Gå til innhold

Microsoft Surface Pro 3-detaljer lekket på nett

Anbefalte innlegg

Blir litt som en toyota prius, en dårlig verden av begge deler.

Jeg har en kraftig, diger desktop, laget for de tunge oppgavene, stor skjerm til å se filmer med pervers oppløsning, maskinvare til å dra de aller fleste spill i god ytelse, en maskin jeg kan presse ut maks ytelse til å bruke til det som krever performance. - HER har jeg lagt pengene. et sted jeg kan kose meg..

i tillegg har jeg et nettbrett, en Samsung 10.1, 3.-generasjon.

den kan scale ting telefonen er for liten til, jeg kan se filmer når jeg er på firmatur, nei den kan ikke kjøre spill, apps og dittndatten på maks uten å lagge, men den fungerer som en forbindelse når jeg er på tur.

Etter min mening er det tull.

Det er latterlig å presse et nettbrett til under sunn størrelse for å vise "hva det kan".

Det kan, som alle andre laptoper være efektivt, enkelt i en liten stund. men med litt tid på bena er den maskinvaren like mye verdt som en 10 år gammel M5. hadde greit med power når det kom ut, men med litt sofatid er det rubbish, det fungerer rett og slett ikke over tid. det blir tregt, mest på grunn av at den "syke" maskinvaren trenger luft og rom. noe den ikke får i sofaen til herr Ola..

til mitt behov trenger jeg ikke et kraftig nettbrett, jeg trenger et nettbrett som fungerer når jeg trenger det, med batterikapasitet som lar meg kose meg lenge. ikke et blodtørstig beist som skal vise seg frem. til det har jeg skikkelige saker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg kjøpte Surface Pro var primært at Galaxy Tab 10.1 (1. generasjon) var alt for svak/treig til å lese nettsider, og fordi jeg alt for ofte grep etter min nesten ti år gamle PC for å gjøre oppgaver jeg ikke kunne gjøre på Android. Ja, jeg syntes ikke nettbrettet var bra nok til å lese nettsider. Primæroppgaven. Helt ubrukelig til youtube, også. Etter hva jeg leste var ikke 2. eller 3. generasjon spesielt kraftige heller. Note 10.1 så langt mer lovende ut. Men så var faktisk bang for buck på Surface Pro mye mer lokkende.

Det var en voldsomt kraftig oppgradering, både ytelsesmessig og i funksjonalitet. Kjempemaskin.

Jeg parkerte min Galaxy Tab på veggen og har aldri savnet den. Men det er minst én ting et Android-brett gjør mye bedre enn en Surface Pro for meg. Den er en bedre vekkerklokke. Den hibernater ikke.

Nå sitter jeg foran min stasjonære PC. Et brett eller en laptop kan aldri konkurrere med en desktop på 5760x1200 piksler og et skikkelig skjermkort. Men jeg sitter ikke på kontorstolen på langt nær så mye nå lengre som jeg gjorde før.

Surface Pro er ikke for alle. For de som vil ha et nettbrett, har Microsoft en serie som heter "Surface". For de som vil ha en tyngre ultraportabel PC/tabletPC, har de "Surface Pro". Surface Pro er et bedre produkt i en smalere produktnisje. Hvis du ikke er interessert i nisjen, og likevel kjøper denne, har du rett og slett gjort et bom-kjøp. Hvis du derimot heller har behov for et lett nettbrett, så har Microsoft altså Surface-brettene... Da kjøper du et Android-brett. :g

• Liker 1
Lenke til kommentar

Største forberedning jeg kommer på de kan gjøre fra pro 2 til pro 3(men som sannsynligvis ikke kommer) hadde vært og oppgradert display port til en thunderbolt 2 port.
kunne jeg fått en skikkelig eksternkontakt til disse hadde jeg fort blitt frelst, ellers så er jeg enig med flere her, mulighet til å bytte ut Basic hw selv!

tenk å ha en tablet med i7, 16gb ram, 1tb ssd og mulighet til ekstern gpu og hele skrivebord oppsettet(skjermer, mus tastatur osv) via TB2!!
kunne jo tatt over for hovedriggen. :wee:

Endret av Balli
Lenke til kommentar

Det er jo lov å håpe eller til og med tro at andre produsenter kan lage tilsvarende produkter MED utskiftbar SDD. Det er en åpenbar mangel i mine øyne, spesielt med tanke på at noen kommer med så lite som 64GB. Da kan man jo ha et større SD-kort i maskina!

tenk å ha en tablet med i7, 16gb ram, 1tb ssd og mulighet til ekstern gpu og hele skrivebord oppsettet(skjermer, mus tastatur osv) via TB2!!

Ikke noe jeg synes den er godt egnet til, men det er andre som tenker som deg. Her er et stort skrivebordsoppsett:

http://www.neowin.net/news/someone-has-made-a-surface-pro-workstation-setup-with-four-pc-monitors

Antar den er relativt lite snappy i det oppsettet der :g

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Pro 2 fungerer faktisk veldig bra med eksterne skjermer, har selv kjørt 2x 24" 1200p skjermer med min på jobben(test)
problemet er at jo mer du da skal ha på denne kanalen jo mindre båndbredde får du, si f.eks. jeg vil ha tastatur, mus, gigabit ethernet, osv osv på samme usb3 port i maskinen så tar alt på effekten.
men om man kjører TB2 til et gpuchassie for skjermene sin del så daisychain til en liten dock/portreplikator så skal det fortsatt fungere en del bedre, men det er jo fordi TB2 har fire ganger høyere båndbredde enn usb3.

Lenke til kommentar

Uavhengig av svaret på spørsmålet ditt, vil jeg tro at du kan få Surface Pro's touch på din stasjonære/server ved hjelp av programvare som Synergy, Multiplicity eller Mouse Without Borders. Touch, ikke trykkfølsomhet.

Når det er sagt, går det ikke an å nettopp bruke remote desktop programvare... optimalisert for høyere båndbredde? Må da finnes ett eller annet... Vet at man kan bruke VNC over USB, vet ikke hvor høy rate man kan få. Har bare kjørt vanlig VNC, ikke tenkt på å forbedre ytelsen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

En liten bump her. Microsoft har åpnet for forhåndsbestilling av Surface Pro 3. Den billigste utgaven koster 6895, og tastaturet koster 1119.

Med andre ord må man punge ut med 8000 for den kjipeste utgaven. Som kun har en 64 (!!!) GB SSD.

LEL.

Lenke til kommentar

Nei, man da punge ut 6.895 for den kjipeste utgaven? Du kan du kjøpe tastaturet for 1.119 kroner, men dette er en vanlig PC og du kan bruke ditt eksisterende tastatur, kjøpe et hvilket som annet tastatur, kjøpe et tredjepart cover med bluetooth-tastatur, eller bruke skjermtastaturet.

Det er veiledende pris, 1.095 lavere enn startprisen var på Samsung Galaxy Note Pro 12.2, og 404 kroner kroner lavere enn startprisen var for Surface Pro 2, men 205 kroner høyere enn startprisen var for Surface Pro gen. 1.

Da jeg kjøpte gen. 1 Surface Pro tok det flere måneder før jeg gadd kjøpe type keyboard. Før det hadde jeg et Logitech diNovo Edge som jeg koblet til uten dongle. Forøvrig betalte jeg heller ikke veiledende pris hverken på Surface Pro eller tastaturet, men 1.490 under veiledende pris for SP. Det tilsvarer 5.405 kroner for Surface Pro.

Så jeg ser ikke at man punge ut med 8.000.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...