Gå til innhold

Hvordan bruke «Collect» i Smugmug?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tatt i bruk Smugmug for arkivering av bilder samt at jeg bruker det en del til å dele bilder med familie.

 

Jeg har lagd meg egene «foldere» som heter 2010,2011,2012 osv. Inne i hver folder har jeg lagd meg «gallerier» som januar, februar osv. Disse galleriene arver egenskapene til hovedfolderen som er satt som «only me».

 

I tillegg har jeg tilsvarende struktur som jeg deler med familie, men disse har egenskap som « public», men passordbeskyttet. Det vil si at alle med et passord jeg har bestemt, får tilgang til disse.

 

Når jeg merker en del bilder i min private samling(only me) og drar dem over til de passordbekyttete folderne som familien kan se(funksjonen:collect), får jeg ikke dette til å virke. Det kan se ut som at bildene jeg «collecter» fra min private folder drar med seg egenskaper slik at de ikke blir synlige for min famile med passord…… Løsningen jeg foreløpig gjør at jeg laster de opp fra HDD til familie galleriene. Men det hadde vært utrolig mye kjappere ettersom de bildene allerede er opplastet til mine private foldere….I tillegg til at det hadde vært kjappere hadde det også vært mere fleksibelt, da jeg ikke hadde trengt å sitte på en spesifikk maskin med orginalbildene på HDD.

 

Noen som skjønner hva jeg mener og eventuelt kan hjelpe?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde her og endte opp med samme resultat; filer collected fra passordbeskyttede mapper dukker ikke opp i mappen jeg sender det til.

 

Etter noe googling ser det ut til at eneste løsning om du ønsker å dele et gallery med collectede bilder må opprinnelsesgalleriet være uten passordbeskyttelse. Anyone with the Link (unlisted)-gallerier vil fungere.

 

http://feedback.smugmug.com/forums/17723-smugmug/suggestions/884495-allow-galleries-of-collected-images-to-have-their

http://help.smugmug.com/customer/portal/articles/93310

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...