FranzJosef Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Da jeg fikk ny Samsung S2 i 2011 vurderte jeg denne i ytterkant hva angår str, det gjør jeg strengt tatt fortsatt. Skal jeg først ha en ny vil jeg ha så bra specs som mulig all over. Dette vektlegges: - batteri - prosessor - skjermkvalitet - helst ikke mer enn 4,5" - skal mye til for at jeg ikke går for Android - helst god lagringsplass, men dessverre er tynne 16 GB standard ting som IKKE betyr noe: - design og jåleri - vanntetthet (heller et minus med unødige luker) - pris (om den koster 3000 eller 5000 spiller egentlig ingen rolle hvis en finner den "rette" Skulle gjerne hatt topp-specsene til Sony Z2 og HTC One M8, men disse blir definitivt for svære. Samsung S5 virker ikke like enorm men er i overkant svær. Har sett på Sony Z1 Compact som fyller de fleste kriterier optimalt med egen kamera-knapp som jeg tror er lurt. Stor skepsis til all kritikken mot plastbelegget som tiltrekker støv og ripes opp fort sies det. Ellers ser HTC One mini veldig snerten og slank ut, men specsene er litt utdaterte. LG G2 er et alternativ men da må en igjen tåle 5". Skal man sitte på gjerdet og vente på Sony Z2 Compact (flere mnd?) eller HTC One mini 2 (1 mnd ++ kanskje)? Andre kandidater? Endret 19. mai 2014 av FranzJosef Lenke til kommentar
joffa_ Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Nexus 5 ville jeg gått for idag. Punktum. Men det er fordi jeg misliker alt dilldall produsentene tvangsforer telefonene sine med. Med min Note 3 kunne jeg deaktivere det aller meste, med unntak av servicer og TouchWiz(som jeg ville ha gående). Men med Android 4.4 forsvant muligheten til å deaktivere mange standardapper, som f.eks S Planner til Samsung, som overstyrer Google Calender i tide og utide.. Det er min argumentasjon ivafall Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hvis du ikke vil ha Iphone eller Windows Phone så ville jeg valgt z1 compact. Å vente på den neste bedre blir bare en evig venting ;-). Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Xiaimo MI2 kan jo være et annet alternativ, til en veldig billig penge. Fortsatt dugenes specs pakket inn i 4,3" og kommer i både 16gb og 32gb varianter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Z1 Compact 2 er jo lansert i Japan allerede. Så ikke sikkert det tar lang tid før den kommer hit til bakvendtland. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Xiaimo MI2 kan jo være et annet alternativ, til en veldig billig penge. Fortsatt dugenes specs pakket inn i 4,3" og kommer i både 16gb og 32gb varianter. Guttungen er svært fornøyd med denne. Xiaomi 2s 16gb går nå for ca 1500,- + mva http://www.spemall.com/XIAOMI-2S-Smart-Phone-with-MIUI-V5-OS-Snapdragon-APQ8064-Pro-1741MHz-quad-core-2G-RAM-4-3-Inch-1280-x-720pixels-IPS-Screen-3G-WIFI-GPS-Bluetooth-Front-Camera-2-0MP_g.html Ellers har du Nubia z5s mini med 4.7" skjerm og HTC One M7 også med 4.7" skjerm. Spesielt HTC One har en fasong som gjør at telefonen ligger godt i hånda til tross for en voksen størrelse på 4.7" Anbefaler deg å finne en velassortert sjappe som har aktuelle modeller på lager. Slik at du kan prøve hvordan de ligger i hånda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå