Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stadig mer kresen på utseende.

Anbefalte innlegg

I løpet av det siste året har det skjedd noen med meg. Jeg finner stadig færre jenter attraktive. Jenter jeg syntes var pene, og var tiltrukket av for bare noen måneder siden, finner jeg ikke attraktive overhodet.

Jeg ser på bilder av gamle kjærester og flørter som jeg nå ikke kan fatte hvordan jeg kan ha vært tiltrukket av. Til og med kjendiskvinner jeg alltid har sett på som veldig pene, finner jeg ting ved utseende til som gjør at jeg ikke lenger synes de er attraktive.

Det skal sies at jeg er tiltrukket av de samme jentene rent kroppslig sett, det er bare preferansen i forhold til ansiktets utseende som har endret seg.

Jeg tenkte at dette bare var en fase, og at det ville gå over, men nå begynner jeg å bli ganske bekymret. Jentene jeg finner attraktive i dag er jenter jeg aldri vil ha nubbsjans på.

Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være noe alvorlig galt med meg? Jeg er en mann i starten av tjueårene.

Anonymous poster hash: c40b0...131
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpet av det siste året har det skjedd noen med meg. Jeg finner stadig færre jenter attraktive. Jenter jeg syntes var pene, og var tiltrukket av for bare noen måneder siden, finner jeg ikke attraktive overhodet.

Jeg ser på bilder av gamle kjærester og flørter som jeg nå ikke kan fatte hvordan jeg kan ha vært tiltrukket av. Til og med kjendiskvinner jeg alltid har sett på som veldig pene, finner jeg ting ved utseende til som gjør at jeg ikke lenger synes de er attraktive.

Det skal sies at jeg er tiltrukket av de samme jentene rent kroppslig sett, det er bare preferansen i forhold til ansiktets utseende som har endret seg.

Jeg tenkte at dette bare var en fase, og at det ville gå over, men nå begynner jeg å bli ganske bekymret. Jentene jeg finner attraktive i dag er jenter jeg aldri vil ha nubbsjans på.

Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være noe alvorlig galt med meg? Jeg er en mann i starten av tjueårene.

Det er den mentaliteten som er feil.

• Liker 2
Lenke til kommentar

(...)

Det er ikke noe galt med å innse at man ikke kommer til å ende opp med den perfekte kvinnen, hun finnes ikke så det er ingen grunn til å jakte på henne.

Jeg liker å sammenligne det med TVer, før synes jeg at jeg kjøpte en stor skjerm på 42", så fikk jeg oppleve en 50" skjerm og da virket 42" bare normalt, en kammerat av meg har nå en 60" og jeg synes min 42" er liten og kan ikke forstå hvordan jeg klarer å se noe på den.

Men heldigvis for deg er du mann, jobber du hardt og tjener mye penger kan du få en 20-åring som ser ut akkurat slik du ønsker i dine eldre dager. Men inntil da må du ta til takke med hva du kan få, er du heldig finner du ei som er ganske attraktiv på andre måter en det utseendemessige.

Også husk at innhold er viktigere enn størrelser i lengden, bra filmer kan gjøre selv en 42" levlig ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er vanskelig. Kan kjenne meg litt igjen. Traff igjen en av de få damene jeg har rotet med opp igjennom, og det var tre år siden sist. Kunne ikke forstå at jeg hadde havnet mellom beina hennes tidligere i livet....

Kanskje tenkte hun det om meg også, kanskje ikke.

Man forandrer seg over tid... Bare å akseptere. Særlig etter tunge brudd, kan man forandre seg, det gjelder ihvertfall for meg. Snodig snodig.

Lenke til kommentar

for å være ærlig er jeg helt som T.S

for eksempel på tinder og andre sånn apper så kan jeg for eksempel like 1-5 på 100 stykk... helt villt.. alle sier jeg er sykt kresen på jenter. husker selv hvordan vennene mine var når jeg rejecta en jente som jeg syntes så helt forferdlig ut ( hadde ikke kropp,stil eller ansikte ) men vennene mine syntes hun var dritt pen å hadde pult henne fra alle kanter og hull. vet ikke hvorfor og kommer sikkert aldrig til å skjønne det heller men det for gå.. liker som jeg har det nå :p

Lenke til kommentar

Jeg har mange jenter jeg syntes var drit pene før og når jeg ser på samme bilde av dem i dag er de egentlig ikke det. Jeg trur "smaken" finpusses litt etterhvert som opplever flere bursdager. Det er også veldig mange jenter alle andre ( føles det som) syntes er pene men som jeg ikke syntes ser ut i måneskinn. Smaken utvikler og endrer seg ofte føles det som.

Men det jeg syntes er en avgjørende faktor er om jeg liker personen eller ikke, jeg vet om jenter andre syntes er pene men jeg kjenner henne og jeg syntes ikke hun er det nettop fordi hu er en person jeg ikke tåler for eks.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det finnes ikke noe helt skjønt eller helt heslig - alt er i ditt eget øye - så det er du selv som fantaserer ett vakkert bilde, og når du er ute av fantasien din, så ser det skjønne ut som det egentlig er, hverken spesielt pent eller spesielt stygt. Det er egentlig ingen andre der ute, det er bare en selv som ser noe, også lager man de bildene som passer ens humør og forhåndsprogrammering. Vi er rett og slett bare roboter, men ganske avanserte sådan .. fine greier ;)

Når øye-sansen oppdager en tiltalende form, så henter egoet frem tidligere kunnskaper og erfaringer som passer med det øyet har sanset, så tvinger egoets bevissthet det nye som det nettopp har oppfattet, inn i det forhåndsprogrammerte bildesystemet, og du har da egentlig ikke sett noe som helst annet enn det du vil se, ikke det som var der. Du har altså lurt deg selv, og gratulerer med dagen, den er din! .. eller i hvert fall tror du det .. :eek:

kun en liten robot ..

1240645_10151599220731426_833796302_n.jp

Lenke til kommentar

Heheh! Welcome to the club bro! :w00t:

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe helt skjønt eller helt heslig - alt er i ditt eget øye - så det er du selv som fantaserer ett vakkert bilde, og når du er ute av fantasien din, så ser det skjønne ut som det egentlig er, hverken spesielt pent eller spesielt stygt. Det er egentlig ingen andre der ute, det er bare en selv som ser noe, også lager man de bildene som passer ens humør og forhåndsprogrammering. Vi er rett og slett bare roboter, men ganske avanserte sådan .. fine greier ;)

Når øye-sansen oppdager en tiltalende form, så henter egoet frem tidligere kunnskaper og erfaringer som passer med det øyet har sanset, så tvinger egoets bevissthet det nye som det nettopp har oppfattet, inn i det forhåndsprogrammerte bildesystemet, og du har da egentlig ikke sett noe som helst annet enn det du vil se, ikke det som var der. Du har altså lurt deg selv, og gratulerer med dagen, den er din! .. eller i hvert fall tror du det .. :eek:

kun en liten robot ..

1240645_10151599220731426_833796302_n.jp

Tusen takk. Nå tror jeg at jeg skjønner hva som er problemet.

Takk til dere andre også :).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror alle blir mer kresne. Har vi hatt èn partner/kjæreste så vil vi oppgradere og finne noen som ser bedre ut igjen neste gang. Ikke bare utseendemessig forsåvidt, men sosialt også. Dater du en med sosialangst, og så etter en som har null problemer med å snakke med fremmede eller i store forsamlinger i ettertid vil det føles rart å gå tilbake til noen med sosialangst som omtrent ikke tørr gå ut av huset.

Her spiller jo selvfølgelig inn om du selv er en folkelig person eller ikke, men du skjønner hva jeg mener.

Har du en ekskjæreste som er voldsomt god i sengen frister det lite å gå inn i noe seriøst men en person som ikke er like flink osv osv

Man vil liksom ikke ha noe "verre" enn den forje.

Jeg er blitt kresen sjøl. Liker nesten ikke noen lengre. Trist i grunn.

Alle har vel en drømmekvinne/drømmemann i hodet og leter etter det mennesket der ute som er mest lik denne fantasifiguren. Både hva gjelder utsiden og innsiden.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Jeg tror alle blir mer kresne. Har vi hatt èn partner/kjæreste så vil vi oppgradere og finne noen som ser bedre ut igjen neste gang. Ikke bare utseendemessig forsåvidt, men sosialt også. Dater du en med sosialangst, og så etter en som har null problemer med å snakke med fremmede eller i store forsamlinger i ettertid vil det føles rart å gå tilbake til noen med sosialangst som omtrent ikke tørr gå ut av huset.

Her spiller jo selvfølgelig inn om du selv er en folkelig person eller ikke, men du skjønner hva jeg mener.

Har du en ekskjæreste som er voldsomt god i sengen frister det lite å gå inn i noe seriøst men en person som ikke er like flink osv osv

Man vil liksom ikke ha noe "verre" enn den forje.

Jeg er blitt kresen sjøl. Liker nesten ikke noen lengre. Trist i grunn.

Alle har vel en drømmekvinne/drømmemann i hodet og leter etter det mennesket der ute som er mest lik denne fantasifiguren. Både hva gjelder utsiden og innsiden.

Har det sånn selv til en grad. Forrige forholdet jeg hadde var helt mega-bra sengemessig, og nå tenker jeg at sex er en veldig viktig del av det å være i et forhold og bla-bla-bla... Mer kresen på utseende har jeg også blitt, siden ex'en så ganske bra ut. Er DRITT på en måte å få sånne erfaringer, siden det gjør at man blir sneversynt og dømmende, på ett vis. PRoblemet er at man FÅR IKKE det man leter etter.

Har jeg tenkt myyyyyye på. Sist forhold begynte med HELT andre hensikter enn å ha mye sengekos, det bare ble masse sengekos uten at det noen gang var ett "mål".

MEns nå går jeg og tenker at jeg vil treffe en dame som er på den måten, men det er ikke sånn det funker! Det er ikke noe man bare kan "bestille"...

Ikke i mitt trangsynte, dumme sinn ihvertfall. Hadde vært enklere å bare slettet de tidligere erfaringene man har!!!! "formatert" hodet :)

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Har det sånn selv til en grad. Forrige forholdet jeg hadde var helt mega-bra sengemessig, og nå tenker jeg at sex er en veldig viktig del av det å være i et forhold og bla-bla-bla... Mer kresen på utseende har jeg også blitt, siden ex'en så ganske bra ut. Er DRITT på en måte å få sånne erfaringer, siden det gjør at man blir sneversynt og dømmende, på ett vis. PRoblemet er at man FÅR IKKE det man leter etter.

Har jeg tenkt myyyyyye på. Sist forhold begynte med HELT andre hensikter enn å ha mye sengekos, det bare ble masse sengekos uten at det noen gang var ett "mål".

MEns nå går jeg og tenker at jeg vil treffe en dame som er på den måten, men det er ikke sånn det funker! Det er ikke noe man bare kan "bestille"...

Ikke i mitt trangsynte, dumme sinn ihvertfall. Hadde vært enklere å bare slettet de tidligere erfaringene man har!!!! "formatert" hodet :)

Haha akkurat samme som med meg det. Aktiviteten dabbet liksom aldri av med meg og han jeg hadde. og jeg har ikke vært med noen i ettertid som jeg har klaffet like godt med på det punktet. For all del humping er ikke ALT men det er en viktig del av ett forhold enten man vil det eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...