Gå til innhold

Harddisk til Xbox

0|av

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en anbefaling på harddisk til xbox. En harddisk som ikke utvikler så mye varme og som har størrelsesorden 120 gb.

Vet ikke om dette er riktig forum for å spørre om noe sånt, men jeg prøver..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spiller ikke så stor rolle hvilken du velger, men prøv å få en 5400 rpm disk.

Denne skulle passe bra:http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101995&urlAction=details

Det er sikkert en veldig god grunn, men hvorfor 5400 rpm?

Støtter Xbox ikke 7200 rpm?

Lenke til kommentar

Xbox klarer ikke å ytnytte 7200rpm, så det er ikke noe vits i å legge mere penger i en slik hardisk. Samsung diskene er det beste å bruke i xbox, tett etterfulgt av seagate. Western digital er ikke noe særlig.. Jeg valgte selv en Seagate pga pris og støy.. fungerer utmerket

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd selv, men jeg har hørt at disker med 8MB cache fungerer dårlig i Xbox

Plagdes en god del med min, men etter jeg fant ut at PSU i Xboxen var så liten at disken og DVD ikke kunne spinne opp samtidig var det helt ok. Koblet bare en ekstern strømforsyning til Maxtoren så bootet den 10 av 10 ganger...

Kan vel kanskje ses i sammenheng med at en del 8mb disker trekker litt mer strøm enn de simpleste og billigste.... (?) Hva vet vel jeg?

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om du bruker 5400 eller 7200 disker. Det med varmeutvikling er bare tull. At harddisken kommer opp i 40-50 grader er helt normalt og ufarlig. Eneste pluss med en 5400 disk er at den bråker mindre. Det er heller ingen vits med 8 MB cache da xbox ikke utnytter dette. Og har du planer om å låse harddisken for å spille Live så styr unna Maxtor da en del av dem ikke går an å låse og dermed er ubrukelig på Live. Jeg har en god del erfaring med xbox og modifisert godt over 100 stk.

Lenke til kommentar
Spiller ingen rolle om du bruker 5400 eller 7200 disker. Det med varmeutvikling er bare tull. At harddisken kommer opp i 40-50 grader er helt normalt og ufarlig. Eneste pluss med en 5400 disk er at den bråker mindre. Det er heller ingen vits med 8 MB cache da xbox ikke utnytter dette. Og har du planer om å låse harddisken for å spille Live så styr unna Maxtor da en del av dem ikke går an å låse og dermed er ubrukelig på Live. Jeg har en god del erfaring med xbox og modifisert godt over 100 stk.

Hvis du sier at det er helt ufarlig at Maxtoren kommer opp i 40-50 grader, slik at den begynner å lage klikke og skrapelyder tror jeg du er på en liten bærtur ;)

Lenke til kommentar

Hvis du sier at det er helt ufarlig at Maxtoren kommer opp i 40-50 grader, slik at den begynner å lage klikke og skrapelyder tror jeg du er på en liten bærtur ;)

Hvis harddisken din lager klikke/skrapelyder skyldes det neppe en temperatur på 40-50 grader. Min harddisk ligger ganske stabilt på rundt 42 grader og den har sittet i xboxen min i et års tid og aldri vært noen tegn til klikking eller skrapelyder. Heller ingen av de xboxene jeg har modifisert med større harddisk har hatt dette problemet.

Lenke til kommentar

Hvis harddisken din lager klikke/skrapelyder skyldes det neppe en temperatur på 40-50 grader. Min harddisk ligger ganske stabilt på rundt 42 grader og den har sittet i xboxen min i et års tid og aldri vært noen tegn til klikking eller skrapelyder. Heller ingen av de xboxene jeg har modifisert med større harddisk har hatt dette problemet.

Bruker aldri å slå av Xboxen, og dette problemet kommer kun når den har stått på i over 24t. Nå som jeg er klar over problemet og kjører cab har disken 38 grader, og funker som bare juling.

Har du en slik disk med FDB?

Tror nok jeg blir å kjøpe meg en Samsung 160gig eller en seagte 7200.7 160gig neste gang... Gidder ikke å satse på 5400 disker selv om det er de som liker seg best i boxen, er jo mye høvligere om man plutselig vil ha den disken i PC'en i stedet.

Lenke til kommentar

Hei CosworthPower..

Med siste versjon av EvoX dashbordet kan du se temperator på SMART kompatible harddisker.

Forøvrig har jeg en Xbox 1.0 med en 80GB WD800BB (7200rpm 8MB Cache) som fungerer 100%, dog med endel støy (hvinelyd).

Min 1.3 Xbox med 120GB Samsung disk med 8MB cache er lydløs, og tempen ligger på 25-28 grader. Mine xboxer skrur jeg aldri av. Bruker ikke live (enda) men begge diskene mine er låst.

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...