AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Hei Jeg er en mann på 23 år som egentlig begynner å se meg lei av noen problemer jeg har. Jeg sliter med tung pust, trykk i brystet, uro i brystet og angst og det hele startet for over ett år siden. Symptomene går litt opp og ned, og det er stort sett på kveldstid når jeg skal sove at dette plager meg, og på dagtid tenker jeg stort sett ikke på det. Etter større alkohol inntak blir også plagene mye værre i 2-3 dager. Jeg dro til legen for dette problemet for over 1 år siden etter at jeg hadde hatt et angstanfall. Der tok de EKG, blodprøve, lyttet til hjerte mitt osv og konkluderte med at det ikke skyltes meg noe alvorlig ihvertfall. Dro til enda en legevakt rett etterpå som sa akkurat det samme. Desverre til tross for at legen mente det ikke var noen sykdom klarte jeg aldri helt å slå fra meg tanken og dette ble noe jeg tenkte på jevnlig. Når man ligger å kjenner etter kommer jo somregel symptomene snikende også. Dette har gjort at jeg har tenkt at det kanskje er psykisk og at jeg har utviklet angst eller noe. Uansett hva det er er det noe som plager meg veldig, det går ofte ut over søvn noe som igjen går utover skole og andre ting.. Skal også sies at jeg har vært under endel stress da jeg studerer og har ganske mye hengende over meg til enhver tid, i tillegg har kosthold og fysisk aktivitet blitt nedprioritert. Bør jeg ta et nytt legebesøk og eventuelt hva bør jeg si til legen? Jeg føler det blir litt unødvendig å gå til legen å betale flere hundrelapper som fattig student hvis jeg kun får samme svar som de forige gangene. Kan jeg prøve en angsttablett for å se om symptomene forsvinner da? Anonymous poster hash: 92334...ca7 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Du har vært hos legen, og det er tatt diverse prøver som viser til at kroppens funksjoner er normale, relatert til dine plager. Jeg synes du skal lytte til legen din, som har erfaring og godt utdannet, og som har sett hvordan det er når ting ikke fungerer; h*n kan sammenlikne det med noe. Hvis du har fått sjekk av fastlege og på legevakt så har to uavhengige leger kommet med samme konklusjon og svar på dine plager. Når du er fokusert på problemene, så setter hjernen all fokus på akkurat dette området og da kommer "symptomene" på samlebånd, spesielt når man skal legge seg og ikke har andre påvirkende eller støyende omgivelser. Men hvis du fortsatt er plaget med dette, så foreslår jeg du skal gå til legen med et formål om å få legen til å forstå problemet ditt. Det er viktig at du forteller alt, at du har tatt diverse tester som påviser normale funksjoner, men at du fortsatt har komplekser som påvirker hverdagen din, da må du også fortelle i hvilke sammenhenger du får plagene og hvordan dette plager deg; altså akkurat det du har skrevet i innlegget kan du godt fortelle til legen. Men du må også tørre å stole på legen, og tenke at når h*n sier det er normalt, så er det normalt og ikke noe å bekymre seg over. Når flere leger uavhengige av hverandre kommer med samme konklusjon, ville jeg følt jeg trygg på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå