP? Jeg kj0rer XP for 0yeblikket, og den bruker en del lenger tid paa aa skru seg av enn f.eks. Win2K! Grunnen vet jeg egentlig ikke.. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Har du Windows 2000 eller XP? i så fall: Startmeny -> Kjør -> MMC -> trøkk [ctrl+m] -> trykk "legg til" -> finn "group policy"/"gruppepolicy" -> velg legg til -> Trykk fullfør (dersom du sitter på den PC'n du skal gjøre det på. -> Trykk "lukk"->"ok". Du har da oppe Sytem policyen for datamaskinen din. Gå til (hvis du har norsk WinXP som denne maskinen) konsollrotLokal Datamskin-policyDatamaskinkonfigurasjonAdministrative malersystem. Der finner du en instilling som på norsk heter "detaljerte eller vanlige statusmeldinger" dobbeltklikk på den, og velg aktivert. Husker ikke ha alt het på engelsk, så jeg tok det enkelt på norsk. Si i fra hvis det er et problem dah :wink: Beskivelssen av valget er her: [ Hvis denne innstillingen aktiveres, vises statusmeldinger som gjenspeiler hvert trinn i prosessene med å starte, avslutte, logge seg på eller logge seg av systemet. Denne innstillingen er utformet for avanserte brukere som krever denne informasjonen. Obs! Denne innstillingen ignoreres hvis policyen Fjern statusmeldinger for oppstart / avslutning / pålogging / avlogging er aktivert. ] ellers er det jo mange andre ting du kan gjøre i system policy. Så ikke skyld på meg, dersom du invalidiserer maskina di. Det er fullt mulig... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Her finner du info om shutdown-problemer. http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm skarsk Lenke til kommentar
asad Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 jEG kjører win2000, takk for svarene. Lenke til kommentar
asad Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 stratos: jeg visste ikke at en MMC kommando fantes! Takk for et godt tips!ser man kan bestemme mye fra den.. men hadde du giddi å forklare det litt bedre, har engelsk versjon.. :smile: Lenke til kommentar
asad Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 ok, fikk det til nå! Lenke til kommentar
asad Skrevet 18. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2002 Hva er det som egentlig skal skje etter å ha aktivert denne funksjonen??Merket ingen forskjell ( untatt at det sto "MUP initializing" på win2000 "firekanten". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå