davido Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg sliter litt med å få brukt alle spill jeg har på laptopen min. (Acer 803Lci) da de nyeste driverne acer har kommet med til skjermkortet er absolete ifølge noen av spillene. F.eks Ufo: Aftermath som er det perfekte tidsfordriv på en laptop Jeg har nettopp prøvd å bruke andre laptopfabrikanter sine drivere til Mob. Radeon 9000 men uten hell. De vil ikke la seg bli installert. Er det noen annen måte å få oppgradert skjermkortdriverne eller er jeg virkelig prisgitt Acer sin trege drivertilpasning?? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg bruker omega drivere, disse skal visst være blant de beste. Jeg hadde problemer med Dell sine offisielle drivere, Omega drivere fikset problemet. http://www.omegacorner.com/index_ati.html Lenke til kommentar
iNas Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg vil nok primært anbefale at Acer sine driversider har en eller annen løsning til problemet. http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html Lenke til kommentar
iNas Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Basale drivere til TM 803lci finner du her: http://support.acer-euro.com/drivers/noteb...ook/tm_800.html Lykke til! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har du sjekket windows update? Iallfall ligger deg ofte nye drivere der til mitt Radeon 9000 . Skjedd 2 ganger siden jeg fikk maskinen for en måned siden. Lenke til kommentar
morbo Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Dette går kanskje litt utenfor emnet, men hvor godt er Radeon 9000 egnet til 3D? Jeg disponerer nå en Compaq N1000v med Radeon 7500 og den kjører mange krevende spill glatt. Er det stor forskjell på 9000 kontra 7500? Cheers Rolf Lenke til kommentar
davido Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Omegadriverne var helt supre. Nå kan jeg jo til og med klokke kortet! 8) Helt supert. Til deg rolf: radeon M 9000 funker supert til de fleste spill faktisk. Særlig med en fet prosessor i ryggen. Men de blir nok litt avlegs om ikke så lenge tenker jeg. Men alle spill i strategi-sjangeren er perfekte til slike kort. Gleder meg til å ta med den nye laptopen min ut på reise. :smile: Lenke til kommentar
hce Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Omegadriverne var helt supre. Nå kan jeg jo til og med klokke kortet! 8) Helt supert. Til deg rolf: radeon M 9000 funker supert til de fleste spill faktisk. Særlig med en fet prosessor i ryggen. Men de blir nok litt avlegs om ikke så lenge tenker jeg. Men alle spill i strategi-sjangeren er perfekte til slike kort. Gleder meg til å ta med den nye laptopen min ut på reise. :smile: Tok en kjapp test av mitt radeon firegl 9000 med 64MB RAM, i 3DMark2001 fikk jeg 7234 poeng og i 3DMark2003 fikk jeg 1077 poeng. Ingen ghosting på skjermen heller Laptoppen er forøvrig en IBM T40p, P-M 1.6GHz, 14" 1400x1050 LCD, 512MB RAM. Skal ta en liten test med Omegadriverene også, kanskje ting går enda smoothere da Lenke til kommentar
davido Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Selve driverne gjorde ikke mye til eller fra i 3Dmark2001. Men alle spillene funker ihvertfall nå. Men det beste er klokkepotensialet til skjermkortet. Kjører helt stabilt (med batteridrift) på core=326.25 mhz og memory=249.75mhz Med disse frekvensene fikk jeg ca 8900 poeng i 3dmark2001!! :bgrin: Med strømadapter i fikk jeg mye høyere frekvenser men jeg har ikke turt å teste så veldig mye. Dette holder for en stund tror jeg Ingenting er som naturegame i 32bits farge og 1400x1050 native lcd oppløsning med supersmooth fps!! Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Når jeg legger inn de nevnte driverne, fullfører jeg driverinstallasjonen, og i det "copying files"-grafen, får jeg en feilmelding : "Installasjonen ble ikke fullført. Forsøk å sett opp skjermkortet med en standard-VGA driver før du kjører installasjonsprogrammen" Jeg har Prøvd å sette opp skjermkortet som en standard VGA driver, og jeg fjernet ati control-panel og driveren. Har en Green 732 som funker som fjell. Prøvde med "rad_w2kxp_omega_2487" (catalyst 3,8) driverne nå... Specs på sign. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 fikk det til nå....beklager bryet. får ikke til å slette innlegg...grr... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Beklager for å ta opp en gammel topic, men bedre enn å starte ny Fikk min bærbare i dag og er kjempefornøyd. Når det gjelder klokking mde omega-driverene, hvor mye kan Radeon9000 klokkes ? Tørr ikke å prøve altfor mye uten å vite sikkert Har forresten en Fujitsu Siemens Amilo D8830 (Får 7450 i 3dmark uten klokking) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Omegadriverne var helt supre. Nå kan jeg jo til og med klokke kortet! 8) Helt supert. Til deg rolf: radeon M 9000 funker supert til de fleste spill faktisk. Særlig med en fet prosessor i ryggen. Men de blir nok litt avlegs om ikke så lenge tenker jeg. Men alle spill i strategi-sjangeren er perfekte til slike kort. Gleder meg til å ta med den nye laptopen min ut på reise. :smile: Tok en kjapp test av mitt radeon firegl 9000 med 64MB RAM, i 3DMark2001 fikk jeg 7234 poeng og i 3DMark2003 fikk jeg 1077 poeng. Ingen ghosting på skjermen heller Laptoppen er forøvrig en IBM T40p, P-M 1.6GHz, 14" 1400x1050 LCD, 512MB RAM. Skal ta en liten test med Omegadriverene også, kanskje ting går enda smoothere da Har du prøvd Omega-driverne på FireGL9000 ennå? Evt noen andre som har gjort det? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Kom tilbake til tråden etter lang tid nå, og etter masse testing har jeg funnet ut dette: - Med omegadriverne sliter PC'n med å sette fargene til 32 bits hvis powerplay har blitt brukt en gang (eller mer). - Bruk drivercleaner mellom hver gang man installerer nye drivere. - Bruker nå DNA-drivere nå. med disse funker iallefall 32 bits farger som de skal, men driverne er litt tregere enn omega sine. [link] - Har ikke prøvd å modde de ofisielle ATI-driverne med mobility modder, men det skal visst være best med tanke på ytelse. Sjekk på driverheaven for mob. modder og omega-driverne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå